Hej Yonna! Jag saknar dig, går allt bra? Är du på lång cykeltur?
Jag tog en stor happybreak, härligt och lugn. Och allt är bra, tack att ni frågar :)
Är nu med fatbike och packraft nånstans i skogen och följer några älvar. Hittade Martin med sin tjockis eller egentligen hittade han mig när jag åt rågkusar med hallonsylt medan solen torkade byxor och skor. Det var efter några ofrivilliga stopp-och-kliva-av-båten mitt i en stark strömmande älv (stackars mina blåa ben och rumpa).
Det var skönt med Martin för jag kunde äntligen hålla ikapp med hans tjocka 4.3" däck för jag har nu skinny 3" Knard. Alltså härliga däck :) Vi mördade en anka med en av våra fatbikes och vi nästan tappade varandra i skogen och vattnet så efter det följde jag noga hans tjocka spår. Inte så smart för han är ju lite galen, så snart satt jag fast i sugande koskitträsk och tappade nästan mina skor. Men han hittade ett mysigt vindskydd, sågade omedelbart ved så jag kunde torka vid en varm brasa igen :)
Konstig grön brasa men jag är en tryck-på-knappen-fotograf så då misslyckas många bilder.
Martin använder helt respektlös sin fatbike som kappställ. Finns förresten fortfarande ingen mygg här i skogen, det går hur bra som helst att sova utan tält eller i vindskydd. Härligt alltså.
Jag tappade Martin nånstans i älven men som tur såg jag en liten gummibåt med en stor fatbike plus hundra kilo packning, så det kunde bara vara han.
Testade också Hüsker Dü 4", men jag paddlade mer än jag cyklade så de får jag testa en gång till. Men det är ju inget straff.
Surly Knard 3" älskar jag, härliga däck. De rullar snabbt och griper bra i sand, gräs, lera, grus, asfalt, vatten, skog .. Har ännu inte testat i fjäll, riktiga jobbiga stigar och sånt, men tror att de inte skulle funka där bra. Så bäst att inte testa där.
Roadkill med skinny Knard går förresten också utmärkt bra, och gratis mat är ju alltid välkommen.
Ormar, ankor, måsungar, ägg .. yummymjammjam.
Men Martins frukost med havregrynsgröt och äpple är ändå bättre :)