Nya allebike Alpha
Räcker 45.. verkligen för dig??Tack. Kom den med slangar i? Vet du hur deras uppgivna vikt stämer?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Räcker 45.. verkligen för dig??Tack. Kom den med slangar i? Vet du hur deras uppgivna vikt stämer?
Det har jag funderat på hårt och länge, dvs ändå sen igår, och det ska det göra om jag jämför med hur jag har min Lux nu. Här snackar vi ju stigraket och ingen hela-dagen-i-sadeln-på-äventyr-fatbike :-)Räcker 45.. verkligen för dig??
Som jag skrev tidigare: Pike. Pike Ultimate är jättefin, men väger lite mer än en SID. Enda skillnaden mellen SID och Pike verkar vara 32 vs 35 mm rör.
PS: ser nu att Allebike skriver att SID Select har en motion-control dämpare, men det måste vara fel.
Om jag fattar allt rätt så har gaffeln som sitter på, SID Select, 35 mm innerben fr.o.m 2020. Och den har Charger RL
SID = 35 mm
SID SL = 32 mm
Om jag fattar allt rätt så har gaffeln som sitter på, SID Select, 35 mm innerben fr.o.m 2020. Och den har Charger RL
SID = 35 mm
SID SL = 32 mm
![]()
SID - RockShox
Meet the re-balanced SID with beefed up strength that matches its speed; the perfect fork for a new generation of more capable XC bikes & riders. Learn More.www.sram.com
:D
Det är bra nära.
@Spacekitty har du lust/möjlighet att väga dom där däcken? Enligt Schwalbe så skiljer det 145 gram mellan 2,25 och 2,35”, är det verkligen rimligt? (625 vs 770 gram)
Tack, det verkar mer rimligt tycker jag. Dock ovanligt att tillverkaren listar så pass mycket fel åt det hållet?670 och 714 vägde dom, sålda och borta nu.
Tack, det verkar mer rimligt tycker jag. Dock ovanligt att tillverkaren listar så pass mycket fel åt det hållet?
Vilken dimension har du på dina Wolfpacks, dom ser feta ut?
Å ursäkta alla frågor, men jag vill ju också ha min nu, och inte på tisdag eller onsdag ?
Nja, jag väljer att se det som att det tar lite tid innan man vet vad man vill ha. När jag hittade den här sidan för kanske fyra år sedan och hade köpt min första riktiga cykel så var det nån som skrev i en vilkenförstacykelskajagköpatråd att ”köp va tusan som helst, du kommer ändå villa byta sen när du kommit på vad du är ute efter”. Jag väljer att tro det är där jag hamnat nu och har den här tråden https://happyride.se/forum/threads/vad-ska-jag-ersaetta-min-canyon-lux-med.3680950/ till mitt försvar ?Den här tråden är ett typexempel på att happyiter köper vad som är happyrätt just för stunden. Kul ändå, för allebike är ju ändå ett svenskt företag ?
2.25” och dom blir 58 mm på min fälg, väger 641 gram.
Är det gott om plats bak? Kan man få in 2.4?
exakta måttet varierar ju något beronde på däck och fälg. Men 2,4*25,4= 61mm iaf. Det plus någon mm så har du det.Får mäta ramen när jag kommer hem. Har inga 2.4 att prova med, hur breda ska dom vara i mm?
edit: måste kanske beställa Wolfpack 2.4 att prova med nu när det finns ?
exakta måttet varierar ju något beronde på däck och fälg. Men 2,4*25,4= 61mm iaf. Det plus någon mm så har du det.
Onza 2,4 på 40/35mm Ibisfälg blir 64 mm.
Är det zs44?
Vad är det för storlek på sadelklämman? :)
Aldrig lyckats stöta på 30,9 innan.
Idag dök min upp men inga tubelessprylar till min inte. Kanske kreti och pleti med XT inte får sånna förmåner :-)
Jaså? Jag fick hålla till godo med en keps och fyra chokladbitar :-)Premium. (jag fick en varm gosig mössa också)
Beror kanske på ramstorlek, min XL ser ut så härNästan alla produktbilder visar skruvar för flaskhållare på både sadelrör och på downtube. Det kanske någon tycker är bra att den har.
Visa bilaga 410063
På min finns det bara på downtube, långt ner, tredje skruven mellan vajer/bromslang kan jag inte se hur den ska gå att använda ens.
Visa bilaga 410067
Min XT kom med 32mm iaf?Om jag fattar allt rätt så har gaffeln som sitter på, SID Select, 35 mm innerben fr.o.m 2020. Och den har Charger RL
SID = 35 mm
SID SL = 32 mm
![]()
SID - RockShox
Meet the re-balanced SID with beefed up strength that matches its speed; the perfect fork for a new generation of more capable XC bikes & riders. Learn More.www.sram.com
Min XT kom med 32mm iaf?
och dammsugare såg jag just på TV (dealer wheelers) så man inte får skiten nånstans.Tar man hålet med en dremel/slip istället för ett borr är det nog lugnt imho.
Kan det vara ok att sätta dit mutternitar själv, där jag saknar skruvfästen? Jag vill bara ha det till mitt batterifäste från Lupine.
Då är det ju gott om plats.
Vi behöver inte prova mer, jag trycker på knappen istället. :)