Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fin! Har du hunnit cykla på den än? Jag går själv i funderingar på att skaffa en Zesty.Nicko rookie sa:längesen jag var här och gjorde nåt men här är mitt nyförvärv iaf
Börjat titta lite på zesty Am, men hittar få reviews. Kör idag en Camber, vill eg ha en bra allround hoj som känns trygg utför men som inte gör helt bort sig uppför och om vill köra ngt långlopp. Vad har ni för tankar om modellen?
Lite intresserad av nya Zesty AM 8 men hopplöst när de inte finns att prova någonstans. Vilka i Stockholm säljer Lapierre mer än TCM i Tyresö?
Gött! Jag ska kolla med dem får vi se. Jag vill gärna handla av TCM pga lysande service alla de gånger jag varit i butiken. Men det går liksom inte lägga såna här summor på en cykel utan att vara helt säker på att det känns rätt i skogen också... Så vill gärna trampa en smula först på ett eller annat sätt.Har du kollat med Sportson, de säljer dom. I Uppsala har dom haft ett gäng olika modeller inne även om de listas som onlineutbud på hemsidan.
Gött! Jag ska kolla med dem får vi se. Jag vill gärna handla av TCM pga lysande service alla de gånger jag varit i butiken. Men det går liksom inte lägga såna här summor på en cykel utan att vara helt säker på att det känns rätt i skogen också... Så vill gärna trampa en smula först på ett eller annat sätt.
Sjukt snygg ju! ?Håller med, TCM har fantastisk service även på distans. Mailade och frågade efter växelöra till en zesty och dom ringde upp omgående och sa att det fanns på lager och vi lägger upp det på webbshoppen till dig. Vart förvånad över engagemanget för sånna strunt summor trots att jag aldrig tidigare handlat där.
Har en zesty am 3.0 dock bara ramen som är orginal, har bytt allt övrigt Jag är fantastiskt nöjd med den men sen är det också min första ”riktiga” hoj.
Sjukt snygg ju! ?
Skruva är bra terapi ju! Tänk att du fått ha roligt för pengarna istället för att tänka på om du tagit genvägen till en högre specad hoj direkt. Har en enduro idag så är sugen på något mer stigorienterat och Zestyn har många boxar ikryssade som jag ser det. Hoppas den lever upp till förväntningarna också...Jag håller med, vart just såld på att den var så snygg (smaksak). Skulle dock inte rekommendera en 3.0 för ordinarie priset. Tänkte just att ja successivt skulle uppgradera och lära mig skruva... Det spåra ur och har inte varit ekonomiskt försvarbart. Men de sjukt kul att skruva och känns jävligt bra att man ”byggt den”
Har redan börjat snegla på am 5 av nyfikenheten för carbon och am 8 kan ja bara drömma om. Men det får bli när ja är lika bra på cykla som att skruva ?
Du får gärna återkoppla om din upplevelse av 8 om provar eller köper.
Vilket monster! Hur kändes den? Vilken typ av terräng cyklar du i? (tänker hur långt slaglängden räcker osv...)Premiär turen. jävligt rå tycker jag den blev.Visa bilaga 415153Visa bilaga 415154
Riktigt trevlig, stabil men grymt rapp . Denna ska gå allt från xc till lite mer stig/utför och med 120mm fram så hamna gaffelvinklen på 67.8 vilket känns helt perfekt för xc/stig åka.Vilket monster! Hur kändes den? Vilken typ av terräng cyklar du i? (tänker hur långt slaglängden räcker osv...)
Härligt! Jag körde Gömmaren i Huddinge/Stockholm igår. Har aldrig sett mer rötter i hela mitt liv och blev genast fundersam kring hur långt ner i slag man kan/vill gå... För egen del känns 130mm fram som någon form av minimigräns (kan ha mindre bak dock).Riktigt trevlig, stabil men grymt rapp . Denna ska gå allt från xc till lite mer stig/utför och med 120mm fram så hamna gaffelvinklen på 67.8 vilket känns helt perfekt för xc/stig åka.
Ja denna har ju 100/100 orginal så vill nog inte gå högre än 120 fram(tillägg) detta är ju inte min hoj. Men har testkört den och cyklar mycket med polaren som äger denna.Härligt! Jag körde Gömmaren i Huddinge/Stockholm igår. Har aldrig sett mer rötter i hela mitt liv och blev genast fundersam kring hur långt ner i slag man kan/vill gå... För egen del känns 130mm fram som någon form av minimigräns (kan ha mindre bak dock).
Yes tycker det lirar rätt bra med "silvriga grå" lapierre logon fram och gaffeln. Sen guld o svart bakparti ?Guld och silver blandat? Nja :)
Luta dig framåt, sitt på sadelspetsen, flytta fram sadeln så mycket det går. Om du har sadelstolpe med setback, byt till en utan. Längre styrstam.Väcker tråden till liv, här är min Zesty AM 9.9 CF 2021. Enda negativa jag kan säga är att framhjulet lyfter lätt när man cyklar uppför, nån som har tips på nåt man kan göra åt det?