Vanmoof S3

galactus

Medlem
Vanmoof S3
Blev lite sugen på den här elhojen, någon som har erfarenhet av den?
Undrar framför allt om den klarar att dra en cykelkärra med två ungar i samt hur den funkar på grusväg?
En nackdel är att det inte verkar finnas någon som servar dem i Sverige.

Vanmoof S3
Riktigt fin. Frågan är hur lätt det är med reservdelar, nytt batteri osv? Automatväxel kan ju vara jobbigt också med fel växel osv. Den verkar ju bara lyssna på farten och inget annat

Vanmoof S3
Riktigt fin. Frågan är hur lätt det är med reservdelar, nytt batteri osv? Automatväxel kan ju vara jobbigt också med fel växel osv. Den verkar ju bara lyssna på farten och inget annat
Japp, det är den stora haken, de använder inga standardkomponenter alls så om man ska serva eller reparera den kan det nog bli jobbigt

Vanmoof S3
Fyra växlar blir säkert JÄTTEbra
Hur tung är lättaste växeln och hur lätt är tyngsta?
"Frame: For riders 170-210 cm"
Joråsåatt.. One size fits all... ?

Vanmoof S3
Undran, varför många vxl på elhoj? Grejen med el är ju massa vrid. Har kört med 3 vlx i åratal på elisen, funkar toppen. Eller missar jag nåt?
I så fall kan man ju fråga sig varför man ens ska ha tre växlar. El eller ej, jag vill i alla fall inte ha för stora skillnader i kadens beroende på hastighet. Dessutom blir elcykeln betydligt mer lättrampad utan el om man har fler växlar. Automatväxel verkar ännu sämre, även om man kan ställa in vid vilka hastigheter den ska växla. (Utväxlingen lär inte gå att ställa med nån app) Men det är klart, ligger man konstant i 25 så spelar det mindre roll.

Vanmoof S3
Kan helt klart förstå argumentet om man har en elis som ibland används utan el. Min gamla duger inte alls till det på nåt sätt så det händer aldrig, jag har förstått att många nya elhojar är helt ok som trampcyklar också. Nej, man kan inte fråga sig varför man ska ens ska ha tre växlar, men det orkar jag inte kommentera vidare.

Tillbaka
Topp