Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag upptäckte av en slump att min syncar sig själv om jag avslutar träningspasset tillräckligt nära hemma.. med wifi inom räckhåll. Smidigt.
Men när man lägger in rutter. Att döpa om gpx-filen funkar ju uppenbarligen inte. Är det metadata-raden inuti filen man ska ändra eller var läser den namnet? Värdelöst med en lista rutter som bara heter datum.
Jag har aldrig min ihopparad med telefonen när jag kör, men det låter ju rimligt att den skulle göra så då också. Parar ihop om jag vill ladda in en rutt bara. Oftast hemma i förväg. Jag köpte den mest för att navigera efter spår och där levererar den, med smart och tydlig visning, lätt att se när spåret korsar sig självt vilket som är rätt osv.är Wi-Fi inte inom räckhåll men telefonen är syncar den via telefonen. Är Wi-Fi tillgängligt så syncar den så. Det är ju detta som varit så smidigt med dem. Och att mjukvaran varit stabil. Tyvärr verkar det ju på senare tid blivit lite si o så med det.Man hoppas ju de hittar tillbaka. För det har ju varit en av sakerna som varit ett stort plus för dem. Oväntat stabilt. Haft väldigt lite problem med mina.
Egna rutter alltså. Som jag lägger in via appen. Gps-spår framgooglade, ihopsatta eller från kompisar eller trailforks. Strava använder jag inte.
Inte jag heller. Men har jag min telefon med mig. Så brukar jag höra hur det plingar till i den att det är uppladdat redan innan jag kliver in i hissen och åker upp (och där nere når inte Wi-Fi)Jag har aldrig min ihopparad med telefonen när jag kör, men det låter ju rimligt att den skulle göra så då också. Parar ihop om jag vill ladda in en rutt bara. Oftast hemma i förväg. Jag köpte den mest för att navigera efter spår och där levererar den, med smart och tydlig visning, lätt att se när spåret korsar sig självt vilket som är rätt osv.
Aha, jag har bara provat egna/andras rutter från Strava, och där har det alltid funkat.
Synkar nästan aldrig med Elemnt-appen annat än just för att uppdatera rutter, och missar kanske mjukvaru-uppdateringar av den anledningen också. Men just nu så låter det som att man kan avvakta med den senaste pga strul med stravasync.
Det gör inte min, den kommer inte åt telefonen med appen avstängd vad jag kunnat se hittills.Inte jag heller. Men har jag min telefon med mig. Så brukar jag höra hur det plingar till i den att det är uppladdat redan innan jag kliver in i hissen och åker upp (och där nere når inte Wi-Fi)
telefonen behövs ju visserligen inte för att uppdatera mjukvaran på bolt/roam. Bara den har tillgång till Wi-Fi så kan du uppdatera från enheten. Förutsatt att man vill det.
Ja jag gjorde en uppdatering som fanns tillgänglig. Utan framgång, Måste vara något generalfel.Och du har senaste mjukvaran på bolten?
Ingen som tycker det är jobbigt med färglöst när man kör efter GPS? Är i köptankar nämligen och tittar på en Elemnt Bolt.
Antar att det är problemfritt för dig. Tack för svar.Om du tittar upp från gpssen är hela världen i färg. ;-)
Ingen som tycker det är jobbigt med färglöst när man kör efter GPS? Är i köptankar nämligen och tittar på en Elemnt Bolt.
Har du ett spår att följa är Bolten faktiskt tydligare, spåret markeras smartare. Men du får inga TF-overlays och såIngen som tycker det är jobbigt med färglöst när man kör efter GPS? Är i köptankar nämligen och tittar på en Elemnt Bolt.
Har som många andra sync-strul sedan en tid. Är det bara bolt eller strular alla wahoo nu?
Man tappar ingen historik etc?Har alla provat att ”unpair” i appen, sen ”pair” igen. Jag verkar inte ha strul just nu, men det har fungerat vid tidigare tillfälle.
Nej allt ligger kvarMan tappar ingen historik etc?
Har som många andra sync-strul sedan en tid. Är det bara bolt eller strular alla wahoo nu?
Inga bra tips egentligen, live track till frun funkade klockrent förr men sedan några månader e den kass. Om jag tittar på Google Maps eller använder ngt annat GPS-relaterat på telefonen så slutar live track uppdatera.Jag är supernöjd med min bolt och har egentligen bara två saker jag inte riktigt får till.
Aviseringar när jag får sms eller samtal under turen, från början hade jag blockerat notiser men sedan fixade jag det och körde en 'forget' och sedan ny parning. Då funkade det två turer sen ville det inte längre.
Har ställt in så det automatiskt skickas e-post med beaconlänk till chefen när jag startar en runda, jag har även delat en permanent länk med henne. Oftast stannar kartbilden efter ca 20km och ibland fungerar den inte alls. Det i kombination med problemet ovan gör att jag ibland har en orolig sambo när jag kommer hem, speciellt när jag tar en lite längre runda än vad jag har förutspått.
Tips?
Ett alternativ kan väl då vara att använda Platsdelning i Google MapsInga bra tips egentligen, live track till frun funkade klockrent förr men sedan några månader e den kass. Om jag tittar på Google Maps eller använder ngt annat GPS-relaterat på telefonen så slutar live track uppdatera.
Mkt irriterande - det här varit bra att familjen haft koll på var jag är, så vet dom om man snart är hemma. Senast igår slutade den skicka min position efter 7km...
Ett kasst alternativ - tex så syns vald rutt samtidigt som kartan, hastighet osv... Wahoo's lösning ger en länk som fru och barn kan klicka på direkt osv. Google Maps delning orkar jag inte ens testa hur den fungerar, what's app platsdelning är väl ok men då måste alla ha den appen installerad...Ett alternativ kan väl då vara att använda Platsdelning i Google Maps
Google: Dela din plats med andra i realtid
Inga bra tips egentligen, live track till frun funkade klockrent förr men sedan några månader e den kass. Om jag tittar på Google Maps eller använder ngt annat GPS-relaterat på telefonen så slutar live track uppdatera.
Mkt irriterande - det här varit bra att familjen haft koll på var jag är, så vet dom om man snart är hemma. Senast igår slutade den skicka min position efter 7km...
Den går dessutom att slå på permanent till sin partner om man vill.Ett alternativ kan väl då vara att använda Platsdelning i Google Maps
Google: Dela din plats med andra i realtid
I mitt fall var lösningen gå in på ELEMNT appen, profilsidan sen loggade in och ut själva strava.Hej
Har ett problem med min bolt eller vart problemet nu sitter.
Tänkte synka över några segment från Strava som inte går, spelar ingenroll vilket jag stjärnmarkerar.. på sidan starred segments på bolten, trycker jag sync står synced 23 days ago ? Samt inga laddas upp då.
Var länge sedan jag la in några nya men det är väl så man gör.
Har parat om bolten
Har laddat om wifit på telefonappen
Jag har premium Strava
Vad är bästa sättet att radera en rutt fr själva devicet? Det verkat inte gå - utan ngt slags synk förfarande?
Är Elemnt Bolt daterad jämfört med Garmins motsvarande modeller? Ska man köpa nu eller vänta på en ny modell från Wahoo, och finns det nån info om när det kommer nya modeller från dem? Anledningen till att jag vill byta till Wahoo, är för att de 100 segmenten som kan sparas på min Garmin 820 inte räcker till. Vet att man kan ha fler på Bolt men hur många exakt kan man spara?
Jag är också trött på den dåliga pekskärmen på 820.
Har precis läst där om Bolt och Roam, väldigt informativa recensioner. Det viktigaste för mig är live segmenten. Tycker det är jävligt dåligt att Garmin inte kan fixa så att man kan ha fler, för deras nya verkar väldigt bra annars.Jag är nöjd med Wahoo ska jag säga först, men jag är en rätt basic användare, använder inte många finesser. Men DC Rainmaker verkar tycka att Wahoo håller på att halka efter lite läste jag någonstans. Kanske inte just Bolt vs Garmins motsvarande, men Roam vs Garmins värstingar. Så det beror nog på vad du vill ha ut, hur många finesser du behöver.
Läs på https://www.dcrainmaker.com/ så klarnar det nog. Där kan du nog ofta hitta skvaller och hintar om vad som är på gång också.
Du får ett spår att följa, men ingen turn by turn som du får om du laddar in en rutt i gatunätet från appen. Eller iaf inte om du laddar in rutter från t ex TF eller så. Jag tycker det funkar bra att navigera med den ändå, mycket tydligare än att göra samma sak med en Garmin.Hur funkar turn by turn på Bolt i skogen?
Läst att det inte var "äkta" utan körde bara på data i GPX filen.
Exempel så skulle jag vilja kunna importera en "random" GPX till komoot för att sedan flytta över till Bolt. Skulle det fungera och få navigering?
Det får du gärna utveckla, för jämför man med bilden i ditt inlägg ovan så verkar navigeringsbilden i en Garmin Edge mycket tydligareJag tycker det funkar bra att navigera med den ändå, mycket tydligare än att göra samma sak med en Garmin.