Fråga om drop post

Fråga om drop post
Beror på hur tung hojen är. Men ja det kan gå att göra så. Båda mina går att dra ut på det sättet. Sen om det är bra eller ej vet jag inte.

Fråga om drop post
Nej den sitter fast (i varje fall min gör det, ser att svaret innan är snnorlunda). Du håller ner reglaget då kan du trycka ner sadeln. Trycker du på reglaget när sadeln är nere åker den upp. Du kan stanna var som helst, sänka den lite grann eller helt.

Fråga om drop post
Reglaget funkar för övrigt och den håller sig på plats när jag sitter på den oavsett höjdläget. Men som Valhalla skrev så gjorde hans cyklar det med ju, att sadeln åker ut om man lyfter cykeln i sadeln

Fråga om drop post
Inte på min Bird down dropper, är sadeln nere så kan man lyfta cykeln i sadeln utan att man drar ut stolpen. På min reverb är det tvärtom, då åker stolpen ut när man försöker lyfta cykeln i sadeln. Reverben har ju några år på nacken dock.

Man vill ju kunna hänga hojen i sadeln när man åker lift eller käkar lunch i flobban så min bird down gör rätt.

Fråga om drop post
På ett annat forum såg jag att någon hade samma fråga som mig. Det svar han fick var att om man lyfter i sadeln och den kommer upp så kan det komma luft i systemet, vilket kan paja det.

Fråga om drop post
Angående belastning så är det en fördel med Spesh Command Post; den låser mekaniskt. Alltså mindre risk för påverkan på hydrauliken.

Fråga om drop post
Jag lyfter i sadeln tills jag når styret men håller med om att det är jobbigt med en lång hoj på 15kg
Lyfta i sadeln låter jäkligt iobbigt. Både min DH och vanliga lyfter jag på riktigt upp styret på med foten. Minns inte var exakt foten hamnar, men det pendlar iafall upp styret så att jag är preppad för avlyft. Förutsätter här att vi pratar sidhängd lift typ gamla Järvsö.

Fråga om drop post
På ett annat forum såg jag att någon hade samma fråga som mig. Det svar han fick var att om man lyfter i sadeln och den kommer upp så kan det komma luft i systemet, vilket kan paja det.
Lyft inte cykeln i dropperstolpen om den inte är hela vägen uppe, det är bara att be om bekymmer att göra det. Stor risk att luft flyttar över till fel ställe, om stolpen är hydraulisk vill säga.

Fråga om drop post
Prova att hålla ner cykeln och med lite mer våld dra upp så ska du se vad som händer :giggle:

De flesta droppers klarar nog hojens vikt. Så även mina. Men min bikeyoke revive är på gränsen för en 16+ kg freeridehoj, lyfter man lite för fort så åker den ut. Min tranz x sitter på en lättare hoj och där får man inte ut den genom att bara lyfta, då får man hålla i hojen och dra.

Kan tillägga också att mina håller sig nere med större kraft när de är i botten än på mitten av någon anledning.

Fråga om drop post
Prova att hålla ner cykeln och med lite mer våld dra upp så ska du se vad som händer :giggle:

De flesta droppers klarar nog hojens vikt. Så även mina. Men min bikeyoke revive är på gränsen för en 16+ kg freeridehoj, lyfter man lite för fort så åker den ut. Min tranz x sitter på en lättare hoj och där får man inte ut den genom att bara lyfta, då får man hålla i hojen och dra.

Kan tillägga också att mina håller sig nere med större kraft när de är i botten än på mitten av någon anledning.

brukar undvika att använda våld på olika komponenter, någon slags cykel-pacifist ?

Tillbaka
Topp