Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag lyfter / åker lift med stolpen uppe. Känns rimligt.
Fiska upp styret med foten! ;)Ok, blir det inte jäklig långt ner till styret när du ska fiska upp cykeln för att hoppa av?
Jo, men jag biter ihop. Gör verkligen majoriteten annorlunda? Jag har inte forskat i det men tänker att den inte är byggd för att belastas på det hållet.Ok, blir det inte jäklig långt ner till styret när du ska fiska upp cykeln för att hoppa av?
Jag lyfter i sadeln tills jag når styret men håller med om att det är jobbigt med en lång hoj på 15kgFiska upp styret med foten! ;)
Lyfta i sadeln låter jäkligt iobbigt. Både min DH och vanliga lyfter jag på riktigt upp styret på med foten. Minns inte var exakt foten hamnar, men det pendlar iafall upp styret så att jag är preppad för avlyft. Förutsätter här att vi pratar sidhängd lift typ gamla Järvsö.Jag lyfter i sadeln tills jag når styret men håller med om att det är jobbigt med en lång hoj på 15kg
Lyft inte cykeln i dropperstolpen om den inte är hela vägen uppe, det är bara att be om bekymmer att göra det. Stor risk att luft flyttar över till fel ställe, om stolpen är hydraulisk vill säga.På ett annat forum såg jag att någon hade samma fråga som mig. Det svar han fick var att om man lyfter i sadeln och den kommer upp så kan det komma luft i systemet, vilket kan paja det.
Prova att hålla ner cykeln och med lite mer våld dra upp så ska du se vad som händerNej den sitter fast
Prova att hålla ner cykeln och med lite mer våld dra upp så ska du se vad som händer
De flesta droppers klarar nog hojens vikt. Så även mina. Men min bikeyoke revive är på gränsen för en 16+ kg freeridehoj, lyfter man lite för fort så åker den ut. Min tranz x sitter på en lättare hoj och där får man inte ut den genom att bara lyfta, då får man hålla i hojen och dra.
Kan tillägga också att mina håller sig nere med större kraft när de är i botten än på mitten av någon anledning.
Våld löser allt.brukar undvika att använda våld på olika komponenter, någon slags cykel-pacifist ?