Nya allebike Alpha

Nya allebike Alpha
T ex Ettupps version.
Perfekt, då har man lärt sig något idag med ?

Nya allebike Alpha
Jag blev nyss en smula besviken över fälgarna på XTn, däcken sitter ju inte kvar på skuldrorna när man släpper ur luften? Kan/ska det vara så eller har jag fått ett par måndagsexemplar?
Däcken lägger sig fint och jämt runt kanterna men utan ”smällarna” som man vant sig vid, bara lite dova ljud, och när man släpper ur luften så kryper de ner igen. Jag oroar mig för vad som kan hända i skogen om man får en punka som såsen inte hinner täta utan hjälp, om då sidorna dessutom kryper ner så är man ju rökt med sin lilla handpump...
Eller har jag helt enkelt varit för feg med trycket vid montering? Tycker 2.5 bar borde räcka, eller? Någon som vet hur mycket fälgarna tål?
Orginaldäcken och de Ray/Ralph jag satt på ikväll har betett sig lika...
Tror att däcken sätter sig bättre efter ett tag när lite vätska har satt sig runt kanten. De flesta av mina däck har nog ändå krupit ner om all luft går ur.

Nya allebike Alpha
Tror att däcken sätter sig bättre efter ett tag när lite vätska har satt sig runt kanten. De flesta av mina däck har nog ändå krupit ner om all luft går ur.
ok får hoppas det. Men ändå lite synd, jag brukar montera däcken med slang först och sedan bara lossa ena sidan för att montera ventil och fylla på gucka, då är det ju busenkelt att få på plats sedan. Så dock inte denna gång... :-)

Nya allebike Alpha
Vad tycker ni om SID Select gaffeln? Det beror förståss på hur, var och varför man kör, men på mina relativt släta stigar så har jag stört mig på att den varit för studsig över rötter med trycket jag behöver för att inte bottna den i de få hopp som finns häromkring. Kom då på att jag hade en spacer/token i lådan som jag slängde i och sänkte sedan trycket något och då blev den riktigt najs!

Nya allebike Alpha
Vad tycker ni om SID Select gaffeln? Det beror förståss på hur, var och varför man kör, men på mina relativt släta stigar så har jag stört mig på att den varit för studsig över rötter med trycket jag behöver för att inte bottna den i de få hopp som finns häromkring. Kom då på att jag hade en spacer/token i lådan som jag slängde i och sänkte sedan trycket något och då blev den riktigt najs!
Skulle göra samma sak men dom tokens jag hade liggandes passade inte, du råkar inte veta vilken modell det ska vara?

Nya allebike Alpha
Skulle göra samma sak men dom tokens jag hade liggandes passade inte, du råkar inte veta vilken modell det ska vara?
Nästan, men googla får du göra själv :-)

Edit: Och ja, den var svart.

IMG_0311.JPG

Nya allebike Alpha
Intrycket efter två tillfällen m stigkörning så gillar jag den skarpt. Tycker dock att en cykel för nästan 40k ska ha tejpade fälgar.

Ni andra som köpt och fått cykeln, innhehöll era paket ngt annat än cykel och lite godis?
Nu jämför jag med Canyon och jag saknar inte reflexer och tjocka instruktionsböcker men men hade förväntat mig verktyg eller tubeless ventilr men förutom fem godis och följesedel fanns inget.

Nya allebike Alpha
Intrycket efter två tillfällen m stigkörning så gillar jag den skarpt. Tycker dock att en cykel för nästan 40k ska ha tejpade fälgar.

Ni andra som köpt och fått cykeln, innhehöll era paket ngt annat än cykel och lite godis?
Nu jämför jag med Canyon och jag saknar inte reflexer och tjocka instruktionsböcker men men hade förväntat mig verktyg eller tubeless ventilr men förutom fem godis och följesedel fanns inget.
Du köpte en cykel.

Nya allebike Alpha
Tätvätska, ventiler, gaffelpump, mössa och nåt mer. Inget godis. XTR modellen.

Jag hade inte räknat med det, stod inte på hemsidan att det skulle följa med.

Nya allebike Alpha
Fem godisar? Jag fick bara fyra. Iofs en keps också?
Kan hålla med om att det hade varit trevligt med tejpade fälgar, men det stog inget om det i specen så...
Men, ett stort plus för deras kundtjänst!
Blev lite fel på en beställning av stam, då ringde de upp för att reda ut det istället för mail fram och tillbaka.
Sen fick jag ett annat struntproblem som jag mailade om en söndag morgon, ett par minuter senare hade jag ett svar. Ännu mer förvånad blev jag på eftermiddagen när jag hade ett kollinummer i mailen.

Nya allebike Alpha
Fem godisar? Jag fick bara fyra. Iofs en keps också?
Kan hålla med om att det hade varit trevligt med tejpade fälgar, men det stog inget om det i specen så...
Men, ett stort plus för deras kundtjänst!
Blev lite fel på en beställning av stam, då ringde de upp för att reda ut det istället för mail fram och tillbaka.
Sen fick jag ett annat struntproblem som jag mailade om en söndag morgon, ett par minuter senare hade jag ett svar. Ännu mer förvånad blev jag på eftermiddagen när jag hade ett kollinummer i mailen.
Men nu till den viktiga frågan, vad är det för godis? Är det Tyskland björnar eller har dom försvenskat godiset?

Nya allebike Alpha
Jag ”fick med” gaffelpump och momentnyckel av god kvalitet. Gissar ändå att någon betalade för prylarna, och tror inte det var VD på Boutique-cykel-firman, utan... jag vet inte? Nån annan. Eftersom jag redan hade de prylarna hade jag nog föredragit ett par chokladbitar. ;-)

Nya allebike Alpha
Nu när ni har haft cykeln ett tag hur är den? Är ni nöjda eller någon som tröttnat på sin och ska sälja (L)? ? Funkar den även till lite xc cykling ibland?

Nya allebike Alpha
Supernöjd. Men har ännu inte bestämmt mig för hur jag vill ha dämparna, mjuka för att frakta gubbkroppen mjukt över rötter eller lite fastare för när det går undan. Men visst påverkar returinställningen även kompressionen? Det känns så iaf...

Nya allebike Alpha
Jag och min shockwiz är inte riktigt överrens om bakdämparen. Den vill jag ska sänka trycket men jag bottnar vid lite hårdare landningar som den är (295PSI), funderar på en token/band men har inte satt mig in i det än.
Har backat rebounden 2 steg om jag minns rätt.

Nya allebike Alpha
Jag och min shockwiz är inte riktigt överrens om bakdämparen. Den vill jag ska sänka trycket men jag bottnar vid lite hårdare landningar som den är (295PSI), funderar på en token/band men har inte satt mig in i det än.
Har backat rebounden 2 steg om jag minns rätt.
Oj, är det orginaldämparen eller byggde du själv? Jag har 160psi just nu till mina 70 kg...

Nya allebike Alpha
Är vansinnigt nöjd me min hoj!
Jag satte in tubolight-korvar i mina däck, kör typ 1,2bar i varje. Jäklar vilken underbar hoj på stökig stig de blev! 29x2,25or (Väger 75kg)

Bilagor

• 800F5EF5-2BA0-463F-9009-29CD9C4FA071.jpeg
    800F5EF5-2BA0-463F-9009-29CD9C4FA071.jpeg
    1.5 MB · Besök: 731
Nya allebike Alpha
Går och väntar på min Alpha och tänkte passa på att fråga om någon här utrustat sin med oval klinga?
Ser lite trångt ut mot kedjestaget så det verkar inte som att man kan slänga dit vad som helst.

Nya allebike Alpha
Levereras inte Vincenthjulen med fälgband som fungerar slanglöst? Vincenthjulen jag köpte lösa levererades med fälgband som fungerar utmärkt med slanglös montering.

Tillbaka
Topp