Nya allebike Alpha

robofon

Medlem
Nya allebike Alpha
Nån mer här som väntar på sin Alpha och har fått någon indikation på när de kan leverera?
Har varit i kontakt med dem några gånger men får inget riktigt svar, börjar bli lite orolig att det kan dröja till augusti😬

Hälsingland

Aktiv medlem
Nya allebike Alpha
Nån mer här som väntar på sin Alpha och har fått någon indikation på när de kan leverera?
Har varit i kontakt med dem några gånger men får inget riktigt svar, börjar bli lite orolig att det kan dröja till augusti😬
Det körde ju ihop sig med deras gravel mb31 och felande framgaffel som återkallades. Så jag antar det är lite svettigt där, då dom hade grymt mycket beställningar av den också.

glitch

Aktiv medlem
Nya allebike Alpha
Pratade med dem förra veckan, då lät det som att ett gäng cyklar skulle komma augusti och sen nästa batch i höst.

robofon

Medlem
Nya allebike Alpha
Fick just ett riktigt dystert mail från a-bike. Verkar ha blivit nåt strul med L-ramar från fabrik så inga såna förrän efter årsskiftet.....
Dock är jag bara 1,79 och sitter 73 så det kanske funkar med en M (även om de rekommenderade L när jag pratade med dem). Satan att man redan sålt förra cykeln

BuTTuS

Aktiv medlem
Nya allebike Alpha
Fick just ett riktigt dystert mail från a-bike. Verkar ha blivit nåt strul med L-ramar från fabrik så inga såna förrän efter årsskiftet.....
Dock är jag bara 1,79 och sitter 73 så det kanske funkar med en M (även om de rekommenderade L när jag pratade med dem). Satan att man redan sålt förra cykeln
Du får komma och lukta på min igen :)
Eller nått sånt här för att trimma gammelhärken: https://happyride.se/annonser/ad.php?id=124274 (om det nu är rätt dimension)

robofon

Medlem
Nya allebike Alpha
Fick bita i det sura äpplet och ta en liten roadtrip på 56 mil enkel för att testa en M och som tur var visade det sig att den nog ska passa bra (efter lite tweakande på plats).
A-bikes kundservice är verkligen förstklassig, kände mig tveksam på en M först men då letade Alex fram en gammal L testram som han var tvungen att montera ihop först bara för att jag skulle få jämföra.
Helt klart var det värt resan ner för att få saker och ting utprovat på plats istället för att krångla själv hemmavid,
Så det blev en M som dessutom fick nästa års framgaffel och ett något högre specat vevparti (om jag begrep det hela rätt):giggle:
Ska bara få fart på cykeldatorn som jag råkade köpa också, sen ska det jävlar ut och cyklas.

Mattemos

Medlem
Nya allebike Alpha
Fick bita i det sura äpplet och ta en liten roadtrip på 56 mil enkel för att testa en M och som tur var visade det sig att den nog ska passa bra (efter lite tweakande på plats).
A-bikes kundservice är verkligen förstklassig, kände mig tveksam på en M först men då letade Alex fram en gammal L testram som han var tvungen att montera ihop först bara för att jag skulle få jämföra.
Helt klart var det värt resan ner för att få saker och ting utprovat på plats istället för att krångla själv hemmavid,
Så det blev en M som dessutom fick nästa års framgaffel och ett något högre specat vevparti (om jag begrep det hela rätt):giggle:
Ska bara få fart på cykeldatorn som jag råkade köpa också, sen ska det jävlar ut och cyklas.
De är klockrena på allebike,min xt specade hoj kom med xtr istället ,antar det var slut på xt växlar vid tillfället 🤘🤘

BuTTuS

Aktiv medlem
Nya allebike Alpha
Men ge fan i mina få KOMs! :-)

BuTTuS

Aktiv medlem
Nya allebike Alpha
Jag har ikväll synat @robofon s Alpha, den har 35mm Select plus gaffel, borde jag vara lite avundsjuk? Snälla någon bekräfta att den är mycket tyngre iaf ;-) 180mm skiva till de gafflarna också.
Jag tyckte iaf den var lite mer ”plush” över plankorna som låg på gräsmattan jämfört med min, om det nu inte bara beror på inställningar

glitch

Aktiv medlem
Nya allebike Alpha
Bilder annars har d aldrig hänt
😀

Jensen

Aktiv medlem
Nya allebike Alpha
Jag har ikväll synat @robofon s Alpha, den har 35mm Select plus gaffel, borde jag vara lite avundsjuk? Snälla någon bekräfta att den är mycket tyngre iaf ;-) 180mm skiva till de gafflarna också.
Jag tyckte iaf den var lite mer ”plush” över plankorna som låg på gräsmattan jämfört med min, om det nu inte bara beror på inställningar
om ni har samma årsmodell på gaffel skiljer det lite i vikt men inte astronomiskt. Har du gamla sid o han nya är det inte säkert att det ä skillnad alls i vikt (om jag inte minns fel):-)

maRRtin

Ny medlem
Nya allebike Alpha
Helt klart intressant cykel detta, nästan identisk geometri som en Transition Spur. Man får dessutom en komplett cykel med XT för ungefär samma peng som en Spur-ram kostar...
Hade varit intressant med en jämförelse mellan dessa två, kan ju skilja en del även om geometrin är likvärdig.

Raggamuffin

Aktiv medlem
Nya allebike Alpha
Nä det här går inte så bra. Får inte rätt på framdrev och kedjelinje.

Har XX1 vev med 34T 3mm, kedjan klättrar när jag är på 50 bak. Hade tidigare nämnda drev i en låda men det tar emot kedjestaget tyvärr.

Är det någon som åker 34T rund med 6mm offset och vet att det får plats? Innan jag beställer mer skit att hiva i nån låda. :)

Provade 50mm stam idag med istället för 75 som jag åkt med innan, satt bättre men kändes inte bra med 720mm styre. Så bredare styre eller tillbaka med andra stammen.. 🤷‍♂️

Raggamuffin

Aktiv medlem
Nya allebike Alpha
Känner på länkage gör jag inför var tredje runda, tar väl 30 sek? Man kan klart ha otur ändå.

Lyckades nog justera bort mitt kedjebekymmer, funkar i mekstället i alla fall. Om det funkar när tjockisen trycker på i en uppförsbacke får vi se imorgon.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer