BuTTuS
Aktiv medlem
Nya allebike Alpha
Då måste dom ha ändrat, för min är ju en XT. Ser nu att de specat fabrikat på stolpen också, så var det inte när jag köpte.SLX och XT har 150, XTR har 125.
Då måste dom ha ändrat, för min är ju en XT. Ser nu att de specat fabrikat på stolpen också, så var det inte när jag köpte.SLX och XT har 150, XTR har 125.
Vad är det du har fastspänt på överröret?Sitter som regel på 80cm cc vevparti till sadeltopp och har ~90cm i grenmått.
Har 125mm dropper och har som synes mycket till godo på min L. Det är bara att räkna om det blir problem för dig på XL beroende på hur mycket drop du önskar.
Visa bilaga 428004
I vita strips? Shockwiz.Vad är det du har fastspänt på överröret?
Hur lång är du och vad har du för grenmått fö?Jag sitter på ca 78.5 och som du kan se på min XL så är det bara ca 2.5 cm till godo på droppern den levereras med...
Visa bilaga 428016
188 och ca 93Hur lång är du och vad har du för grenmått fö?
Förlåt. Bättre nu?Dåligt med bilder och cykelpepp i den här tråden!
Det körde ju ihop sig med deras gravel mb31 och felande framgaffel som återkallades. Så jag antar det är lite svettigt där, då dom hade grymt mycket beställningar av den också.Nån mer här som väntar på sin Alpha och har fått någon indikation på när de kan leverera?
Har varit i kontakt med dem några gånger men får inget riktigt svar, börjar bli lite orolig att det kan dröja till augusti![]()
Du får komma och lukta på min igen :)Fick just ett riktigt dystert mail från a-bike. Verkar ha blivit nåt strul med L-ramar från fabrik så inga såna förrän efter årsskiftet.....
Dock är jag bara 1,79 och sitter 73 så det kanske funkar med en M (även om de rekommenderade L när jag pratade med dem). Satan att man redan sålt förra cykeln
Bor i Falun och har en L om du vill testa..Förresten, ingen i södra Norrlandstrakten som har en M som man skulle kunna få provsitta?
Jag skulle vara sjukt intresserad bor i Avesta och skulle vara kul att se den i verkligheten innan man beställer enBor i Falun och har en L om du vill testa..
De är klockrena på allebike,min xt specade hoj kom med xtr istället ,antar det var slut på xt växlar vid tillfälletFick bita i det sura äpplet och ta en liten roadtrip på 56 mil enkel för att testa en M och som tur var visade det sig att den nog ska passa bra (efter lite tweakande på plats).
A-bikes kundservice är verkligen förstklassig, kände mig tveksam på en M först men då letade Alex fram en gammal L testram som han var tvungen att montera ihop först bara för att jag skulle få jämföra.
Helt klart var det värt resan ner för att få saker och ting utprovat på plats istället för att krångla själv hemmavid,
Så det blev en M som dessutom fick nästa års framgaffel och ett något högre specat vevparti (om jag begrep det hela rätt)
Ska bara få fart på cykeldatorn som jag råkade köpa också, sen ska det jävlar ut och cyklas.
Men ge fan i mina få KOMs! :-)Fick bita i det sura äpplet och ta en liten roadtrip på 56 mil enkel för att testa en M och som tur var visade det sig att den nog ska passa bra (efter lite tweakande på plats).
A-bikes kundservice är verkligen förstklassig, kände mig tveksam på en M först men då letade Alex fram en gammal L testram som han var tvungen att montera ihop först bara för att jag skulle få jämföra.
Helt klart var det värt resan ner för att få saker och ting utprovat på plats istället för att krångla själv hemmavid,
Så det blev en M som dessutom fick nästa års framgaffel och ett något högre specat vevparti (om jag begrep det hela rätt)
Ska bara få fart på cykeldatorn som jag råkade köpa också, sen ska det jävlar ut och cyklas.
Jag har ikväll synat @robofon s Alpha, den har 35mm Select plus gaffel, borde jag vara lite avundsjuk? Snälla någon bekräfta att den är mycket tyngre iaf ;-) 180mm skiva till de gafflarna också.Fick bita i det sura äpplet och ta en liten roadtrip på 56 mil enkel för att testa en M och som tur var visade det sig att den nog ska passa bra (efter lite tweakande på plats).
Bilder annars har d aldrig häntFick bita i det sura äpplet och ta en liten roadtrip på 56 mil enkel för att testa en M och som tur var visade det sig att den nog ska passa bra (efter lite tweakande på plats).
om ni har samma årsmodell på gaffel skiljer det lite i vikt men inte astronomiskt. Har du gamla sid o han nya är det inte säkert att det ä skillnad alls i vikt (om jag inte minns fel):-)Jag har ikväll synat @robofon s Alpha, den har 35mm Select plus gaffel, borde jag vara lite avundsjuk? Snälla någon bekräfta att den är mycket tyngre iaf ;-) 180mm skiva till de gafflarna också.
Jag tyckte iaf den var lite mer ”plush” över plankorna som låg på gräsmattan jämfört med min, om det nu inte bara beror på inställningar
Ja min är väl 2020 select, hans 2021 select plusom ni har samma årsmodell på gaffel skiljer det lite i vikt men inte astronomiskt. Har du gamla sid o han nya är det inte säkert att det ä skillnad alls i vikt (om jag inte minns fel):-)
Den högra ser lite annorlunda ut längst ner vid downtuben eller är det bara skyddet som sitter annorlunda ?Det är sant!
Visa bilaga 431285
Ja mitt första lossnade så det där har jag satt dit själv. Den högra är XL också, Medium till vänsterDen högra ser lite annorlunda ut längst ner vid downtuben eller är det bara skyddet som sitter annorlunda ?
Hur lång är du som kör XLn?Den högra är XL också
188cmHur lång är du som kör XLn?
Det är det jag har :/Du ska väl ha 3 mm, BOOST?
Det gör man direkt när man packar upp. Plockar isär, inspekterar och skruvar ihop igen med rätt moment och kanske Loctite. Och passar på att väga lite samtidigt. Min hade fel vevlager, det syntes inte när vevarna satt på plats.Såg nyss en tråkig bild på youtube, kanske borde man gå igenom allt någon kväll...
Fel vevlager? Hur då?Det gör man direkt när man packar upp. Plockar isär, inspekterar och skruvar ihop igen med rätt moment och kanske Loctite. Och passar på att väga lite samtidigt. Min hade fel vevlager, det syntes inte när vevarna satt på plats.
XT istället för XTR som var specat.Fel vevlager? Hur då?