Vägval Falun - Hudiksvall?
Sitter och planerar lite för en lite längre cykeltur. Första dagen blir längs Sverigeleden från Varberg till Uddeholms hotell där det blir övernattning. Dag två rullar vidare fortsatt längs Sverigeleden förbi Borlänge och Falun upp till Hudiksvall. Efter Falun funderar jag lite på vägvalet. Har två tankar, alternativ 1 med en fortsatt längs Sverigeleden via Bollnäs, vika av vi Nianfors vidare mot Hudiksvall. Alternativ 2 vika av vid Åmot, ta sikte mot Ockelbo men svänger av norrut innan Ockelbo, sikte mot Söderhamn, vika av innan Söderhamn upp förbi Enånger, Iggesund och sedan Hudiksvall. Känns som att alternativ två lockar mest just nu.
Någon som kan dessa vägar som kan ge råd och tips om vilken som är mest lämplig.? Jag lär vara relativt trött efter en längre stund på cykeln och som det ser ut nu så kommer alternativ 2 landa på 38 mil som dagsetapp, jag undviker gärna omvägar och jobbiga motlut trots utlovade vackra vyer.
Lägger med en bild på hur jag tänkt cykla, alternativ 2 syns som blå linje och stora delar av alternativ 1 syns som grön linje.
Någon som kan dessa vägar som kan ge råd och tips om vilken som är mest lämplig.? Jag lär vara relativt trött efter en längre stund på cykeln och som det ser ut nu så kommer alternativ 2 landa på 38 mil som dagsetapp, jag undviker gärna omvägar och jobbiga motlut trots utlovade vackra vyer.
Lägger med en bild på hur jag tänkt cykla, alternativ 2 syns som blå linje och stora delar av alternativ 1 syns som grön linje.