Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kolla gärna in kartan och se ifall det faktiskt inte går en väg igenom tomten. Ibland kan det faktiskt vara så och då får fastighetsägaren bita ihop och ta det. Ibland blockerar de tom vägen och det får de naturligtvis inte göra.
En annan sak jag märkt. När man cyklar riktigt långsamt en sträcka, faller man framåt för att man inte har tryck på pedalerna och då belastar man händerna. Ifall du upplevde detta kan det vara en idé att välja en cykel du sitter mer upprätt på.
Så som den vägen är ritad så tror jag nog att det bara är att cykla på.
Du kanske kan hitta bättre verktyg för jobbet i den här trådenTog upp Sondern för att ta av däcken på den. Synd att så fina Vittoria Mezcal-däck bara ska stå och ruttna i förrådet. Tanken var att slänga på dom på Sentiern och testa, men efter att ha krängt av Mezcal-däcken och krängt på originaldäcken på Sondern så var jag helt svettig, så nästa däckbyte tar jag en annan dag när andan faller på.
Du kanske kan hitta bättre verktyg för jobbet i den här tråden
Den stora otroliga livsviktiga däckavtagartråden
Däckavtagare får alldeles för lite uppmärksamhet. Rätt designade gör de däckbyten snudd på njutbara, en bristfällig design kan göra få den kristnaste av oss alla att utbrista i svordomar som skulle få farbror Belze att hålla för öronen.. Nedan en lite redogörelse för min nuvarande arsenal och...happyride.se
Hade du läst tråden jag länkade till i #1.183 så hade du även funnit tips på bra verktyg för att montera däck.Få av däcken är inga problem, men att få på dom igen är en annan historia ibland.
Hade du läst tråden jag länkade till i #1.183 så hade du även funnit tips på bra verktyg för att montera däck.
Är det inte snarare så att du är lat och otacksam som avfärdar de tips du får utan att ens läsa dem?Om du nu visste svaret, hade du inte bara kunnat säga det då istället för att vara en besserwissrig surgubbe?
Är det inte snarare så att du är lat och otacksam som avfärdar de tips du får utan att ens läsa dem?
Hur mkt kräver du egentligen av de som tipsar dig här i Forumet?
Vad blir ditt nästa krav?
Att jag skall komma hem till dig och göra jobbet åt dig?
Men ändå gnäller du och kommer med personliga påhopp när du får tips!Jag kräver ingenting. Jag frågade inte dig om några jävla tips överhuvudtaget.
Men ändå gnäller du och kommer med personliga påhopp när du får tips!
Nu kräver du en massa saker av mig igen, trots det du skrev i #1.188.För att du är en besserwissrig surgubbe som inte behöver läsa den här tråden något mer i fortsättningen, och ännu mindre skriva i den.
Nån som vaknat på fel sida?
det där med att komma oanmäld är kul att du gör, tycker jag. det är ju lite av en bortglömd konst, nuförtin ska allt bestämmas in i minsta detalj, bara för att det går. vid en minuts för tidig eller sen ankomst ska en meddelade detta via tre olika chattappar osv. när jag bodde i stan hade jag blivit livrädd om nån kom och plingade på från ingenstans, men som nybliven lantis känner jag att det är nåt sjukt med det ständiga och ängsliga träffbestämmandet. om det inte passar när någon kommer oanmäld är det väl bara säga det? det är ju bara säga "hej, tyvärr, jag har inte tid/lust/ork just nu" om det inte passar. jag tänker att nuförtin har folk blivit vana vid att komma med små lögner och undanflykter på sms/chatt, för varför de inte kan/vill ses. de har också blivit vana vid att ständigt visa upp sig från sin bästa sida. och särskilt i dessa tider av personligt varumärke och giggande och att ens vänner är ens "nätverk" och potentiella arbetsgivare, så blir det döläskigt när nån kommer oanmäld. bla bla, ursäkta utläggningen.Stack ut till vännerna i Gårdeby, oanmäld
nästa däckbyte tar jag en annan dag när andan faller på.
Så du kräver alltså att den som tipsar dig inte får länka till en tråd med relevanta tips, utan du vill alltså kräva av tipsaren att "läsa igen en massa meningslösa inlägg först" för att välja ut just de inlägg med de tips som skulle kunna vara de rätta för dig i just detta fallet, och allt detta jobb från tipsaren enbart för att du inte skall behöva läsa igenom tråden själv?Nej, men det är så idiotiskt att tycka att man sitter inne på svar på frågor men inte vilja ge dom till någon utan istället hänvisa till en tråd där man ska behöva läsa massa meningslösa inlägg först. Särskilt när jag inte ens frågade om några tips. Är det inte bara trevligare och bättre att säga "Hej! Prova dessa, de ska tydligen vara bra"?
det där med att komma oanmäld är kul att du gör, tycker jag. det är ju lite av en bortglömd konst, nuförtin ska allt bestämmas in i minsta detalj, bara för att det går. vid en minuts för tidig eller sen ankomst ska en meddelade detta via tre olika chattappar osv. när jag bodde i stan hade jag blivit livrädd om nån kom och plingade på från ingenstans, men som nybliven lantis känner jag att det är nåt sjukt med det ständiga och ängsliga träffbestämmandet. om det inte passar när någon kommer oanmäld är det väl bara säga det? det är ju bara säga "hej, tyvärr, jag har inte tid/lust/ork just nu" om det inte passar. jag tänker att nuförtin har folk blivit vana vid att komma med små lögner och undanflykter på sms/chatt, för varför de inte kan/vill ses. de har också blivit vana vid att ständigt visa upp sig från sin bästa sida. och särskilt i dessa tider av personligt varumärke och giggande och att ens vänner är ens "nätverk" och potentiella arbetsgivare, så blir det döläskigt när nån kommer oanmäld. bla bla, ursäkta utläggningen.
Så du kräver alltså att den som tipsar dig inte får länka till en tråd med relevanta tips, utan du vill alltså kräva av tipsaren att "läsa igen en massa meningslösa inlägg först" för att välja ut just de inlägg med de tips som skulle kunna vara de rätta för dig i just detta fallet, och allt detta jobb från tipsaren enbart för att du inte skall behöva läsa igenom tråden själv?
Är "det inte bara trevligare och bättre att säga" det från början då istället för upprepade personliga påhopp?
Så endast baserat på ditt antagande tar du dig alltså rätten till upprepade personliga påhopp på mig?Jag antog att du redan låg inne på den kunskapen.
Så endast baserat på ditt antagande tar du dig alltså rätten till upprepade personliga påhopp på mig?
Kommer du att sluta med dina personliga påhopp då? Eller är det för mkt begärt?Vänligen sluta skriv i tråden nu.
Nja, inte om det är det här inlägget du menar: #5Min uppfattning av @HåkanC är just den "besserwissrig surgubbe". I en av mina första trådar frågade jag om tips på pendelväg till jobbet, jag tyckte att den var lite väl backig. Ditt svar var då att du brukar åka den när du ville ta det lugnt eller dylikt.
Vet du vad, jag missförstod nog din avsikt där och ber om ursäkt. Det var uppenbarligen ett dåligt exempel, eventuellt är jag färgad av Sixten-bråk-trådar. Oavsett så var det onödigt att skriva så, sådär opåkallat, sorry för det. Jag vaknade nog på fel sida idag, förlåt.Nja, inte om det är det här inlägget du menar: #5
För det jag frågar efter är dina backiga vägar, helt enkelt för att det vore kul att cykla där eftersom jag inte klarar av att hitta dem
en ordningsfråga: min språkkänsla säger att stancen i versaler och fetstil inte är korrekt. den känns dock så etablerad att citattecken, "Stancen", också känns fel. om du inte nöjer dig med en simpel versal i början av namnet kanske kursivering kan funka, Stancen. som ett fartyg. men jag är osäker på om en fortsätter kursivera efter första omnämnandet.