Blockettråden 2

Blockettråden 2
Screenshot_20200712-202007~2.png

Man blir ju sugen på att köpa BMX?

Blockettråden 2
Blockettråden 2
Min, högst subjektiva uppfattning, är att jag inte skulle betala 10' för en fem år gammal "standard-CC", utan hydrauliska skivbromsar (?). Knapphändigt med info dessutom vilket gör det lite extra knepigt att avgöra.

Hade den legat ute för hälften av vad som begärs hade jag tittat närmare på den om jag var i köpartagen och storleken varit rätt. Men pris och värde är ofta svårt att avgöra tycker jag, och varierar ju från person till person.

Blockettråden 2
Bild 3 visar mekanisk broms och bild 4 visar saknad skruv till flaskställ.
Detaljer/petitesser som påverkar helheten. Tycker den verkar dyr, och är resten lika miss-skött som att skruvar fattas undrar jag då?

Blockettråden 2
Trek Crockett är en fin cykel, men 10k för den där känns lite väl (tror jag kollade på just en sån på höstrean det året, den gick på 11-12k om jag minns rätt), 8k är nog mer rimligt. Ligger ett par liknande på K&S här för just det, iofs annan storlek och på andra håll i landet.

Blockettråden 2
Är det detta vi reducerats till i cykelnådens år 2020 när hyllorna gapar tomma hos cykelhandlarna, -20% på fjolårets cykel som ser ut som den släpats efter en bil, var som skulle förvåna mig mer är om han får den såld.

Bilagor

• Screen Shot 2020-07-20 at 20.43.29.png
    Screen Shot 2020-07-20 at 20.43.29.png
    380.9 KB · Besök: 850
  • Screen Shot 2020-07-20 at 20.48.27.png
    Screen Shot 2020-07-20 at 20.48.27.png
    8.6 KB · Besök: 824
Blockettråden 2
Är det detta vi reducerats till i cykelnådens år 2020 när hyllorna gapar tomma hos cykelhandlarna, -20% på fjolårets cykel som ser ut som den släpats efter en bil, var som skulle förvåna mig mer är om han får den såld.
Om det är samma bucklade hjul så blev den inte såld för 1000 spänn mer för en månad sen.

Fast priset är ok? 11% för bucklan och 11% för årsmodell

Blockettråden 2
Om det är samma bucklade hjul så blev den inte såld för 1000 spänn mer för en månad sen.

Fast priset är ok? 11% för bucklan och 11% för årsmodell

Fast handlarna brukar väl till och med vara generösare, -30% på fjolårets hojar eller föreställning på nästa års så att köpa en privat till sämre villkor som dessutom inte ser ut att ha vårdats kräver en sann optimist.

Blockettråden 2
Buckla i hjul och släpats efter en bil, tycker den ser ut som alla hojar gör? Men så kan jag ingenting om mtb heller så vad är det jag missar?

Edit: nevermind. Det framgick tydligare på bilderna i annonsen än det som lagts upp här i tråden. Lite fail där.

Blockettråden 2

Säkert inget fel på cykeln men känns det inte dyrt med 6000kr för en tre år gammal Merida-hybrid med fälgbromsar?
Nja. Merida är ju lika med kvalité. Dessutom har den såväl Chimano Revoshift friction, med mera, som lättviktsfälgar och plast, skärmar.

Blockettråden 2
Nja. Merida är ju lika med kvalité. Dessutom har den såväl Chimano Revoshift friction, med mera, som lättviktsfälgar och plast, skärmar.
21 växlar + fälgbroms indikerar någon av Merida's billigaste instegshybrider. Knappast troligt att den köpts för 8000 på XXL. För det får man även på XXL mycket bättre cyklar. Dessutom slumpades en liknande Merida modell bort för ca 2000 när XXL toksålde ut i våras. Någon som chansar på att cykelköpare är okunniga och drar till med ett oskäligt högt pris. Oseriöst IMHO.

Blockettråden 2
21 växlar + fälgbroms indikerar någon av Merida's billigaste instegshybrider. Knappast troligt att den köpts för 8000 på XXL. För det får man även på XXL mycket bättre cyklar. Dessutom slumpades en liknande Merida modell bort för ca 2000 när XXL toksålde ut i våras. Någon som chansar på att cykelköpare är okunniga och drar till med ett oskäligt högt pris. Oseriöst IMHO.
Jag glömde att hissa min ironi-flagga...

Blockettråden 2

Säkert inget fel på cykeln men känns det inte dyrt med 6000kr för en tre år gammal Merida-hybrid med fälgbromsar?

Jag vet inte om dom behöll den "äldre" ramen på billigare crossway men har för mig att 2017 inte såg ut så utan hade ett mer sluttande överrör, liknande sirrus. Men kan ju som sagt bara varit dom lite dyrare som hade den ramen.

Vet bara att en arbetskamrat hade en som såg betydligt modernare ut och det var åtminstone 5 år sedan.

Blockettråden 2
Alltid kul att lära sig nya saker, så: vad är det som likställer den här rackarn med en Porsche Boxster S från -06 med Sport Chrono-paket? ?

Bilagor

• Screenshot_20200724-102819__01.jpg
    Screenshot_20200724-102819__01.jpg
    279.3 KB · Besök: 509
Tillbaka
Topp