oldpointbar
Medlem
Cykla mot mötande trafik på landsväg...
Vad är en bundler?Eller att man köper bundlen med display.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vad är en bundler?Eller att man köper bundlen med display.
Paket.Vad är en bundler?
Tack, hade också de tankarna, då jag faktiskt drar ner på hastigheten ordentligt när det kommer mÄr väl ingen större skillnad mot att gå på vänstersida av vägen . Och antar man ska göra det pga av samma anledningar du också vill hålla till vänster.
Men den där backspegeln kräver ju att man cyklar på vänster sida vägenDet finns ju diskreta backspeglar om man är bekymrad över sin image:
Visa bilaga 433579Hade jag som bilist fått möte av en till synes seriös (dvs racekittad) cyklist på ”fel sida” på en landsväg så hade jag nog ringt in det till polisen, på samma sätt som man gör med misstänkt rattfyllerist eller annan person som utsätter sig själv och/eller andra för livsfara i trafiken.
Sitter kanske en på andra sidan, utanför bild... Funkar oavsett land ?Men den där backspegeln kräver ju att man cyklar på vänster sida vägen![]()
Eller zicksacka mellan höger och vänster vägren.En kompromiss skulle kunna vara att köra vid mittlinjen.
//j
Om du oroar dig för hur du framstår så kan jag meddela att 99,999% av alla som ser dig och din cykel kommer tycka att det är väldigt, väldigt, väldigt mycket mer "b" att likt en byfåne cykla på fel sida av vägen.En backspegel känns däremot lite b : )
Senaste modellen fungerar också med app i mobilenPaket.
Har du en garmin cykeldator?
Sry, kör bara MTB, tycker det är för läskigt att köra på landsvägen...Tack, för komplimangen... ska vi ta en cykelrunda ihop på landsväg. Jag bestämmer då vilken sida vi kör på : )
Nej, fungerar även med Wahoo och Stages efter firmwareuppdateringar hos dem. Den senaste versionen av Varia som släpptes härom månaden har även blåtand med stöd i flera telefonappar.Tänk på att Varia även kräver en Garmin cykeldator (väl?), så det blir en "liten" investering.
Tänkte precis samma, fredagstråd en måndag. För det här kan väl inte vara på riktigt?Min (n00b)troll-radar ger visst utslag - nyregistrerad användare som skapar en fredagstråd på en måndag.
Gissar att TS inte har körkort.
Jag har körkort, och skulle förstå en cyklist som cyklade på fel sida av vägen. Jag skulle förstå varför han eller hon gjorde detta...
Omöjligt. Måste vara mopedkort. Är ju fullständigt livsfarligt att möta en cyklist i 30km/h när man själv kommer i 60-70km/h.
Men den där backspegeln kräver ju att man cyklar på vänster sida vägen![]()
Jag har körkort, och skulle förstå en cyklist som cyklade på fel sida av vägen. Jag skulle förstå varför han eller hon gjorde detta...
Så länge det finns ett på asfalten utmålat körfält för den cykelbana som går i fel riktning så är det väl hur bra som helst. När det däremot inte gör det så håller jag med om att det är mindre genomtänkt.Det närmaste jag kan se till detta experiment är i Stockholm där man på vissa gator har infört att man får cykla mot enkelriktat för att öka tillgängligheten för cyklar, en god tanke som jag dock inte kan ge godkänt efter att ha åkt dessa gator i bil.
Har funkat i Dk hur länge som helst.Så länge det finns ett på asfalten utmålat körfält för den cykelbana som går i fel riktning så är det väl hur bra som helst. När det däremot inte gör det så håller jag med om att det är mindre genomtänkt.
Jag skulle föreslå att du funderar om det är lämpligt att göra på samma sätt om du kör bil. Även här är det kanske läskigt med upphinnande trafik.Ber om ursäkt för dissen med backspegeln. Sorry.
Självklart är jag inget troll, men tycker att livet är rätt häftigt att leva. Blir jag påkörd bakifrån så är det ju tack och adjöss. Kör jag på fel sida har jag tid att cykla ner i diket. Och fortsätta njuta av livet...
Låter om möjligt ännu mer vansinnigt än TS.Jag skulle tro att många här är riktiga internetcyklister som inte varit med om obefintlig vägren kombinerat med rejäla fortkörningar på 80-väg på landet. Vi har torp på landsbygden och tyvärr åker det även viss tung trafik där pga dumma Google Maps som skickar ut den på kurvig väg för att spara 2-3 minuter.
Var ute med vår 3- och 5-åring och körde just mot trafiken för att ha en sportslig chans hellre än att inte ha koll på bakomkommande trafik.
Jag skulle tro att många här är riktiga internetcyklister som inte varit med om obefintlig vägren kombinerat med rejäla fortkörningar på 80-väg på landet. Vi har torp på landsbygden och tyvärr åker det även viss tung trafik där pga dumma Google Maps som skickar ut den på kurvig väg för att spara 2-3 minuter.
Var ute med vår 3- och 5-åring och körde just mot trafiken för att ha en sportslig chans hellre än att inte ha koll på bakomkommande trafik.
Polisen vill att man kör på höger sida på rullskidor och det är lika dumt att staka som att cykla på vänster sida.Det låter inte som en bra ide.. Rullskidor får man så vitt jag har förstått köra på vilken sida man vill. Jag har testat vänster någon gång men har nu insett att det är höger som gäller.
Polisen vill att man kör på höger sida på rullskidor och det är lika dumt att staka som att cykla på vänster sida.