Fjärdebrunn
Aktiv medlem
[OT] Visa din gripengran...
Hur klimatkompenseras flyguppvisningarna?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fjärdebrunn sa:Hur klimatkompenseras flyguppvisningarna?
Genom att kapa träd så att nya kan växa upp. :)Fjärdebrunn sa:Hur klimatkompenseras flyguppvisningarna?
Visst.Skogling sa:Ganska rörig luft!
Nej. Den är allmänt känd för att vara snyggare. Så du får lov att ändra uppfattning. ?Satan vad tvåsitsaren var ful!
Nej. Den är allmänt känd för att vara snyggare. Så du får lov att ändra uppfattning. ?
Hur klimatkompenseras flyguppvisningarna?
Det känns lite som att dregla över en minibuss ju. ?
Den har ett stort jäkla luft-intag för så litet plan.
Jäkla udda form på det där.
Inget standard-intag på den.
Det känns lite som att dregla över en minibuss ju. ?
Med granar runt jule-tid. Förstår du inte?
På övningarna då dom skjuter utarmat uraniumHur klimatkompenseras flyguppvisningarna?
Griparna flyger sällan med transponder igång.Igår (tror jag det var) dundrade det ett låg&snabbflygande plan precis över mig (strax norr om Köping) och sedan 1-2 till en bit bort i nord/nordvästlig riktning.
sen flög de tillbaka någon timma senare..
Finns det någonstans man kan ta reda på vad det var för plan så här i efterhand?
En luftdatabas?
Griparna flyger sällan med transponder igång.
Sk60 isåfall.Det var nästan helt säkert inte ett Gripen (högst okunnig i flygplan) utan mer nyfiken för att få reda på vad det var
Enligt flightradar var det ganska stor aktivitet med sk60 igår, i dina krokar.Det var nästan helt säkert inte ett Gripen (högst okunnig i flygplan) utan mer nyfiken för att få reda på vad det var
Dum? Vilken hjälte! :DFyfaren vad dum idé!
I morgon kl två i Göttlaorrrg, ladda kameran!
(Verkar iofs bli mulet enl SMHI...)
/T
Vad är felet på sk60?Ett 50-årigt gammalt skolflygplan, kom igen nu svenska regeringen.
Ett 50-årigt gammalt skolflygplan, kom igen nu svenska regeringen.
Ett 50-årigt gammalt skolflygplan, kom igen nu svenska regeringen.
Vad är felet på sk60?
F-14 tomcat anno 1974?
det är väl iaf ett bra betyg till den ursprungliga konstruktionen av sk60; att den visade sig livsduglig så länge. även usa har lika gamla plan i luften, t ex b52.Att den är 50 år gammal!
Måste vara retrofittad så in i helvete nu.
Jag tror inget annat land i världen sett sitt flygförsvar degradera så mycket som det svenska. Från position 4a till 78a?
Att den är 50 år gammal!
Måste vara retrofittad så in i helvete nu.
Jag tror inget annat land i världen sett sitt flygförsvar degradera så mycket som det svenska. Från position 4a till 78a?
Igår (tror jag det var) dundrade det ett låg&snabbflygande plan precis över mig (strax norr om Köping) och sedan 1-2 till en bit bort i nord/nordvästlig riktning.
sen flög de tillbaka någon timma senare..
Finns det någonstans man kan ta reda på vad det var för plan så här i efterhand?
En luftdatabas?
Griparna flyger sällan med transponder igång.
Det där är ju SK60, inte Gripen.Brukar gå att se med appen flightradar24
Brukar sitta med lite programm och appar och tycker man ser gripen plan ganska ofta så det verkar ju som dom kör med transpondern på hyfsat ofta.
EDIT: dom är ute och åker i just nu i skrivande stund
Det där är ju SK60, inte Gripen.