Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag har en Doblo!Jumpy och Caddys verkar ju ligga på ca 4-5000:- i skatt. Och ganska mycket högre försäkring.
Någon som har en Fiat Doblo?
Jag har en Doblo!
Billig i drift med 90 hk, men varvar mycket!
Sitter riktigt bra i den, då är jag 194 cm lång.
Skulle rekommendera att leta efter modellen med längre skåp, och då få den starkare motorn samt 6-växlad.
Hoppla!
El-skåpbil, upp till 200km räckvidd, 45min til 85%, med 2m lastutrymme!
![]()
Maxus E-DELIVER 3 SWB 4,8m3 35KWh 122HK (MAX05S)
1 874 kr, 2020, 0 mil, Transportbil - Skåp, Denna modell har en räckvidd upp till 200km, Berättigad till miljöbilspremie på 60.000kr, Vi byter in din bil, Den här bilen går att Leasa, Finans fr 1499kr/mån, Svensksåld, Apple Carplay, Backkamera, Klimatanläggning, CD-stereo, Aux, USB, Stereo...www.bytbil.com
Jag har en Doblo!
Billig i drift med 90 hk, men varvar mycket!
Sitter riktigt bra i den, då är jag 194 cm lång.
Skulle rekommendera att leta efter modellen med längre skåp, och då få den starkare motorn samt 6-växlad.
Hittade en, meeen säljaren hävdar att det är kamkedja. :/
200km är väl med tom bil antar jag, jag har en GTE och med släpvagn sjunker räckvidden med typ 50% direkt även om den är lätt lastad. Lite trist, köra på el är grymt najs. Körde om en Tesla med skotersläp på e14 för ca en vecka sedan, han körde typ 70 km/h, var nog långt till närmsta laddare![]()
Tjena!
Släp gör mycket mer skillnad än last i bilen. Släp ökar luftmotståndet rejält, vikt i bilen ökar inte förbrukningen speciellt mycket.
Att ligga i 70 med släp är ju inte speciellt långt under tillåten hastighet. Jag kör förbi bilar (bensin/dieseldrivna) dagligen som kör 10-15 under skyltad hastighet.
Men sen är det ju ingen hemlighet att ett stort släp minskar räckvidden. Det för det ju på alla bilar, med min gamla V70 så gick förbrukningen på Landsväg upp från 0,39 till 0,55 så fort jag slängde på en släpvagn. Då sänkte jag ändå hastigheten med 20 km/h.
Tjena!
Vad är problemet med att ha kedja istället för rem? Dom flesta föredrar ju det första alternativet.
Jo det är ju bara det att den modellen inte verkar ha kamkedja, är ju så oklart om den har det eller inte, har kikat på t.ex. reservdelar på Mekonomen, och då får man upp kamrem.
Antingen luras dom eller så har dom ingen koll.
Den har ju gått ca 18.000, och har dom inte bytt kamrem... :/
Tjena!
Är det 1,3l så är det kedja. 1,6l har rem.
Delgav min spaning på förra gravölet att husbilar inte är den stora bilkösboven längre, utan elbilar.200km är väl med tom bil antar jag, jag har en GTE och med släpvagn sjunker räckvidden med typ 50% direkt även om den är lätt lastad. Lite trist, köra på el är grymt najs. Körde om en Tesla med skotersläp på e14 för ca en vecka sedan, han körde typ 70 km/h, var nog långt till närmsta laddare![]()
Delgav min spaning på förra gravölet att husbilar inte är den stora bilkösboven längre, utan elbilar.
Fick medhåll efter en stund när dom flesta tänkt efter, man kör om 20 gånger fler elbilar än man blir omkörd av.
Haha, arg vit man much?Knappast. Tror snarare det är confirmation bias. Jag körde om massa bilar i somras, de låg typ i 120 medan jag låg i 150-220 med cyklar på kroken, med elbil. Nästan alla bilar jag körde om var bensin- eller dieselbilar. Anekdoter? Ja det verkar ju vara bevis nuförtiden. Hur många fossilbilar kör du om jämfört med de du blir omkörd av?
Haha, arg vit man much?
Bara av ren nyfikenhet undrar jag hur stor skåpbil man behöver ha för kunna få in en mtb. Givet att man enbart tar av framhjulet. Går det med ex en caddy ?
Det där är nog ganska individuellt. Jag har en VW Touran med takbox på, den drar mindre med öppet släp med två juniorcrossar på än utan släp. Skillnaden beror såklart på att jag åker fortare utan släp men fortfarande ungefär laglig fart.Tjena!
Släp gör mycket mer skillnad än last i bilen. Släp ökar luftmotståndet rejält, vikt i bilen ökar inte förbrukningen speciellt mycket.
Att ligga i 70 med släp är ju inte speciellt långt under tillåten hastighet. Jag kör förbi bilar (bensin/dieseldrivna) dagligen som kör 10-15 under skyltad hastighet.
Men sen är det ju ingen hemlighet att ett stort släp minskar räckvidden. Det för det ju på alla bilar, med min gamla V70 så gick förbrukningen på Landsväg upp från 0,39 till 0,55 så fort jag slängde på en släpvagn. Då sänkte jag ändå hastigheten med 20 km/h.
är det någon som vet hur Hyundai H-1 är? verkar ha bra pris och finns med automat. Tänker årsmodell 2014 och fram
Bokstavligt talat. Lite märkligt beteende. Eller det tyckte jag i alla fall :-)Kick Up!