Önskar trådstartaren lycka till med tråden, trots svårigheten att inte förr eller senare landa i politik när man diskuterar en fråga som så totalt är marinerad i politik. Bra initiativ!
Hittade en artikel i Svd som jag vill citera:
"Men lika lite som jag kör i 90 km/h där 110 km/h är tillåtet, trots att jag vet att det minskar olycksrisken och utsläppen av växthusgaser, lika lite kommer jag att ändra mina konsumtionsvanor."
DEBATT. Står vi inför en hotande kris eller är det bara att shoppa vidare? Det är dags att ansvaret för en hållbar konsumtion flyttas från individer till politiken. Och då krävs tydliga politiska signaler, skriver tre forskare vid Stockholm Environment Institute.
www.svd.se
Nu är det så att jag faktiskt ofta kör i 90-100 där man får köra i 110. Det är faktiskt helt okomplicerat. Jag har en liten jävla konservburk till bil och vet att jag måste vara försiktig. Dessutom är det okomfortabelt att åka över 100 km/h i bilen. Att den redan bränslesnåla bilen drar ännu mindre när jag kör i runt 90, är ju också en fördel som jag helt enkelt blivit van vid.