Polygon

Alexloenn5

Medlem
Polygon
Tjena!
Kör på en Polygon XQuarone EX9, den ända Polygonen jag sett I det vilda...
Vilka här har en Polygon?? Vill se om jag kan vara den ända med den modellen ;)
Skicka in era bilder eller svara #Polygonbikes

Bilagor

• 645FC05B-307D-4320-A3B0-75B4834AE668.jpeg
    645FC05B-307D-4320-A3B0-75B4834AE668.jpeg
    732.8 KB · Besök: 401
Polygon
alexspralex sa:
Tjena!
Kör på en Polygon XQuarone EX9, den ända Polygonen jag sett I det vilda...
Vilka här har en Polygon?? Vill se om jag kan vara den ända med den modellen ;)
Skicka in era bilder eller svara #Polygonbikes

Såg en ung kille, 15 kanske på ess i gbg med en. Om det nu inte är du vill säga... ?

Polygon
Upptäckte Polygon i en Youtube-video från Eurobike. De verkar otroligt prisvärda!

Nu är väl XQuarone EX9 som TS har värstingmodellen som kostar som en bil men jag tänker att denna https://www.polygonbikes.com/eur/shop/bikes-eur/mountain-eur/enduro-eur/siskiu-t7/ för 1899 € borde ju stå sig väl mot t ex Canyon Neuron.

Blir än mer imponerad av att de kan erbjuda en sån här https://www.polygonbikes.com/eur/shop/bikes-eur/mountain-eur/trail-eur/siskiu-d7-4/ för 1299 €. Det finns t o m en snikvariant som denna https://www.polygonbikes.com/eur/shop/bikes-eur/mountain-eur/trail-eur/siskiu-d5/, alltså en FS för 899 €??

Är detta för bra för att vara sant? Tycker spec o geo ser hyfsat ut i varje fall i förhållande till priset vid en snabb anblick (har inte lusläst).

Polygon
Inte lik alls, Calibre har mindre slag, helt annan geometri, mm
Denhär har 180mm slag fram och bak, använder ett Naild Bak linkage som gör att baksvinget åker mera upp och ner änn att byta vinkel.

Polygon
Stort tack!
Rimliga fraktkostnader?
EDIT: Återkoppling från tillverkaren
Tjena, jag är också intresserad av Polygon, tänkte en Siskiu N9. Hittade du till den där butiken?

Jag kollade med Bikester eftersom de hade Polygon förra året, men tydligen sålde de dåligt och de var tveksamma till att ta in igen. Det skulle ju kunna vara ett alternativ om man många som hör av sig till dem för att övertyga dem om att ta in ett gäng. De har ju butik i Stockholm vilket ju är en fördel, i alla fall om bor i krokarna.

I kontakt med Polygon fick jag följande svar:
---
We can ship to Sweden. May we know specifically what size that you're
looking for? We'll try to check the availability of the bike that you're
looking for. The process will take around 7 working days.

FYI, the shipping cost to Sweden would be 100 EUR, and the estimated
shipping time is 14 working days. We'll send your bike with DDU
(Delivered Duty Unpaid) term, so you have to pay for the duty and tax.
---
Blir ju lite ointressant kanske med tanke på att priset på deras hemsida är detsamma som för de som kan köpa den lokalt.

Senast ändrad:
Polygon
Polygon Siskiu T8 ser ju äckligt prisvärd ut. Går det att köpa dem någonstans i Europa?
Äckligt prisvärd och äckligt rolig att cykla på. Köpte min nyligen på bikester. Wow, vilken hoj!!

Tyvärr är montörerna som jobbar på Polygon idioter, så man får "städa upp" lite. Attention to detail? De spraybajsar på detaljer. FFS... (Edit: man kanske får vad man betalar för på sätt och vis) Vajerdragningen var så man blir mörkrädd och hjulen ojämnt spända. Bromsslangen till bakbromsen var dragen på höger sida fastän det fanns plats i vänstra öppningen. Wtf. Men det löser man en kväll över en öl. Så det är något man får vara beredd på. Men när man väl fått ordning på den och justerat in allt är det en galet bra cykel. Jag är störtnöjd.

IMG_20210714_211346162.jpg

Senast ändrad:
Polygon
Äckligt prisvärd och äckligt rolig att cykla på. Köpte min nyligen på bikester. Wow, vilken hoj!!

Tyvärr är montörerna som jobbar på Polygon idioter, så man får "städa upp" lite. Attention to detail? De spraybajsar på detaljer. FFS... (Edit: man kanske får vad man betalar för på sätt och vis) Vajerdragningen var så man blir mörkrädd och hjulen ojämnt spända. Bromsslangen till bakbromsen var dragen på höger sida fastän det fanns plats i vänstra öppningen. Wtf. Men det löser man en kväll över en öl. Så det är något man får vara beredd på. Men när man väl fått ordning på den och justerat in allt är det en galet bra cykel. Jag är störtnöjd.

Visa bilaga 500967
Trevligt! Vilken storlek har du och hur lång är du? Har haft denna på bevakning någon månad nu på bikester men det verkar som du har varit snabbare än mig.. Funderar på vilken storlek jag ska ta då jag är 175cm så jag hamnar mellan M och L enligt polygons rekomenadtioner iaf.

Polygon
Trevligt! Vilken storlek har du och hur lång är du? Har haft denna på bevakning någon månad nu på bikester men det verkar som du har varit snabbare än mig.. Funderar på vilken storlek jag ska ta då jag är 175cm så jag hamnar mellan M och L enligt polygons rekomenadtioner iaf.
Beror väl på vad du är ute efter. Jag var lite osäker på 460 i reach, men det känns precis lagom för mig. Vad kör du idag?

Tillbaka
Topp