Polygon

Polygon
alexspralex sa:
Tjena!
Kör på en Polygon XQuarone EX9, den ända Polygonen jag sett I det vilda...
Vilka här har en Polygon?? Vill se om jag kan vara den ända med den modellen ;)
Skicka in era bilder eller svara #Polygonbikes
Såg en ung kille, 15 kanske på ess i gbg med en. Om det nu inte är du vill säga... ?

SocialGimp

Aktiv medlem
Polygon
Upptäckte Polygon i en Youtube-video från Eurobike. De verkar otroligt prisvärda!

Nu är väl XQuarone EX9 som TS har värstingmodellen som kostar som en bil men jag tänker att denna https://www.polygonbikes.com/eur/shop/bikes-eur/mountain-eur/enduro-eur/siskiu-t7/ för 1899 € borde ju stå sig väl mot t ex Canyon Neuron.

Blir än mer imponerad av att de kan erbjuda en sån här https://www.polygonbikes.com/eur/shop/bikes-eur/mountain-eur/trail-eur/siskiu-d7-4/ för 1299 €. Det finns t o m en snikvariant som denna https://www.polygonbikes.com/eur/shop/bikes-eur/mountain-eur/trail-eur/siskiu-d5/, alltså en FS för 899 €??

Är detta för bra för att vara sant? Tycker spec o geo ser hyfsat ut i varje fall i förhållande till priset vid en snabb anblick (har inte lusläst).

alexspralex

Ny medlem
Polygon
Fett go! Alla små rötter och sten försvinner... skulle säga att den är bättre.. Köpte min från UR Team, deras VM lag som deras gamla EWS hoj

alexspralex

Ny medlem
Polygon
Inte lik alls, Calibre har mindre slag, helt annan geometri, mm
Denhär har 180mm slag fram och bak, använder ett Naild Bak linkage som gör att baksvinget åker mera upp och ner änn att byta vinkel.

JBogevik

Aktiv medlem
Polygon
Är ute efter MTB till en polare och Polygon Siskiu T8 ser ju äckligt prisvärd ut. Går det att köpa dem någonstans i Europa?

alexspralex

Ny medlem
Polygon
Ska finnas i Agen frankrike. Det ligger ute en annons på Pinkbike men dom har många fler än dom lägger upp. Bara att säga till, skaffade min där

xotoy

Ny medlem
Polygon
Stort tack!
Rimliga fraktkostnader?
EDIT: Återkoppling från tillverkaren
Tjena, jag är också intresserad av Polygon, tänkte en Siskiu N9. Hittade du till den där butiken?

Jag kollade med Bikester eftersom de hade Polygon förra året, men tydligen sålde de dåligt och de var tveksamma till att ta in igen. Det skulle ju kunna vara ett alternativ om man många som hör av sig till dem för att övertyga dem om att ta in ett gäng. De har ju butik i Stockholm vilket ju är en fördel, i alla fall om bor i krokarna.

I kontakt med Polygon fick jag följande svar:
---
We can ship to Sweden. May we know specifically what size that you're
looking for? We'll try to check the availability of the bike that you're
looking for. The process will take around 7 working days.

FYI, the shipping cost to Sweden would be 100 EUR, and the estimated
shipping time is 14 working days. We'll send your bike with DDU
(Delivered Duty Unpaid) term, so you have to pay for the duty and tax.
---
Blir ju lite ointressant kanske med tanke på att priset på deras hemsida är detsamma som för de som kan köpa den lokalt.

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer