Blockettråden 2

Blockettråden 2
En bild för eftervärlden med :p

Screenshot_20201213_221810_com.android.chrome.jpg

Blockettråden 2
"Racern är ratead som en av de bästa racercyklarna som finns i världen inom sin priskategori", gravel är nya racer! Vart är han som inte fattade poängen med gravelcyklar - han har en hatt att äta upp.

Blockettråden 2
Vet inte om någon har uppmärksammat det men Bianchi flaskan var ju grädden på moset (om vi bortser från styrröret) ?
Försökte hon komma undan med Specializeds fejk-Celeste kanske ?

Hur som haver, lätt en av topp 10 roliga annonser för cyklar jag sett på blocket 2020 ?

Blockettråden 2
Läste precis på cykloteket för trodde samma, men står inte för första ägaren. Bara att man ska viss upp orginalkvitto.
På kvittot i just den annonsen står det att det gäller "dig som är cykelns ursprungliga ägare"

Supersnabb edit: saxat från cyklotekets egen hemsida "Gäller första ägaren hur många gånger som helst, året runt, så länge du äger cykeln"

Blockettråden 2
På kvittot i just den annonsen står det att det gäller "dig som är cykelns ursprungliga ägare"

Supersnabb edit: saxat från cyklotekets egen hemsida "Gäller första ägaren hur många gånger som helst, året runt, så länge du äger cykeln"
Är dwt legitimationskrav vid köp/service på cykloteket? Ett kvitto med matchande ramnummer borde väl vara bevis nog?

Blockettråden 2
Är dwt legitimationskrav vid köp/service på cykloteket? Ett kvitto med matchande ramnummer borde väl vara bevis nog?
Äh det går säkert att lura till sig fortsatt service. Men lite fult tycker jag nog det är att sälja en sak som uppenbart inte stämmer. Kan tänka mig att någon som bara vill ha en pendlarcykel, och inte är cykelentusiast, säkert tycker det är en fördel att få gratis service

Blockettråden 2
Fast det är väl rätt? Det enda kanske..
Det är såklart helt sant.

Jag skall ju dessutom, givetvis, hålla mig för god för att raljera över lösningar som möjliggör för människor att cykla. Här förefaller det till och med kunna finnas någon form av sjukdomsbild/skada inblandat. Ibland är jag obetänksam och alltför ivrig på tangenterna.

Redigerat: andra stycket tillagt.

Senast ändrad:
Blockettråden 2
Vet inte om någon har uppmärksammat det men Bianchi flaskan var ju grädden på moset (om vi bortser från styrröret) ?
Försökte hon komma undan med Specializeds fejk-Celeste kanske ?

Hur som haver, lätt en av topp 10 roliga annonser för cyklar jag sett på blocket 2020 ?
Det roligaste är att nån säkert kommer köpa den för 18000kr.?

Hon betalade ju 23000 med mobilhållare och ett extra långt styrrör. Klart det är värt det.

Blockettråden 2
Vad folk tar betalt respektive hur mycket man tycker att saker är värt är väl högst personligt, men när man köpt något ganska billigt för att det har lagats och sen säljer det vidare utan att förmedla den delen av info tycker jag att det är lite dåligt.
Detta är en cykel som jag sålde i våras när jag tunnade ut förrådet, det är precis vad man ser på bilden och komponenterna är ju värda en del, men man bör känna till att det är 2 superfina lagningar av Kid1000 på sadelröret och kedjestaget, säkerligen inget som påverkar funktionen men en av anledningarna till att jag informerade om detta och erbjöd köparen ett återköp om han kände sig det minsta orolig.

Jag skiter i hur andra bedriver sin business, men jag tycker att man kan vara rak i dialogen med vad man säljer, sen är det ju upp till köparen vad denne gör med informationen.

Bilagor

• SuperX.JPG
    SuperX.JPG
    401.3 KB · Besök: 407
Blockettråden 2
Vad folk tar betalt respektive hur mycket man tycker att saker är värt är väl högst personligt, men när man köpt något ganska billigt för att det har lagats och sen säljer det vidare utan att förmedla den delen av info tycker jag att det är lite dåligt.
Detta är en cykel som jag sålde i våras när jag tunnade ut förrådet, det är precis vad man ser på bilden och komponenterna är ju värda en del, men man bör känna till att det är 2 superfina lagningar av Kid1000 på sadelröret och kedjestaget, säkerligen inget som påverkar funktionen men en av anledningarna till att jag informerade om detta och erbjöd köparen ett återköp om han kände sig det minsta orolig.

Jag skiter i hur andra bedriver sin business, men jag tycker att man kan vara rak i dialogen med vad man säljer, sen är det ju upp till köparen vad denne gör med informationen.
Tyckte den såg billig ut!

Blockettråden 2
Vet inte vad som är hemskast, hur cykeln ser ut, att den inte blivit använd eller att man faktiskt kunnat lämna en seriös Lbs med en hoj som är så uppenbart fel i storleken med 4 uppsättningar styrdistanser.
För det bar väl inte så att det kom in en kund på 185cm och bad om att få köpa en snabb racer konfigurerad så att luftmotståndet gör att han inte kan råka köra för fort, eller?

Bilagor

• Diverge.JPG
    Diverge.JPG
    316.5 KB · Besök: 219
Blockettråden 2
Vet inte vad som är hemskast, hur cykeln ser ut, att den inte blivit använd eller att man faktiskt kunnat lämna en seriös Lbs med en hoj som är så uppenbart fel i storleken med 4 uppsättningar styrdistanser.
För det bar väl inte så att det kom in en kund på 185cm och bad om att få köpa en snabb racer konfigurerad så att luftmotståndet gör att han inte kan råka köra för fort, eller?

Eller det att vajerhöljet till bakbromsen inte sitter fast.
Att inte heller längden på övriga höljen verkar vara anpassade till den ökade styrhöjden.

Blockettråden 2
ni har väl ingen aning om säljaren har en funktionsvariation eller skada som kräver en speciallösning för styret? jag tycker det borde vara tabu att håna och att öht oombett kommentera någons personliga inställning av cykeln. särskilt när en inte känner personen och vet hens förutsättningar.

styrrörsförlängaren är ju superenkel för en köpare att ta bort. men visst, priset är ju för högt.

Blockettråden 2
ni har väl ingen aning om säljaren har en funktionsvariation eller skada som kräver en speciallösning för styret? jag tycker det borde vara tabu att håna och att öht oombett kommentera någons personliga inställning av cykeln. särskilt när en inte känner personen och vet hens förutsättningar.

styrrörsförlängaren är ju superenkel för en köpare att ta bort. men visst, priset är ju för högt.

Om vi inte ska kommentera på folks inställningar... Vad har vi då den här tråden till? Eller fula-cykel-tråden?

Blockettråden 2
Om vi inte ska kommentera på folks inställningar... Vad har vi då den här tråden till? Eller fula-cykel-tråden?
ja, ofta undrar jag varför vi har den här tråden. det blir lätt sunkigt. det går väl en gräns nånstans, en bakochframvänd gaffel kan väl vara kul om en är på rätt humör.

men när det är en högst medveten höjning av styret så är det ju en överhängande risk att det faktiskt finns en förklaring.

Blockettråden 2
ja, ofta undrar jag varför vi har den här tråden. det blir lätt sunkigt. det går väl en gräns nånstans, en bakochframvänd gaffel kan väl vara kul om en är på rätt humör.

men när det är en högst medveten höjning av styret så är det ju en överhängande risk att det faktiskt finns en förklaring.

Det är väl främst funkofobiskt av lbs att sälja en uppenbart opassande hoj? Det är inte heller någon som blir uthängd, dvs. det är inte riktat direkt på någon person :)

Vidare så är det här med humor subjektivt, det är lika intressant att diskutera vilken färg som är finast. Det är lite som smaken med baken.

Blockettråden 2
För att en annan cykelmodell lämpar sig bättre om man, exempelvis, är stelopererad i ryggen. Har du sådana problem att det där är en ”bra” lösning så har du nog blivit lurad av cykelförsäljaren. Tycker du att den ser passande ut, i det utförandet? Ser det säkert och tryggt ut för en redan sargad rygg, nä.

men sen så kan jag tycka att det ser kul ut, vilket var anledningen till att jag postade den här. Det är inte riktat mot personen och/eller eventuella funktionsnedsättningar.

edit: den är ju uppenbart för liten för användaren, ryggskada eller ej

Blockettråden 2

Jag köper ditt argument, men även det baseras på antagandet att personen i fråga har funktionsnedsättning eller funktionsvariation.

Är det något du vet eller är det är det bara ett antagande? Om det bara är ett antagande och inget du faktiskt vet kanske man inte ska vara så snabb med att läxa upp människor baserat på hur de agerar i ett fiktivt scenario.

Jag tror att alla här vill att cykling ska vara en inkluderande aktivitet. Jag tror även att ingen här har elaka intentioner. Det är bra att du lyfter frågan tycker jag. Översitteri gynnar inte cykelkulturen så låt oss inte engagera oss i sådant.

Blockettråden 2
nonsens, det antar jag inte. jag vet inget om personen, och det verkar inte någon annan i tråden heller göra. och eftersom det inte är alls otänkbart att cykeln är ett gott försök att skapa en passande cykel till en ovanlig person, borde folk hålla snattran.

Med tanke på att säljaren nämner i annonsen att hen skadat sig, så känns ditt resonemang inte alls orimligt. Det kan ju vara så att hen köpt cykeln, skadat sig, och sedan försökt modifiera den så att den ska fungera att användas.

Men det år väl roligare att spekulera i att det är någon som inte begriper bättre. :rolleyes:

Blockettråden 2
nonsens, det antar jag inte. jag vet inget om personen, och det verkar inte någon annan i tråden heller göra. och eftersom det inte är alls otänkbart att cykeln är ett gott försök att skapa en passande cykel till en ovanlig person, borde folk hålla snattran.
Jag tryckte på "gilla" på dina inledande inlägg om detta. Bra att reflektera lite över "ska jag verkligen posta detta", och du har fått en del respons på det. Den här tråden är dessutom inte så illa, det finns definitivt värre där det borde leda till självrannsakan och ångest.
Men dra det inte för långt nu, ont kan inte med ont fördrivas IMHO.

Blockettråden 2
Äh, tråden fick ju leva att bra tag iaf.

Sorry, men jag får ibland plötslig nässelfeber när världssamvetet skall främjas av någon som bär det globala dåliga samvetet på sina axlar, ibland tycker man att det är självförklarande vilka trådar som finns för att främja humor och ett gott skratt och vilka som är seriösa men uppenbarligen borde det införas något varningssystem.

Tillbaka
Topp