Jag vill låna verktyg-tråden...

Förstår att det kanske inte är vad du vill höra men jag har en, finns dock i Karlstad.
Har du någon relation hit så det går att hämta(och lämna) så är det ok med mig.
M
Tyvärr inga kontakter i Karlstad men tack som erbjuder!

Jag är 100% säker på att det finns en i Stockholm att låna, behövs bara vilja och att rätt person dyker upp i tråden. Jag väntar med spänning =)

Någon i Örebro som sitter inne på en styrlagerpress? Har ett angleset på ingång och vore skönt att pressa i det rakt och fint och slippa banka med träbit och gummiklubba :)

Någon som har en högtryckstvätt söder om söder i Stockholm och kan tänka sig att låna ut den en eftermiddag eller kväll?

Hej skulle behöva låna och få hjälp med att rikta ett vxl öra, bor på norra sidan sthlm upplands väsby men kan ta mej med bil dit det behövs (helst inom sthlm).

Behöver pumpa gaffeln men har ingen pump att tillgå här. Är det kanske någon i södra Stockholm som kan tänka sig att låna ut pumpen i en minut eller två. Har cykeln i Kärrtorp så gärna någon i närheten.

Jag bor typ 20 steg från gränsen till Kärrtorp och har en gaffelpump till låns. Skicka ett meddelande om behovet fortfarande finns!

Någon med lämpligt verktyg för att montera crown-race på en gaffel med koniskt styrrör? Det verktyg jag har stödjer bara rakt styrrör och idén att använda en bit 50 mm PVC bara studsar. Jag och gaffeln finns i Sundbyberg man kan ta med mig in till stan eller på vägen till Skarpnäck imorgon och ofta annars också.

Tack på förhand, ser fram emot att komma vidare med mitt vinter bygge!

Lager press i Göteborg, någon?
Skall fin-pressa ett BB386 i en oförskämt dyr kolfiber ram.

Som tack kan den flytande happy valutan erbjudas alternativt vetskapen om att du har hjälpt en människa i nöd :)

Störigt och meningslöst hänglås önskas avlägsnat. Har nån en bultsax eller vinkelslip eller nåt. Det enda jag har själv är typ en fil som knappt funkar till att såga sig ur ett fängelse med (med såna där järnstänger ;))
96F803F1-33DA-4F3F-8F00-AB866EFE52AD.jpeg

Störigt och meningslöst hänglås önskas avlägsnat. Har nån en bultsax eller vinkelslip eller nåt. Det enda jag har själv är typ en fil som knappt funkar till att såga sig ur ett fängelse med (med såna där järnstänger ;))
Visa bilaga 461230
Såna där brukar man kunna knäcka rätt lätt med två blocknycklar (
), om du inte får tag i något att såga/skära med.

Såna där brukar man kunna knäcka rätt lätt med två blocknycklar (
), om du inte får tag i något att såga/skära med.

Jajo, nu är det ett mycket klenare lås i videon, men visst, man kan testa. Men då måste jag köpa en fast nyckel, äger bara en enda :/
En otålig lockpicker-spoling i min närhet gjorde ett försök med sina suspekta pinnar, funka inte. Han var kanske bara för otålig som sagt?

Jajo, nu är det ett mycket klenare lås i videon, men visst, man kan testa. Men då måste jag köpa en fast nyckel, äger bara en enda :/
En otålig lockpicker-spoling i min närhet gjorde ett försök med sina suspekta pinnar, funka inte. Han var kanske bara för otålig som sagt?
Bond? James Bond?

Visa bilaga 461230
Är det en fin eller ful cykel? Är den fin kan vi kapa med vinkelkap hos mig. Men det är långt att åka. Är det en ful cykel kan du ju böja av lamphållaren, ta bort låset och använda fängelsefilen för att runda av brottytan.

blocknycklar två skiftnycklar bara nått som är nog stadigt o få häveffekt med de där e ett sheapshit hänglås så behövs inte mycke kraft för o öppnas

Har någon ett pressverktyg för kabelsko? I göteborg eller söder om staden. Jag finns i billdal. Ska koppla en lampa till min frus elcykel och det känns lite onödigt att köpa ett verktyg som jag förmodligen bara behöver använda en gång... Öl eller dylikt ges såklart i utbyte!

224216_40190.tif

Någon som har ett EDC OneUp gängverktyg att låna/hyra ut i närheten av Hammarby Sjöstad, Stockholm?

Behöver det i slutet av mars (förhoppningsvis) när nya cykeln kommer...

Letar efter en god samarit i Malmö/Lund trakterna med följande verktyg eller liknande. Behöver den specifikt för att stänga kedjelåset. Jag har en tång för att öppna och den har ingen lust att stänga låset.

Tips på vart jag kan köpa en lokalt mottages annars. Team Sportia har en för 300kr men det är lite för saftigt.

Screenshot_20210225-192946_Chrome.jpg

Postumt tack till svärfar för sågen. Och till låstillverkaren för mjukostbygeln. Och tack till dabac för erbjudandet men nu har jag fixat det! :-)

Bilagor

• 40CE677E-5A88-42C0-8F80-6B60C8C2064F.jpeg
    40CE677E-5A88-42C0-8F80-6B60C8C2064F.jpeg
    509 KB · Besök: 110
  • AD92E8F1-E584-4C94-8D30-DBF21049ED90.jpeg
    AD92E8F1-E584-4C94-8D30-DBF21049ED90.jpeg
    620.8 KB · Besök: 103
Postumt tack till svärfar för sågen. Och till låstillverkaren för mjukostbygeln. Och tack till dabac för erbjudandet men nu har jag fixat det! :-)
Där hade du tur!
Visst har jag stött på hänglås som tillsammans representerat en hel palett av uselhet.
Men att bygeln gått att såga av med vanlig bågfil har jag inte varit med om.

Där hade du tur!
Visst har jag stött på hänglås som tillsammans representerat en hel palett av uselhet.
Men att bygeln gått att såga av med vanlig bågfil har jag inte varit med om.
Ojdå. Jag som trodde jag var stark ;)
Nämen klen. Och en gammal rostig bågfil fr 70-talet typ :D
Sickna skräplås de tillverkar! :(

Ojdå. Jag som trodde jag var stark ;)
Nämen klen. Och en gammal rostig bågfil fr 70-talet typ :D
Sickna skräplås de tillverkar! :(
Alltså, stark eller inte spelar inte så stor roll i det här fallet. Hänglåsbyglar brukar vara så hårda att bågfilsblad bara halkar. Styrka löser liksom inte det problemet. Inte ens hulken skulle kunna borra i granit med en limpa.

Jag skulle till att byta mitt fyrkants-vevlager igår och inser att det sitter som bara f**. Det verktyget jag har är helt enkelt för litet för jobbet. Har någon händelsevis ett gött järnrör som jag kan använda som hävarm på mitt verktyg eller lång jäkla halvtums fyrkantsverktyg att dra med? ☺️ bor i Västra Göteborg

Tillbaka
Topp