Jag vill låna verktyg-tråden...

Tretjak

Medlem
Skulle behöva låna ett växelörariktningsverktyg för att se om det går arr rädda grabbens cykel (växelöra) som blåst omkull.
Finns det någon i GBG området som kan tänka sig att låna ut detta verktyg över en dag?

Pma gärna i sådana fall eller ring på 0739-025433

s.himself

Ny medlem
Hej!

Någon i Malmö som råkar sitta på en Tri-point mejsel, stl Y00?

Skulle byta skärmen på en iPhone7 men hem-knappen får jag inte loss utan denna.

Konstigt nog följde den inte med i det 9-delars set som jag köpte till och verkar vara svår att få tag i utan att beställa. Vill gärna skruva ihop den i helgen :)

Babbar

Medlem
Söker ett gammalt frihjul verktyg i Stockholm. Jag har gjort en fin köpes annons också men försöker maxa min exponering =)

Tack på förhand!!

Bilagor

Fiffy

Ny medlem
Jag behöver fräscha upp ett gammalt vevlagerhus.
Är det någon i Sthlm-trakten som har ett gängverktyg för BSA-gänga att låna/hyra ut?

idiotwind

Medlem
99DCD36A-E300-4132-8E82-68227D49C233.jpeg
hej!
har någon vänlig själ ett philwood bottombracket verktyg att låna? jag har ett men får inte till det och tror jag behöver ett till som mothåll.
helst i södra stockholm.
jag vore väldigt tacksam i så fall.

Senast ändrad:

edvin_m

Medlem
Hej, nån i göteborg som har två stycken 17mm konnycklar jag kan låna en dag eller två? Tänkte sälja av sista cykeln med cup-and-cone nav så hade varit skönt att slippa köpa verktyg bara för att serva den.

aribr

Aktiv medlem
Är det nån i Uppsala/Stockholm trakten som kan låna ut ett tl fc35 Shimano verktyg för M970 vevparti?

johan44

Aktiv medlem
Är det nån vänlig själ som har ett riktverktyg för växelöra att låna ut mot tacksamhet och etx en flaska vin, i stockholm gärna med dragning åt city/bromma/västerort/solna?

Hej!

Jag skulle gärna låna ett park tool bbt-79 eller annat vevlagerverktyg för 46 mm 12 prong alltså SRAM DUB RF Cinch etc.

Och en momentnyckel för 40-54 nm.

Försöka duger :) Centralt Stockholm, pendlar med bil till Märsta och kan även ta mig i andra väderstreck!

Konvalj

Medlem
Är det någon i Stockholm Västerort som har ett styrlagerdemonteringsverktyg? Jag har stött på en envis styrlagerkopp som inte vill bankas ut med mina vanliga metoder.

Pfaff sa:
Neonspöke sa:
Aha! Vill du låna ut det? Orkar inte köpa nåt fancy tills x-tools kommit med sin överkomligare variant.
Tja, så jäkligt dyra är de inte. https://www.rosebikes.se/birzman-hollowtech-ii-bb-tool-2666396
Det finns billigare...

Lägg ett lager eltejp runt lagerhylsan innan du går på med verktyget för att undvika skrapmärken.
Tja, fast jo.. Har redan verktyg för de flesta av Shimano inkl de 16-prångade du länkade till men nu behöver jag alltså ett verktyg för SRAM:s nykläckta snilleblixt DUB!

Neonspöke sa:
... 46 mm 12 prong alltså SRAM DUB RF Cinch etc...

PeeGee sa:
mitt passar. kolla —> pm
Hej kan inte hitta nåt pm :)

Har nu varit runt på cykloteket, jarla, fixmybike och söders cykel men ingen har detta verktyg.
Ska klicka hem ett men störigt att inte kunna dra fast detta. Vet inte om man vågar köra med vevlagerkoppar med handkraft.. Ska ju dras med 50 Nm dessa.
Sen ska vevarmen dras med 54 Nm men det känns heller inte bra utan att först ha dragit BB. Ingen som har ett att låna ut i helgen?

nadderf

Aktiv medlem
Egentligen vill jag inte låna men tänker jag lånar denna tråd istället för att skapa ny.

Jag söker adaptrar för att press styrlager ZS44, zero stack 44. Hittar bara kompletta pressverktyg.

Är det ofta samma innermått? Så något till 1 1/8" varför är det så oklart eller så googlar jag dåligt.

Jag har vevlagerpress och hylsor, men ingen där passar perfekt så tänkte om det fanns någon lämplig =)

Något tips? Vad pressar ni med?

Bengt-re

Aktiv medlem
nadderf sa:
Egentligen vill jag inte låna men tänker jag lånar denna tråd istället för att skapa ny.

Jag söker adaptrar för att press styrlager ZS44, zero stack 44. Hittar bara kompletta pressverktyg.

Är det ofta samma innermått? Så något till 1 1/8" varför är det så oklart eller så googlar jag dåligt.

Jag har vevlagerpress och hylsor, men ingen där passar perfekt så tänkte om det fanns någon lämplig =)

En sån här.

https://www.bike-components.de/de/Acros/AH-T-DIY-Einpresswerkzeug-fuer-Steuersaetze-p52675/

Har fungerat än så länge till de cyklar jag bytt lager på. Budgerverktyg visst, men har gjort jobbet.

nadderf

Aktiv medlem
Bengt-re sa:
nadderf sa:

En sån här.

https://www.bike-components.de/de/Acros/AH-T-DIY-Einpresswerkzeug-fuer-Steuersaetze-p52675/

Har fungerat än så länge till de cyklar jag bytt lager på. Budgerverktyg visst, men har gjort jobbet.
Hur stor är den största brickan? Funderar på om den oxå passar undersidan som har integrerat, alltså bara som medhåll medans man pressar? Annars tänkt köpa sån där centrerings kon.

potatis

Ny medlem
Hej! Söker ett verktyg att låna för att skruva åt mitt sram DUB vevlager. Alltså srams nya variant. Tex BBT-79 från parktool.

BigF

Aktiv medlem
Någon i Eskilstuna med omnejd som sitter på ett pressverktyg för styrlager?

Smarrig hembryggd öl utlovas som belöning.

Babbar

Medlem
Hoppas på någon vänlig själ med verktyg för att få ordning på vevlager gängorna på min Peugeot Tourmalet 1986. De är i ok skick i allmänhet men halv vägs in på vänster sida har något dragit snett så går inte att få in koppen :(. Standard BSA är det.

Jag håller till i Stockholm så skulle vara underbart om någon i krokarna har verktyg att låna ut i en dag eller två.

Tack på förhand!

rois

Aktiv medlem
Önskas låna ekertensiometer/ekerspänningsmätare. Även riktställ om sådant finns, men viktigast tensiometer. I rimlig närhet av Lund.

Goddamn72

Medlem
Önskar låna ett Sram Avid bleed kit som passar ett par Elexir R från 2013. I Göteborgsområdet eller nära Kungsbacka helst. Är till en väns bromsar och har själv bara kit till Shimano.

Tom__

Medlem
Finns det någon i Stockholmsområdet som sitter inne på alla dessa specialverktyg för att serva fox x2 dämpare?.

Jag kan betala hyra symboliskt ?

Crossmax

Aktiv medlem
Någon i Stockholmsområdet som sitter på en professionell ekertensiometer (dvs inte en Park Tool TM-1 eller liknande) för utlåning? Kompensation utlovas!

PeeGee

Medlem
Någon som har magura bleedingkit att låna eller bara oknippeln? Har beställt men vet inte om det hinner komma i tid?

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer