ceel
Aktiv medlem
Jag vill låna verktyg-tråden...
dabac sa:...
Något söder om Sthlm.
Hehe, Tullinge a.k.a. Very F-ing South of Folkungagatan. Eller söder-om-söder-om-söder som jag brukar ge som svar på frågan om var jag bor. :)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
dabac sa:...
Något söder om Sthlm.
dabac sa:dabac sa:Har en momentnyckel med 3/8”. Kommer inte ihåg vad den drar. Kan kolla o återkomma.
Min stora (1/2”) drar 20 och passar till min kråkfot.
Min lilla maxar ut på 20.
Antagligen bättre än inget.
Babbar sa:Söker ett gammalt frihjul verktyg i Stockholm. Jag har gjort en fin köpes annons också men försöker maxa min exponering =)
Tack på förhand!!
Finnes i Hammarby Sjöstadaribr sa:Är det nån i Uppsala/Stockholm trakten som kan låna ut ett tl fc35 Shimano verktyg för M970 vevparti?
Neonspöke sa:Aha! Vill du låna ut det? Orkar inte köpa nåt fancy tills x-tools kommit med sin överkomligare variant.
Pfaff sa:Neonspöke sa:Aha! Vill du låna ut det? Orkar inte köpa nåt fancy tills x-tools kommit med sin överkomligare variant.
Tja, så jäkligt dyra är de inte. https://www.rosebikes.se/birzman-hollowtech-ii-bb-tool-2666396
Det finns billigare...
Lägg ett lager eltejp runt lagerhylsan innan du går på med verktyget för att undvika skrapmärken.
Neonspöke sa:... 46 mm 12 prong alltså SRAM DUB RF Cinch etc...
[/quote]Neonspöke sa:... 46 mm 12 prong alltså SRAM DUB RF Cinch etc...
PeeGee sa:mitt passar. kolla —> pm
nadderf sa:Egentligen vill jag inte låna men tänker jag lånar denna tråd istället för att skapa ny.
Jag söker adaptrar för att press styrlager ZS44, zero stack 44. Hittar bara kompletta pressverktyg.
Är det ofta samma innermått? Så något till 1 1/8" varför är det så oklart eller så googlar jag dåligt.
Jag har vevlagerpress och hylsor, men ingen där passar perfekt så tänkte om det fanns någon lämplig =)
Något tips? Vad pressar ni med?
Bengt-re sa:nadderf sa:Egentligen vill jag inte låna men tänker jag lånar denna tråd istället för att skapa ny.
Jag söker adaptrar för att press styrlager ZS44, zero stack 44. Hittar bara kompletta pressverktyg.
Är det ofta samma innermått? Så något till 1 1/8" varför är det så oklart eller så googlar jag dåligt.
Jag har vevlagerpress och hylsor, men ingen där passar perfekt så tänkte om det fanns någon lämplig =)
Något tips? Vad pressar ni med?
En sån här.
https://www.bike-components.de/de/Acros/AH-T-DIY-Einpresswerkzeug-fuer-Steuersaetze-p52675/
Har fungerat än så länge till de cyklar jag bytt lager på. Budgerverktyg visst, men har gjort jobbet.
Jimel sa:Har för vevlager om du tror det funkar. Finns i Strängnäs.
PeeGee sa:Någon som har magura bleedingkit att låna eller bara oknippeln? Har beställt men vet inte om det hinner komma i tid?