Vi med breda fötter, vilka skor?

Haha, provade Bont Size Wisard, den tyckte att jag skulle ha str 40 standard bredd.
Storlek 40 har jag nog inte haft sedan yngre tonåren.
Sedan dess har jag haft storlek 42,5-43 normal läst utan problem, men för snart 5 år sedan började jag springa och mina 43 funkade inte längre.
Köpte större och större skor, inte för att fötterna blev längre men det skavde mellan tår, och fötterna trampades ut och blev bredare rent allmänt.
Vart efter köpte jag större skor och tårna fick ordentlig plats och ligger nu bredvid varandra istället för nästan på varandra.
Det har fungerat bra med "för stora" skor istället för att leta efter bred läst så nu äger jag bara skor i storlek 44-45,5.
Visst dom är långa men det stör inte som tur är så jag har aldrig behövt jaga bred läst som tur är.
Inte helt säker på att bred läst skulle hjälpa heller iofs eftersom mina fötter är breda så långt fram.

[OT] ...fick ett ryck och tänkte jag skulle komplettera cykling med löpning, lite mer tidseffektivt i dessa dagar när man inte pendlar till jobbet längre och inte hinner med mycket annars. Så jag gick till XXL och skulle köpa nya löparskor idag, hittade världens skönaste modell, Altra Timp 2, passar mina fötter som handen i handsken ? tänk om kunde ha samma tur med cykelskor!?
_1020202.JPG

[OT] ...fick ett ryck och tänkte jag skulle komplettera cykling med löpning, lite mer tidseffektivt i dessa dagar när man inte pendlar till jobbet längre och inte hinner med mycket annars. Så jag gick till XXL och skulle köpa nya löparskor idag, hittade världens skönaste modell, Altra Timp 2, passar mina fötter som handen i handsken ? tänk om kunde ha samma tur med cykelskor!?
Visa bilaga 462380

Kul, jag gillar också Altra. Revolutionerande koncept: Footshape.

Det finns även cykelskor som rymmer riktigt breda fötter: Lake MX241 extra wide. Nästan Footshape.

Kul, jag gillar också Altra. Revolutionerande koncept: Footshape.
ja, samt att de har neutralt plan, ingen höjd häl, vilken minskar vrickningsrisken en del. Känns väldigt bra faktiskt. Ska inviga dem imorrn!

För vanliga skor gillar jag ju Keen, de har "Footshape" på många modeller.

Det finns även cykelskor som rymmer riktigt breda fötter: Lake MX241 extra wide. Nästan Footshape.
ok, spännande. Får kika på dem. Tack för tips.

ja, samt att de har neutralt plan, ingen höjd häl, vilken minskar vrickningsrisken en del. Känns väldigt bra faktiskt. Ska inviga dem imorrn!

För vanliga skor gillar jag ju Keen, de har "Footshape" på många modeller.

ok, spännande. Får kika på dem. Tack för tips.

Även jag gillar kombinationen Altra för löpning & Lake för cykling.

Tyvärr finner jag slitstyrkan hos Altra alltför klen sett till priset på skorna.
Sliter med lätthet ut 3-4 par skor / år ☹

Har iofs inte hittat något annat märke som är bättre. ?

Tillbaka
Topp