Visa din monstercross
Moddad framskärm från Biltema, blev rätt bra faktiskt.Vad är det för stänkis du har bak? Ser smutt ut!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Moddad framskärm från Biltema, blev rätt bra faktiskt.Vad är det för stänkis du har bak? Ser smutt ut!
Är det någon som har koll på om man kan köra väg-reglage och mtb-bakväxel för Shimano?
Cannondale m700 1993 nu som monstercross
byggtråd: https://happyride.se/forum/threads/1993-c-dale-m700-monstercrosskonvertering-byggtrad.3684295/
Visa bilaga 463616Visa bilaga 463617Visa bilaga 463618Visa bilaga 463619
Den ser riktigt trevlig ut. Vilken Trek-ram är det?Visa bilaga 464196
29x2.1" rocket ron
Checkpoint ALR, 52cm.Den ser riktigt trevlig ut. Vilken Trek-ram är det?
En Scott Tampico från 2005 där endast ram och sadelstolpe är kvar sedan ny.
Nu på vintern är 26"-hjulen med vinterdäck på. Med 26"-hjul och 700C-hjul går den fint, med 27,5" är den mer som Frankenstein men jag ska testa andra däck
Är inte det cykeln vi bytte mot öl? Kul att det blir något med den! ?Jag vill också vara med och leka i den här tråden, så jag busar och postar ”före”-bilden redan nu. Tanken är klar superbillig monstercross den här veckan för under tusenlappen totalt. Däcken är nya för jag glömde fota innan bytet. Visa bilaga 465351
Japp, stämmer!Är inte det cykeln vi bytte mot öl? Kul att det blir något med den! ?
En ölhoj! Respekt!Är inte det cykeln vi bytte mot öl? Kul att det blir något med den! ?
På den bilden är det 27,5" , den känns som en traktor men med 700C-hjul, 33mm cx-däck som på bilden nedan fungerar den bra.Den ser ut att bli riktigt bra med bock! Är det 26" däck på bilden?
den känns som en traktor
Snygg! Mycket edge, Laufen lämnar nog ingen oberörd. Finns det någon "framaxelvikt" där gaffeln "bottnar"? Jag är inte ironisk. Jag tycker att den är cool. Gaffeln kanske gör underverk för cyklingen, komforten borde bli avsevärt högre på tex grus.Underbart att få lägga in i en ”visa din..” igen var längesedan! Lite pill kvar, en 400mm stolpe och en GRX400 bakväxel men annars klar för upptäckarturer!Visa bilaga 475359Visa bilaga 475358
Nu har jag inte cyklat mer än en provtur på den men kan tänka mig att den till viss del bottnar om jag packar den tung i fronten. Det kommer visa sig till sommaren:) Denna är ganska lätt i motståndet och mycket komfort, återkommer efter en ordentligare testtur:) Någon annan har kanske mer erfarenhet..Snygg! Mycket edge, Laufen lämnar nog ingen oberörd. Finns det någon "framaxelvikt" där gaffeln "bottnar"? Jag är inte ironisk. Jag tycker att den är cool. Gaffeln kanske gör underverk för cyklingen, komforten borde bli avsevärt högre på tex grus.
Edit: Jag förutsätter packning utifrån text. Men som ren monstercross är den ju bara brutalt cool.
Specialized Awol Comp från 2015.Sjukt fet. Vad är det för ram?
Spännande, vad tycker du om gruppen?Råkade impulsköpa en gravelgrupp från kina, Sensah SRX, och slängde ihpp den men blandade saker som jag hade liggandes. Resultatet blev Nishiki ram från 80-talet och 27.5 hjul.
Visa bilaga 477833
Klanderfritt än så länge och reglagen känns robusta, skulle absolut inte dra mig för att sätta gruppen på en finare ram.Spännande, vad tycker du om gruppen?
Det är en 26"-ram! Har satt dit "travel agents" för att få till bromsarna.Snyggt!
Intressant att du får till fälgbroms trots mindre hjul. Vad är det för bromsar? Och hur är bromsverkan? Jag har läst mig till att v-broms och brifters brukar funka sådär ihop.
??Mitt bidrag till tråden:
Visa bilaga 481576
Huj, den var snabb, snygg o kompromisslös.Underbart att få lägga in i en ”visa din..” igen var längesedan! Lite pill kvar, en 400mm stolpe och en GRX400 bakväxel men annars klar för upptäckarturer!Visa bilaga 475359Visa bilaga 475358
Alternativt kör du med styrstamsadapter som jag gjorde. Det blir lite extra vikt men då har du hela 31.8-sortimentet att välja på plötsligt! Beroende på vilken tjocklek du behöver så kan jag kanske ha en oanvänd svart adapter som kan passa. Du får den gratis isf, karma för ramen jag fick av dig i vintras. Den var början på mitt monsterprojekt, även om jag en bit in i tanken bytte till en annan ram.Följer slaviskt denna tråd och nu kommer jag mest troligt sakta men säkert bygga mig en, jo. Monstercross!
Hämtar en Cannondale F700 med HeadShok på torsdag och då börjar jag! Tänkt under sin tid köra 27.5" något flarestyre, som jag inte hittar för det är 25.4mm styre och allt efter (väldigt lite) googling verkar vara 31.8?! Sen cykla skitfort runt Delsjön flera gånger om!
det verkar finnas en del headshok-stammar på ebay för 1,56 tums styrrör och 31,8 mm styre. headshok är ju som gjort för monstercross! :)Följer slaviskt denna tråd och nu kommer jag mest troligt sakta men säkert bygga mig en, jo. Monstercross!
Hämtar en Cannondale F700 med HeadShok på torsdag och då börjar jag! Tänkt under sin tid köra 27.5" något flarestyre, som jag inte hittar för det är 25.4mm styre och allt efter (väldigt lite) googling verkar vara 31.8?! Sen cykla skitfort runt Delsjön flera gånger om!
Hallåja, det var du som fick den ja! :D Grejen med Headshok är att styröret är 1 1/4 eller något och då funkar ju inte en klassisk adapter... :( Så styrstammen som kommer med, den måste stanna, de finns typ inte nya heller.. Så 25.4, eller 22.2+shim it is! Hit me with your best shot!Alternativt kör du med styrstamsadapter som jag gjorde. Det blir lite extra vikt men då har du hela 31.8-sortimentet att välja på plötsligt! Beroende på vilken tjocklek du behöver så kan jag kanske ha en oanvänd svart adapter som kan passa. Du får den gratis isf, karma för ramen jag fick av dig i vintras. Den var början på mitt monsterprojekt, även om jag en bit in i tanken bytte till en annan ram.
Well hello, då får jag leta där! :Ddet verkar finnas en del headshok-stammar på ebay för 1,56 tums styrrör och 31,8 mm styre. headshok är ju som gjort för monstercross! :)