Visa din monstercross

Visa din monstercross
Är det någon som har koll på om man kan köra väg-reglage och mtb-bakväxel för Shimano?

Du kan köra 10vxl shimano landsvägsreglage med 9-del MTB bakväxel. Jag har satt 105 med altus på tjejens cykel. Det funkar perfekt med 36 tänder bak. Har 42t bak nu och det blir lite svajigt på de högre växlarna men acceptabelt. Kanske skulle lira bättre med deore m952.

Edit: Med 10-delad kassett alltså.

Senast ändrad:

TobbeV

Aktiv medlem
Visa din monstercross
IMG_20201209_212527.jpg

Inbred med bockhornstyre och barend-förlängda bromsar.

slice me nice

Aktiv medlem
Visa din monstercross

Martinmat

Aktiv medlem
Visa din monstercross
Deore thumbshifters går att ställa mellan index och friktion. Kör dem dock i friktion då indexläget är ganska slitet. Har bara hunnit med en kortare provrunda men om man främst kommer köra grusväg och lättare Stig å spenderar merparten av tiden på hoodsen ser jag inga problem med att köra denna lösning. Kommer man köra mer stök och mkt tid i bocken är nog sti/brifters bättre

Hasse#7

Aktiv medlem
Visa din monstercross
Underbart att få lägga in i en ”visa din..” igen var längesedan! Lite pill kvar, en 400mm stolpe och en GRX400 bakväxel men annars klar för upptäckarturer!Visa bilaga 475359Visa bilaga 475358
Snygg! Mycket edge, Laufen lämnar nog ingen oberörd. Finns det någon "framaxelvikt" där gaffeln "bottnar"? Jag är inte ironisk. Jag tycker att den är cool. Gaffeln kanske gör underverk för cyklingen, komforten borde bli avsevärt högre på tex grus.
Edit: Jag förutsätter packning utifrån text. Men som ren monstercross är den ju bara brutalt cool.

cola

Aktiv medlem
Visa din monstercross
Snygg! Mycket edge, Laufen lämnar nog ingen oberörd. Finns det någon "framaxelvikt" där gaffeln "bottnar"? Jag är inte ironisk. Jag tycker att den är cool. Gaffeln kanske gör underverk för cyklingen, komforten borde bli avsevärt högre på tex grus.
Edit: Jag förutsätter packning utifrån text. Men som ren monstercross är den ju bara brutalt cool.
Nu har jag inte cyklat mer än en provtur på den men kan tänka mig att den till viss del bottnar om jag packar den tung i fronten. Det kommer visa sig till sommaren:) Denna är ganska lätt i motståndet och mycket komfort, återkommer efter en ordentligare testtur:) Någon annan har kanske mer erfarenhet..

Chapter 2

Aktiv medlem
Visa din monstercross
Sjukt fet. Vad är det för ram?
Specialized Awol Comp från 2015.

slice me nice

Aktiv medlem
Visa din monstercross
Snyggt!

Intressant att du får till fälgbroms trots mindre hjul. Vad är det för bromsar? Och hur är bromsverkan? Jag har läst mig till att v-broms och brifters brukar funka sådär ihop.

RobSlob

Ny medlem
Visa din monstercross
Spännande, vad tycker du om gruppen?
Klanderfritt än så länge och reglagen känns robusta, skulle absolut inte dra mig för att sätta gruppen på en finare ram.
Snyggt!

Intressant att du får till fälgbroms trots mindre hjul. Vad är det för bromsar? Och hur är bromsverkan? Jag har läst mig till att v-broms och brifters brukar funka sådär ihop.
Det är en 26"-ram! Har satt dit "travel agents" för att få till bromsarna.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer