Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Rad3-lådan ser ju betydligt rymligare ut i sidled än något annat. Ser ju fantastisk ut https://www.rad3.de/produkte/605-rad3-kids-box-fuer-bullittMenar @erolwi att det det beror på att mina barn bråkar som katt och råtta? Eller är din Rad3.de låda större?
Tycker inte det är speciellt gott om plats framförallt i sidled. De sitter betydligt bättre i Thule cross 2 vagnen.
Grym bild som visar lite mer hur den är konstruerad också!
Det måste väl gå om man inte måste lasta den i en cykelhållare. Men lär väl vara rätt tungt att få upp den.Går det att lasta en bullitt på takräcke på bilen? Utan hjul borde det gå?
Går det att lasta en bullitt på takräcke på bilen? Utan hjul borde det gå?
Good point. Fixat.Tipps: klipp bort eller sladda regplåten så reducerar du risken för ovälkomment besök hos bilens (cyklarnas?) ägare.
Hej, har du möjlighet att beskriva lite mer ingående hur du löst det med säten etc. vad är en "rex-stol" och hur har du fäst dem? Tack på förhand. (Ledsen att jag snokat upp en gammal tråd)Visa bilaga 334915
Har kört många mil på 700 kol-hjul med 23mm durano+ i 4år nu, senaste halvåret med 2 ungar, aldrig punkat, inga ekerbrott. 451 framhjul med 28mm durano. Nätshoppade kina-hjul som inte rört sig en mm. Det går precis in en crud-skärm bak så att cykeln går att använda i normalt väder oxå.. kör dock aldrig mer än 30kg last, hjulen skulle nog inte palla för många såna turer.
Sett att det varit en del diskussioner kring hur barn bäst transporteras på en bullitt. Bidrar därför med min lösning som både jag och dottern tycker fungerar utmärkt. Skaffade ett par extra chassi-fästen till barnvagnen och monterade dessa på cykeln vilket gör att jag kan växla däremellan. Går även att montera sittdelen bakvänt vilket möjliggör mer lutning. En annan fördel med att det är en sittdel till barnvagnen är att det redan fanns bälte, sufflett och åkpåse. Detta i kombination med dubbdäck gör att jag hoppas att vi kan komma ut även de kommande månaderna!
premiärturen på min precis inköpta beggade bullitt. vi flyttar till villa med garage så helt plötsligt öppnade sig möjligheten för en bullitt :)
har inte så mkt planer förutom:
- flytta över specialized power sadeln från pendlaren.
- byta till lite bredare däck.
- byta till några mer täckande skärmar.
- esi extra chunky handtag
- garbaruk ovalt 38t för 1x11 konvertering
- fäste för wahoo element bolt
nån som vet ifall schwalbe big apple 26x2.0” lirar bak?
Visa bilaga 459673
Det borde gå, fick in det släta Kojak 2.0" med bred marginal men kör numer med 40-584 (27.5 x 1.5) för lite lättare rull.
Tack för bra kommentarer!
Upplever ni att det är obehagligt vingligt någongång? Min fru är lite orolig för det..Vi ska ju köra typ 1mil enkel resa med trötta barn. Önskar att den äldre kunde cykla själv men han inte riktigt där än..
Det här dilemmat kan vara en klassisk ”kul och absolut nödvändig cykel/cykelpryl som gör allt bättre”, utan att egentligen lösa problemen. Men jag vill att det ska funka.. ?
Däremot kan ju cykeln delas av både jag och min fru, vilket är svårare med t ex vanlig el-hoj och cykelvagn, som förresten kanske är ännu trängre för barnen..
Trötta barn är dem bästa, då sitter stilla :-)Tack för bra kommentarer!
Upplever ni att det är obehagligt vingligt någongång? Min fru är lite orolig för det..Vi ska ju köra typ 1mil enkel resa med trötta barn. Önskar att den äldre kunde cykla själv men han inte riktigt där än..
Det här dilemmat kan vara en klassisk ”kul och absolut nödvändig cykel/cykelpryl som gör allt bättre”, utan att egentligen lösa problemen. Men jag vill att det ska funka.. ?
Däremot kan ju cykeln delas av både jag och min fru, vilket är svårare med t ex vanlig el-hoj och cykelvagn, som förresten kanske är ännu trängre för barnen..
Det finns ju gott om lådor som är bredare med plats för två barn och är specialgjorda för Bulliten (t.ex. Rad3). Har till och med sett trebarnslådor. Så helt värdelöst kan det knappast vara. Jag kommer byta till Bullitt från 3-hjulig Cargobike och räknar med att ha lika bra plats på bredden, däremot blir lådan lite kortare.