Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag har iofs bara kört med ett barn, men om (när?) dina blir för stora för att dela på flaket så ser jag inga större problem med att ha en där fram och en i barnstol på pakethållaren. Eller en där fram och en i cykelvagn bakom? Så har jag kört min en hel del, grabben alt. matvaror modell storhandling på flaket och stora men lätta saker i vagnen, eller grabben i vagnen och tunga matvaror på flaket.Ok, försöker fortfarande lösa det här med 2 barn i en tämligen liten frontlåda... är det någon som kör med barnstol?
Hur påverkar det körkänslan? Gissar att det inte är konstigare än att ha barnstol på en vanlig hoj men om ett barn ålar omkring där fram och ett där bak, lite högre upp så kanske det blir jobbigt. Eller?
Mått? En bilmatta i gummi kanske? Eller såna pusselbitar med luftspalt som används till vissa golv tex industri och sporthallar. Annars har Biltema gymmatta som pusselbitar, kostar nästan ingenting och är nog skönt att sitta på.Förslag på golv i lådan förresten, så att det inte dånar när det ligger lösa grejer i lådan?
Något som inte binder fukt.. funderade på konstgräs.
Eller Swedols gummimatta på ”lösvikt”?Mått? En bilmatta i gummi kanske? Eller såna pusselbitar med luftspalt som används till vissa golv tex industri och sporthallar. Annars har Biltema gymmatta som pusselbitar, kostar nästan ingenting och är nog skönt att sitta på.
Fair enough som det heter på småländska.Det dåliga med gummimatta av något slag är när det kommer in fukt under, då torkar det aldrig.
På min skjuts rasslar den typen av grejer ganska bra oavsett vad de ligger på. Å andra sidan signalerar det till elcykelhålfotstramparna att de får vika åt sidan, för här kommer the World’s Fastest Cargo Bike. :)
För ex. lås hade jag nog velat ha nån liten låda, en plastback av något slag.
vägde min steps e6000 nån gång och kom till 29.0kg+2.7kg för batteriet; +2.6kg för honeycomb boardJag har börjat få upp ögonen för en Bullit men tycker det är lite svårt att hitta information om pris och vikt. Visst priser står tydligt på https://www.larryvsharry.com men det är ett startpris. Jag undrar vad som ingår i det startpriset, vilken motor och ingår det någon låda?
Vad gäller vikten hittar jag information om 28kg men lite oklart även där vad som ingår i den vikten. Om en kollar på andra cargo-bikes så är det väldigt lätt...
Visa bilaga 468123
Bullit ute i det vilda. I stort sett färdig med reflextejpad låda (lastbilstejp, vit fram, orange på sidan och röd bak), dubbdäck, kapell på lådan och Cateyes reflexer med inbyggd, automatisk lampa som tänds vid rörelse i mörker.''
Edit: Och lite grepptejp för skateboards för att göra det lite tryggare att stå framför mig, bakom styret, för nödtransport av halvstora barn.
Var hittade du tejperna?
Men ungefär vad kostar den med en "standard"-låda i trä med överdrag?
Tack! Beställde 1m av varje direkt. Lagret börjar sina.Från nån tysk firma via Amazon, det är 3M-tejp för konturmarkering av lastbilssläp. 50 spänn metern om man köper metervis, men det är svindyrt att köpa hela rullar som du säger..
https://www.amazon.se/gp/product/B07GBTPCV6/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o04_s00?ie=UTF8&psc=1 kanske funkar som länk? De har vit, röd och orange i olika längder.
+1 på barlast fram. Båda gångerna som jag har lagt mig med Bullitten har varit pga framhjulssläpp.Mitt Marathon Winter (50-559) 26x2.0" svällde lite så ytterraden av dubbar och dobbar började skrapa mot kedjestagens insida. Kör istället Marathon Winter Active 47-559 (som har 2 rader hål för dubb i ytterposition om man vill fylla på själv). Fram funkar som sagt Marathon Winter 42-406 som ett rivjärn men är det riktigt halt kan det vara bra att skicka i en betongplatta eller två framtill för att få bra grepp om man cyklar olastat.
+1 på barlast fram. Båda gångerna som jag har lagt mig med Bullitten har varit pga framhjulssläpp.
Min svenska är mycket dålig - för länge sedan....@erolwi - köpte du Rad3-lådan direkt från dem? Det står att man ska maila för att få ett fraktpris men jag har inte fått något svar..
Är egentligen sugen på att bygga något själv men inser att jag borde prioritera andra projekt, och det verkar vara en av de vettigare lådorna om man vill ha inklusive barnsits med bälte, även om jag hellre sett att lådan inte smalnat av framåt. Cykel kommer inom nån vecka och då vore det ju roligt att kunna använda den.
Edit: Fick svar till slut. 35 EUR kostar frakten, inte så farligt. Hade tänkt bygga en egen låda men har för mycket saker på gång i alla möjliga ändar just nu så det blev en sån här.
Thanks for your order. If there are any questitons here,
Bra tips med gummimellanlägg, något sånt får det bli!Ser kul ut! Bra ide med lucka/vindskydd kombinerat, jag saknar det ibland.
Tror Rad3-lådan jag har är 6mm i botten samt fram och bak och 4 mm på de löstagbara sidorna som dessutom har fått lite extra stöd i form av en aluprofil på toppen.
Vad är tanken med att dra botten förbi naturliga avslutet bakåt förresten? Tror du förenklar en hel del genom att låta baksidan av lådan ligga mot ramen.
Ett annat tips är att lägga något mellan ram och bottenplatta för att minska resonansljud. Rad3 föreslår nån tjock gummitape från Würth, jag hade ingen hemma så jag lade dubbelhäftande tejp istället vilket också borde göra jobbet.