Branäs sommarsatsar

Branäs sommarsatsar
Spännande, jag tänkte på det tidigare att det var tunnt med cykling där, speciellt med tanke på snöbrist och töväder under högsäsong.

Branäs sommarsatsar
Är det lag på att man måste bygga padelbanor nu eller? Om fem år kommer alla ha lessnat på padel och det kommer stå tomma padelbanor överallt.

Det är verkligen en helt enorm trend, jag tycker själv det är kul men lite krångligt att man bör vara fyra. Det är lättare än tennis samt både lättare och mindre ansträngande än squash.

Branäs sommarsatsar
Padell förstår jag inte riktigt hur det passar in om jag ska vara ärlig. Gubbarna är väl ändå trötta när de cyklat ett par timmar?

Branäs sommarsatsar
Som MrSthlm konstaterat blir man varken trött eller svettig av padel, så det är nog lugnt.

Hehe, en missuppfattning, det beror på nivån. :-) Men det är ju någon sorts hybrid mellan tennis och squash. Lättare att komma igång med jämfört tennis, mindre bana och simplare serve samt absolut inte lika tufft/hysteriskt som squash. Blir lite mindre spring eftersom det är dubbel också.

Senast ändrad:
Branäs sommarsatsar
Hoppas dom gör en satsning på vallåsens lift som är ett skämt rent ut sakt. Den är gammal/slö och rätt opraktisk. En av dom sämsta i landet av dom lite seriösare bikeparksen.

Branäs sommarsatsar
Om man tycker Vallåsens lift är slö så har man inte besökt Gesunda..

Jag tycker inte direkt det är några problem med Vallåsens lift? Däremot var det ju väldigt mycket folk förra säsongen och därmed massa köer, så det är klart att en snabbare lift hade hjälpt till viss del. Jag ser dock hellre färre folk, som det var förr. :-D

Branäs sommarsatsar
Vallåsen har klarat ökningen om liften kapat 3-5 minuter.
En bättre påstigning hade också minskat stoppen som på en hel dag faktiskt lägger till rätt många meter på kön.
Jag åker gärna ankarliften då man får in flytet höjdmeter på en dag då men en hel dag blir det rätt hårt. Snacket och vilan i liften är rätt trevlig med.

Isabergs lift är fin men cyklingen tar slut betydligt fortare imho.

Branäs sommarsatsar
Ja, Isaberg är trevligt men ersätter inte Vallåsen.
Branäs borde ha lite mer meter att jobba med. Nu verkar de satsa på sista biten från soltorget uppåt så då blir det inte så mycket fallhöjd i alla fall. Argumentet att man har svarta backar på Vallåsen 70 mil bort är intressant.

Branäs sommarsatsar
Haha jag trodde att Vallåsen låg bredvid. Jag dör, det var det roligaste jag har hört. "Tjena var är di shreddiga nedfarterna? - Jo då får ni ta vänster där borta och följa skyltarna till Vallåsen, heppåre!"

Branäs sommarsatsar
Bumpar,
Nån som varit i Branäs och kan berätta om det är värt att åka dit?
Ser på ledkartan att det är blått o grönt som gäller och hoppas på flowiga välbyggda leder som alla kan ha kul i.

Branäs sommarsatsar
Bumpar,
Nån som varit i Branäs och kan berätta om det är värt att åka dit?
Ser på ledkartan att det är blått o grönt som gäller och hoppas på flowiga välbyggda leder som alla kan ha kul i.
Hej, har en stuga där så jag är ofta i krokarna. Det är väl en anläggning mest inriktad mot yngre. Dom leder som finns går inte ut för hela berget utan från toppen och ner till den nya sittliften. Lederna är anpassade för yngre förare med ganska smala stigar och skarpa kurvor vilket gör det svårt att få flow i åkningen. I år finns fler leder än förra året så det har blivit betydligt bättre men är man van vid större bikeparks som Isaberg så blir man nog besviken. Det byggs en ny sittlift från dalen så förhoppningsvis kommer det finnas leder från toppen och ner nästa år.

Tillbaka
Topp