Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du får gärna referera till en studie :)Lightläsk främjar de insulinutsöndring på samma sätt som sockerhaltiga drycker. Därför sjunker blodsockret och orsakar hungerkänsla.
...bll bla = viktuppgång!
Lightläsk främjar de insulinutsöndring på samma sätt som sockerhaltiga drycker. Därför sjunker blodsockret och orsakar hungerkänsla.
Mina smaklökar älskar det konstigt nog, men hjärnan äcklas av sockermängden ?Det mest fascinerande med den här tråden är att det alltså finns människor som tycker att ~10% raffinerat socker i något man dricker är "naturligt".
Själv tycker jag att nästan all läsk smakar apa för att det är så äckligt sött.
Det mest fascinerande med den här tråden är att det alltså finns människor som tycker att ~10% raffinerat socker i något man dricker är "naturligt".
Själv tycker jag att nästan all läsk smakar apa för att det är så äckligt sött.
Då hade ju inte diabetiker kunnat dricka lightläsk? Så vad grundar du detta på?Lightläsk främjar de insulinutsöndring på samma sätt som sockerhaltiga drycker. Därför sjunker blodsockret och orsakar hungerkänsla.
Lustigkurre, "dricka läsk är som att dricka vatten, utom för tänderna".Vetenskapen säger att lightläsk är som att dricka vatten utom för tänderna. Så om ni ska skrika så backa gärna med fakta.
Eftersom lightläsk inte är vatten och forskningsläget är osäkert, så kanske man ska undvika att uttala sig tvärsäkert. Ska man uttala sig säkert är det bra att backa det med starka fakta.Då hade ju inte diabetiker kunnat dricka lightläsk? Så vad grundar du detta på?
lightläsk eller sockrad läsk handlar nog mest om 2 läger inget annat. Allt kan intas med måtta. Vetenskapen säger att lightläsk är som att dricka vatten utom för tänderna. Så om ni ska skrika så backa gärna med fakta.
Om ni nu är ute efter naturligt så kan ni väl blanda i lite plutonium eller bly i maten. Blir inte naturligare än så...?
Lustigkurre, "dricka läsk är som att dricka vatten, utom för tänderna".
Bästa förnekelsen idag kanske?
Läsk duger möjligen att hälla sprit i om man vill bli full.
Vuxna människor som dricker läsk e ju rätt genanta.
Det kanske det den här tråden liksom handlar om.
Jovars, är den så kall att sötman inte blir för påtagligt så går det ju såklart, en varm sommardag.Inte naturligt såklart, men nog tusan är en kall cola gott någon gång då och då.....
Stevia är inte det minsta naturligt. Processen ta fram sötningsmedel baserat på Stevia är lika naturlig som amfetamin.Är det godare utan socker? Är det nyttigare med kemisk tillsats? Jag vet stevia är naturligt - men övrigt sockerfritt har jag svårt att se som "nyttigare".
Lustigkurre, "dricka läsk är som att dricka vatten, utom för tänderna".
Personligen så tycker jag att folk som sitter på forum och killgissar/ljuger för att sen vägra acceptera att dom har fel lite mer genanta än en vuxen människa som dricker en läsk.Lustigkurre, "dricka läsk är som att dricka vatten, utom för tänderna".
Det påståendet verkar det dock inte finnas så mycket stöd för.Lightläsk främjar de insulinutsöndring på samma sätt som sockerhaltiga drycker. Därför sjunker blodsockret och orsakar hungerkänsla.
Jovars, är den så kall att sötman inte blir för påtagligt så går det ju såklart, en varm sommardag.Tycker mest det är konstigt att läsk dricks så ofta av så många. Särskilt den med "naturligt" socker i. En liten sketen burk är ju som att trycka tre kanelbullar eller nåt sånt.
Jag skulle tro att läsk är en väldigt stor bov när det kommer till övervikt. Det märks ju inte på samma sätt hur sjukt mycket socker man sätter i sig.
Tur att det görs i samma länder som är vana att hantera kokablad och dess processer då, typ Bolivia. Har smakat på torkade steviablad, högst naturliga, och även det var extremt sött. Förvånande att något så sött och kalorifattigt finns i naturen.Stevia är inte det minsta naturligt. Processen ta fram sötningsmedel baserat på Stevia är lika naturlig som amfetamin.
Mvh
En hembakad kanlebulle på 60g innehålller ca 195 kcal. En maffig café-bulle från Espresso House innehåller ca 400kcal.Jovars, är den så kall att sötman inte blir för påtagligt så går det ju såklart, en varm sommardag.Tycker mest det är konstigt att läsk dricks så ofta av så många. Särskilt den med "naturligt" socker i. En liten sketen burk är ju som att trycka tre kanelbullar eller nåt sånt.
Jag skulle tro att läsk är en väldigt stor bov när det kommer till övervikt. Det märks ju inte på samma sätt hur sjukt mycket socker man sätter i sig.
Jag giller läsk men för mig är det så pass stor skillnad i smak mellan och sockerläsk och zero att jag föredrar vatten före den sistnämnda. Men visst hade gärna varit utan sockret...Kanske byta titel på tråden och skapa en ny tråd på ämnet att de sabbat Cola Zero. En av få läsk jag dricker. Fattar inte alls argumentet att om man inte dricker läsk med socker så kan man strunta i det? Dricker ni läsken för sockrets skull eller?
Personligen dricker jag läsk för att det är gott som omväxling till annat. Ser då inte nyttan med att tugga i mig en halv paket socker i onödan. Sen är jag ju ingen storkonsument av läsk oavsett vad.
Tycker detr synd om de sabbar Cola Zero, får ut och köpa en burk av den nya och smaka själv.
men det är ju en intressant fråga! Förra midsommar debatterades det här på kalaset så vi ordnade blindtest mellan "sockercola" och zero. Zero vann på knockuot, alla kidsen på kalaset valde den. Testa nån gång, ni kanske blir överraskade... :)Edit: fascinerade att en sån här tråd genererar så många inlägg.
Hur kan det ens vara en diskussion? Alla vet att Pepsi Max är det enda rätta.
När jag cyklar långt och måste äta på pizzerior brukar jag beställa en burk Trocadero och en burk lättöl och blanda en sk. norrländsk radler av detta. En gång råkade jag ta Trocadero zero vilket jag skäms för men även den var god blandad med lättölÄr väldigt förvånad att inte Trocadero har lyfts fram ordentligt i denna tråden.
Trocadero är ju alternativet när man inte hittar Portello.Är väldigt förvånad att inte Trocadero har lyfts fram ordentligt i denna tråden.
Trocadero och en Sellnäsplanka, allt en man behöver!Är väldigt förvånad att inte Trocadero har lyfts fram ordentligt i denna tråden.
Det är jätteintressant med blindtest! Alla borde testa. Det testet jag var med på hade 17 olika sorter (light och socker). Någon trodde att Coops cola var riktig cola (han tyckte att den var godast). Han var inte alls nöjd men han var inte ensam. Jag prickade rätt på riktig cola (godast dessutom) och pepsimax. Näst bästa cola tyckte jag var premier.men det är ju en intressant fråga! Förra midsommar debatterades det här på kalaset så vi ordnade blindtest mellan "sockercola" och zero. Zero vann på knockuot, alla kidsen på kalaset valde den. Testa nån gång, ni kanske blir överraskade... :)
..och v.v.Äsch, det är som vanligt.
Det finns stora ekonomiska intressen i att vissa saker ska bevisas i rapporter, t ex att socker är ofarligt och att konstgjorda sötningsmedel är farliga.
Det socker du köper i butik är kristalliserat avkok på sockerbets-juice. Ganska naturligt.Är inte raffinerat socker ganska onaturligt?
Ja ungefär som raff-set.Är inte raffinerat socker ganska onaturligt?
Alla kalorier i en kanylballe är dock inte socker. Massor av fett också, och det är betydligt bättre än socker.En hembakad kanlebulle på 60g innehålller ca 195 kcal. En maffig café-bulle från Espresso House innehåller ca 400kcal.
En 33cl burk cola innehåller 139 kcal.
Citerar detta så att ”kanylballen” sparas för framtiden.Alla kalorier i en kanylballe är dock inte socker. Massor av fett också, och det är betydligt bättre än socker.