[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Har detta att skänka bort ska det lång väga kan vi dela på frakten,

Framväxel shimano 201 med down pull.

Frannav med skivbromsfäste 9mm qr axel rullar men behöver smörjas.

Bakväxel shimano sis för 7 vxl med bulten för att fästa den med samt tillhörande 7-vxl reglage fungerande smort och rengjort.

Kedjestyrare med hjul, kan inte betäckningen men är minimalt använd i bra skick, kan ta lite mått på bultmönstret ifall man undrar om den passar.
Sadelstolpe 27.5 tror jag kan mäta, med tillhörande sadelstolpsklämma i lila.

Har däck liggandes med ett Hans dampf 29" 2.35 brett i bra skick.
Sadelstolpen skulle passa mig bra om vi kan lösa det. Jag ställer mig också gärna i kö efter @wukkaN vad det gäller klämman.

Behöver en XTR framväxel, en FD-M900 downpull med 31,8mm klämma, till ett projekt.
Skicket bör vara bra, behöver absolut inte vara "mint condition".
Någon som har i gömmorna? Kan tänka mig att köpa eller byta, finns diverse i lådorna, mest retro pryttlar.
4319EA84-5CD3-43D5-BF11-CADE69D3E98A.jpeg

Söker ett bakväxelreglage shimano 10 delat, kan byta mot sram 10 delat eller pengar.

Jag har ett nytt reglage shimano 10-delat liggande. Osäker på var dock, men skall byta drivlina på en cykel i helgen så kan spana efter det då om det inte är löst till dess.

Jag har ett nytt reglage shimano 10-delat liggande. Osäker på var dock, men skall byta drivlina på en cykel i helgen så kan spana efter det då om det inte är löst till dess.
Jag ställer mig i kö om det är möjligt. Har en skruv som gått av i mitt reglag och tror inte den kommer gå att få ur.

Hittade inte 10-speed reglaget, men däremot den lila sadelstolpsklämman. Oanvänd 34,9mm. Bortskänkes mot bild i tråden.

20210321_181541.jpg

Söker vänster vevarm ultegra 6800 175.
Bytes mot typ cantibromsar eller happyvaluta.

Senast ändrad:
Letar efter racerstålram med horisontella dropouts till vårens projekt. Så mycket däckutrymme som möjligt och ish storlek 54-58. Gärna ful och sliten, samt med gaffel och lager intakt. Hojta med vad ni har!

Jag är på jakt efter en 35mm styrstam för 31,8mm styre och undrar ifall någon i Göteborg har en till övers någonstans i lådorna. Mindre bös hemma hos dig och jag sparar ett par kronor gentemot att köpa något nytt. För tydlighetens skull är jag villig att betala i kronor eller god öl. Det vore bara smutt att slippa betala nypris och vänta på transport från Tyskland.

Såhär känns det för övrigt när man letar komponenter tidigt på morgonen:
1616480001284.png

EDIT: NU ÄR DESSA BORTA
är någon intresserad av gamla 3x8 Shimano RSX?
jag har reglage som inte växlar + bromsar, vevparti, ev fram och bakväxel.
Styre modolo och en fet styrstam haha
rsx.png

Senast ändrad:
då de vart mycke snack om 10 delat trigger drar ja en chansning nån som har ett havererat reglage shimano deore m610 som har undre kåpan hel
m610.png

då de vart mycke snack om 10 delat trigger drar ja en chansning nån som har ett havererat reglage shimano deore m610 som har undre kåpan hel
Visa bilaga 477223
Tjo, jag har en sån (det är i den som skruven gått av). Om jag inte lyckas fixa det, eller om jag lyckas få tag på annat, så kan du få den. Kåpan och allt annat intakt :)

Långskott! Men kanske finns det någon som vill byta ram? Har en Focus Variado storlek L, 54 om jag minns rätt. Byter gärna mot någon 56. I området Lund/Malmö. Pm om du har förslag på byte.
IMG_20210325_075327.jpg

Skänkes eller bytes mot en liten symbolisk peng eller annat kul (Lite OT)

2 Par skyddsskor (Stålhätta.
Strl 44 på båda paren.

Ena helt oanvända (Bluewear).
Andra paret kanske använda vid max 3 tillfällen.

Finns i Norrort.
Kan skicka mot fraktkostnad.

Hej alla glada (och andra)!
Söker 9-delat växelreglage, typ, deore, alivio, altus etc. Alternativt kombinerat växel/bromsreglage (se bild).
Tack för mig

//David

Bilagor

• DSC_6116.JPG
    DSC_6116.JPG
    310.9 KB · Besök: 139
Söker ett vänster växel/broms handtag till GRX 600 då jag bara skall ha delar så går det med även med ofunktionella.

Men se vad gubben hittade! En 10-delat deore oanvänt, men sen den tiden 10-delat var da shit.
20210326_105320.jpg

Men se vad gubben hittade! En 10-delat deore oanvänt, men sen den tiden 10-delat var da shit.Visa bilaga 477736
Om det inte redan är tingat så skulle jag vilja köpa det. Det verkar som om alla växelreglage är slut hos nätbutikerna.
10-delat är för övrigt fortfarande da shit.

edit: Fast det där ser ut att vara ett framväxelreglage, inte lika intressant då.

Tillbaka
Topp