Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag har hittat en axel där allt stämmer förutom längden, tror den var 179mm. Funderade på om den bottnar innan den är åtdragen. Skulle jag kunna förlänga gängan tro?Stigningen. Alltså hur brant gängan är. Jag tror det är hur långt du kommer på ett varv. Så en gänga som är 20mm lång med en stigning på 1,5mm har 13 ⅓ varv. Om du hittar en gänga som är lite längre (eller för den delen lite kortare) men totallängden är hyggligt OK så funkar det med.
Visa lite siffror på de du hittat.
Kollade där och fick fram en axel som var 3mm kortare har också hittat någon som är något längre typ 4-5mm. Spelar det nån roll?![]()
Bicycle Thru Axle Finder 100% Guaranteed! - The Robert Axle Project
We've created this handy Bicycle Thru Axle Finder to find the exact axle you need for your bike. We GUARANTEE the results of the Finder, 100%robertaxleproject.com
Det var så korta gängor på dom lite längre axlarna men det borde gå att få till med ett gängsnitt eller bad tror du?Det handlar ju mycket om hur den sitter i ramen, och vad den är tänkt till. Om gängan sticker ut en mm på andra sidan spelar ju oftast inte så stor roll. Men det är synd om du bara får något varv i ramen för att axeln är för kort. Mät!