Utvärdering av rejäla dragkrokshängda cykelhållare
Alltså jag är inget superfan av Julas, men min har gått rätt många hundra mil nu faktiskt med en del rätt hård körning, den har varit i Italien, dåliga krokiga svenska och norska vägar med fyra cyklar på osv. Den är smäckig, fipplig och omständig men den har aldrig rört sig på kroken ens vid rätt hård provokation. Jag har dock inte krockat med den, men i det läget kan det nästan kvitta imo.Ursäkta att jag är påstridig, är själv prismedveten och letar alltid bra priser, men de här cykelhållarna är helt fel ställe att tjäna sig en tusing eller två!
Händer att de kör kampanjer på den, men vill du ha den?
Har du läst recensionerna? Klippt lite ur de negativa reflektionerna, det räcker för mig!
Dålig Kinaproduktion:
- låg materialkvalitet - ogenomtänkt utförande - felaktig bruksanvisning - usel komponentmontering.
Ångrar bittert att jag sålde min tidigare Thule för att få plats med ytterligare en cykel, mycket dumsnålt att köpa detta skräp.
Rekommendation: det räcker att spara ihop några tusenlappar till för att kunna köpa något som är ASTRONOMISKT bättre - det tänker jag göra.
- Manualen är extremt dålig och enormt förbryllande.
- Kvalitén på skruvarna är riktigt dålig. Har fått byta ut flera av dem till bättre. (köp en gängad stång)
- Tipp-funktionen kräver att baklyset monteras på ett annat sätt än det står angivet i manualen. Ni måste montera dem i det övre läget, annars slår bakljusen i marken.
Neutrala Reflektioner - Spännremmarna hålls på plats med popnitar. Rekommenderar extra spännband för hjulen vid långa resor.
Redan första turen så lossnade en hjulhållare. Plasten sprack och den lilla M6 skruven gick rakt igenom. Som ett under kom hjulet på cykeln inte i kontakt med vägbanan. Det hade då blivit betydligt allvarligare konsikvenser. Man måste som jag ser det ha ett extra spånnband så att hjulet sitter fast i profilen som håller hjulhållaren. Vore bra om detta kan gå ut tuill de som köpt en sådan cykelhållare så att inga flerra olyckor händer
Dålig monteringsanvisning. Sämre kvalitetskänsla. Har efter en vecka reklamerat produkten.
Så prisvärd ut på bild och det var bra pris på kampanj. - Dålig kvalité på plastdetaljer som spruckit och reklamerats. - Stort minus att det inte finns plats för reg.skyltshållare. - TUNG!
+ Priset
- Dålig kvalite
![]()
Cykelhållare håller inte måttet | Testfakta Test
[Bara en av cykelhållarna i Testfaktas test klarar en krock i 30km/h. Och en kurva i hög hastighet är tillräckligt för att tre av hållarna med cyklar på ska släppa taget om bilens dragkrok.]www.testfakta.se