Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag gillar också mörk bock, men i princip alla välbryggda öl, oavsett typ.Ah, tack för en insatt förklaring. Jag håller nog med, gillar ”vanlig” lager bättre än ljus bocköl, tycker de kan vara lite ”spritiga”. Mörk bocköl är nåt helt annat, de kan vara riktigt goda.
Ajjemen!Grym! Riviera va?
Den där var vansinnigt god.Visa bilaga 487481
Snygg. Och god!
Utan att va nån expert i ämnet så tror jag att en ipa är mer humlad än en pale ale. New England stilen är väl mer grumlig och juiecig än traditionell ipa. Känns dock som att gränserna mellan de olika stilarna inte är lika skarpa numera.Vad är det för skillnad på NEIPA och New England Pale Ale? Den här var trevlig dock.
Visa bilaga 487625
NEIPA = New England India Pale Ale. En IPA är traditionellt mer alkoholstark och mer humlad än en Pale Ale (ökar styrkan så behöver humlan ökas för att behålla balansen). Så man kan anta att en NEPA är juicig men svagare (typ 5 än närmare 7%).Utan att va nån expert i ämnet så tror jag att en ipa är mer humlad än en pale ale. New England stilen är väl mer grumlig och juiecig än traditionell ipa. Känns dock som att gränserna mellan de olika stilarna inte är lika skarpa numera.
Båda smakar kåda?Vad är det för skillnad på NEIPA och New England Pale Ale? Den här var trevlig dock.
Visa bilaga 487625
Hur var den? Har en i kylen men inte druckit den ännu
Helt okej. Varken mer eller mindre.Hur var den? Har en i kylen men inte druckit den ännu
Den där är sjukt god ? har en på lager hemma, börjar bli dags att knäppa upp den snartFortsätter med mina impar ? ingen annan som gillar dom?
Visa bilaga 488509
Avis! Tror jag har en på lagring., :)Nä, nu vågar jag inte låta den vänta längre.
Gouden Carolus, Cuvée van de Keizer, Jaargang 2015.
Visa bilaga 488608
Yummie!
Man tänker sig att Italien främst är ett vinland men jag håller dem som en av toppnationerna även när det gäller öl.