(OT) Hur många dar utan dusch ?

Bikzz

Aktiv medlem
Och utan bad & vattenslang osv. Borsta tänderna och tvätta händerna är tillåtet. Vad är erat rekord ? Vem har klarat sig längst innan ni gav upp försöket ? Bara ärliga svar tack. Mitt eget resultat är hemligt.

En vecka max, sen badar jag i naturligt förekommande vattendrag oavsett vattentemperatur och väderlek.

Jag klarade nog nästan två veckor när jag låg hemma med influensa och lunginflammation. Jag har träffat folk som jobbar på fartyg som inte duschar alls, tydligen lägger sig stanken efter några veckor då bakteriesamhället på hud och hår stabiliserar sig.

Typ två veckor i fält i lumpen, men tvätta skrevet, under armarna och fötterna gjordes på order typ var tredje dag , tipset var väl att värma vatten när man satt eldvakt så i praktiken blev väl det nästan varje natt....

Jag klarade nog nästan två veckor när jag låg hemma med influensa och lunginflammation. Jag har träffat folk som jobbar på fartyg som inte duschar alls, tydligen lägger sig stanken efter några veckor då bakteriesamhället på hud och hår stabiliserar sig.

Folk som jag känner som jobbar på fartyg har kläder som luktar så mycket efter tjära att det är omöjligt att gissa om sista badet var för en timme eller en veckan sedan. Tror dock att en vecka är inte ovanligt där.

2 veckor under fjällvandring.
Normalt duschar jag bara "water only" (finns info på nätet att läsa om d), använder aldrig deo eller krämer. Kör bara helt helt äkta min egen naturliga kroppslukt. Människan behöver inte tvål/schampoo. Som någon nämnde så stabiliserar sig den naturliga bakteriefloran och dålig kroppslukt blir ett minne blott. Håret (hårbotten) gör rent sig självt med jämna mellanrum (ca 1 vecka) och kroppen luktar inte illa. Faktum e (egen erfarenhet) att tjejer finner mig ofta mer attraktiv numera jämfört med innan jag började med water-only. Intag av alkohol påverkar hårbotten negativt, dock. Så vill man ha fint hår utan schampoo så får man avstå från alkohol oxå.

Men, heads up för de som tänker prova, det tar ett tag, ca 1-2 månad, för bakteriefloran att stabilisera sig helt och man luktar inte hallon under den perioden. Har kört water-only i ca 5 år. Once u go water-only, u never go back.
Enda problemet e att bada i simbassäng. Håret blir hemskt o det tar ett bra tag innan det blir fint igen.

1 vecka på fjällvandring sommartid, men jag gör alltid en liten "kattevask" varje kväll för att få bort svetten på armar och ben, annars kan jag inte sova...

Normalt duschar jag bara "water only" (finns info på nätet att läsa om d), använder aldrig deo eller krämer. Kör bara helt helt äkta min egen naturliga kroppslukt. Människan behöver inte tvål/schampoo. Som någon nämnde så stabiliserar sig den naturliga bakteriefloran och dålig kroppslukt blir ett minne blott. Håret (hårbotten) gör rent sig självt med jämna mellanrum (ca 1 vecka) och kroppen luktar inte illa. Faktum e (egen erfarenhet) att tjejer finner mig ofta mer attraktiv numera jämfört med innan jag började med water-only. Intag av alkohol påverkar hårbotten negativt, dock. Så vill man ha fint hår utan schampoo så får man avstå från alkohol oxå.

Men, heads up för de som tänker prova, det tar ett tag, ca 1-2 månad, för bakteriefloran att stabilisera sig helt och man luktar inte hallon under den perioden. Har kört water-only i ca 5 år. Once u go water-only, u never go back.
Enda problemet e att bada i simbassäng. Håret blir hemskt o det tar ett bra tag innan det blir fint igen.
Hur vet du om det bara är du som tycker att du inte luktar (din näsa kan ha vant sig) vs hur din deo-fria livsstil upplevs av andra?
Själv upplevde jag att jag inte behövde deo under min covid-period. Men när lukten kom tillbaka insåg jag att deo kanske är en bra grej ändå ?

Du tvättar alltså inte ens röva med tvål? :censored:

haha, jag har två vänner som körde det här och predikade samma sak fram tills dess att vi var tvungna att förklara att det inte fungerade och att dom luktade så illa att det var jobbigt att umgås med dem ??‍♂️

Jag körde enbart kallvattendusch med ungefär en veckas mellanrum i några månader, och daglig kallvattentvätt på "strategiska ställen". Frugan klagade. Bad barnen avgöra - de tyckte att jag doftade mycket bättre än henne! :D :D

Kör vidare på samma spår, men inkluderar numera aleppotvål i veckoduschen. Och duschar fesljummet numera.

Haha. Om jag, enbart genom att fälla upp armarna, får en tjej att tappa fattningen såpass mycket att hon vill ha sex så läser jag det som positivt. Jag började nyligen dejta en tjej, o hon...e från en annan kultur, men kan knappt kontrollera sig själv pga min lukt. Lukter har fantastiska förmågor, särksilt ner de e naturlaiga. Inte att min lukt e fantasitiskt för er andra, inte d minsta, men...
0e00a0a39c18dd98f09dcd647afd916f.jpg

Utan dusch 9v pga mc-olycka, 3v under vinterövning i -37c (glesa byten av underbeklädnad pga temp)
Normalt efter varje ansträngande träningspass= 2x24tim- 1x48tim
Tanden borstas lika ofta som kedjan torkas av= minst 2xdygn
Rakning sker lika ofta som kontroll av ekerspänning(inte så Aero!)

Osäker men knappast mer än en vecka i alla fall.

Den tidigare proffscyklisten Isidro Nozal ska enligt uppgift vägrat duscha under pågående Grand tours, alltså drygt tre veckor med stenhård cykling. Anledningarna om jag förstått det rätt var att vattnet skulle "mjuka upp" musklerna och även göra honom förkyld. Hade nog inte velat dela rum med honom under tourerna.

Den tidigare proffscyklisten Isidro Nozal ska enligt uppgift vägrat duscha under pågående Grand tours, alltså drygt tre veckor med stenhård cykling. Anledningarna om jag förstått det rätt var att vattnet skulle "mjuka upp" musklerna och även göra honom förkyld. Hade nog inte velat dela rum med honom under tourerna.

för att hans lukt skulle vara fullständigt oemotståndelig?

Hur vet du om det bara är du som tycker att du inte luktar (din näsa kan ha vant sig) vs hur din deo-fria livsstil upplevs av andra?
Själv upplevde jag att jag inte behövde deo under min covid-period. Men när lukten kom tillbaka insåg jag att deo kanske är en bra grej ändå ?
Som sagt: i början, första perioden på ca 2 mån, luktade jag apa. Det var hemskt. Jag kände det själv. Men infon jag läste var att det tar ett tag innan kroppen "vant sig". Efter den perioden så stabiliseras bakteriefloran o den dåliga lukten försvinner. Det är inte jag som tycker så - tjejer jag dejtat tycker att jag luktar underbart. Shit u not. De blir skogstokiga av lukten, som katter med kattmynta :-D. Det räcker som betyg för mig. Jag luktar inte ens "svett" om jag vart ute o motionerat.
Lukter e rätt mäktiga, o den naturliga lukten har, för mig som singelkille, riktigt bra effekter. Det betyder inte att jag springer omkring med massa tjejer t höger o vänster, haha, utan bara att jag e rätt bekväm med att "visa upp" min naturliga lukt.

Lukter e rätt mäktiga, o den naturliga lukten har, för mig som singelkille, riktigt bra effekter.

Effekten är uppenbarligen att du efter fem år fortfarande är singel.

Jag jobbade nio år ihop med en person som bara duschade i vatten och trodde att den var totalt luktfri. Det fungerande inte för den personen heller.

Senast ändrad:

Ligga på hjul?

Har förvisso inte gjort något blindtest men jag säger att två kategorier som är klart värre är inpyrda storrökare och parfymmissbrukare. I extremare fall flyttar jag mig på tåget om en sådan person kommer och sätter sig i närheten. Sen kan ju uteliggare lukta mindre angenämt men där finns "förmildrande omständigheter" tycker jag.

Hahaha. Nej, d e på riktigt. Jag e inte sarkastisk eller nåt. Så ingen anledning att va d mot mig :-). Så här: det finns olika situationer i livet som gör att man kommer i kontakt med människor man annars inte skulle ha att göra med.
I min situation är det inget "negativt" som hänt. Fan, jag e ju här o skriver om cykling så jag e iaf ingen hemlös snubbe som sitter o sniffar lim hela dagarna.
Men mer än så kan jag inte berätta. If I tell u, I'd have to kill u.
Bara nyfiken vilket jobb i sverige 2021 som förbjuder en att träffa vissa män

Hahaha. Nej, d e på riktigt. Jag e inte sarkastisk eller nåt. Så ingen anledning att va d mot mig :-). Så här: det finns olika situationer i livet som gör att man kommer i kontakt med människor man annars inte skulle ha att göra med.
I min situation är det inget "negativt" som hänt. Fan, jag e ju här o skriver om cykling så jag e iaf ingen hemlös snubbe som sitter o sniffar lim hela dagarna.
Men mer än så kan jag inte berätta. If I tell u, I'd have to kill u.
Lortig med mobil får mig att tänka på något helt annat.

Tillbaka
Topp