Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Definiera vad. Bad inomhus eller även bad utomhus?
Valet lite felstavat. Skulle vara definiera bad.Varför? Det spelar ingen roll om resultatet är hemligt.
Jag klarade nog nästan två veckor när jag låg hemma med influensa och lunginflammation. Jag har träffat folk som jobbar på fartyg som inte duschar alls, tydligen lägger sig stanken efter några veckor då bakteriesamhället på hud och hår stabiliserar sig.
Ja precis, det verkar väldigt onödigt....Människan har väl fixat det i några miljoner år? ;)
tja näsan vänjer väl sigHar också märkt att man börjar lukta mindre pyton med tiden under fjällvandringar.
Skumt?
Hur vet du om det bara är du som tycker att du inte luktar (din näsa kan ha vant sig) vs hur din deo-fria livsstil upplevs av andra?2 veckor under fjällvandring.
Normalt duschar jag bara "water only" (finns info på nätet att läsa om d), använder aldrig deo eller krämer. Kör bara helt helt äkta min egen naturliga kroppslukt. Människan behöver inte tvål/schampoo. Som någon nämnde så stabiliserar sig den naturliga bakteriefloran och dålig kroppslukt blir ett minne blott. Håret (hårbotten) gör rent sig självt med jämna mellanrum (ca 1 vecka) och kroppen luktar inte illa. Faktum e (egen erfarenhet) att tjejer finner mig ofta mer attraktiv numera jämfört med innan jag började med water-only. Intag av alkohol påverkar hårbotten negativt, dock. Så vill man ha fint hår utan schampoo så får man avstå från alkohol oxå.
Men, heads up för de som tänker prova, det tar ett tag, ca 1-2 månad, för bakteriefloran att stabilisera sig helt och man luktar inte hallon under den perioden. Har kört water-only i ca 5 år. Once u go water-only, u never go back.
Enda problemet e att bada i simbassäng. Håret blir hemskt o det tar ett bra tag innan det blir fint igen.
2 veckor under fjällvandring.
Normalt duschar jag bara "water only" (finns info på nätet att läsa om d), använder aldrig deo eller krämer. Kör bara helt helt äkta min egen naturliga kroppslukt. Människan behöver inte tvål/schampoo. Som någon nämnde så stabiliserar sig den naturliga bakteriefloran och dålig kroppslukt blir ett minne blott. Håret (hårbotten) gör rent sig självt med jämna mellanrum (ca 1 vecka) och kroppen luktar inte illa. Faktum e (egen erfarenhet) att tjejer finner mig ofta mer attraktiv numera jämfört med innan jag började med water-only. Intag av alkohol påverkar hårbotten negativt, dock. Så vill man ha fint hår utan schampoo så får man avstå från alkohol oxå.
Men, heads up för de som tänker prova, det tar ett tag, ca 1-2 månad, för bakteriefloran att stabilisera sig helt och man luktar inte hallon under den perioden. Har kört water-only i ca 5 år. Once u go water-only, u never go back.
Enda problemet e att bada i simbassäng. Håret blir hemskt o det tar ett bra tag innan det blir fint igen.
2 veckor under fjällvandring.
Haha. Om jag, enbart genom att fälla upp armarna, får en tjej att tappa fattningen såpass mycket att hon vill ha sex så läser jag det som positivt. Jag började nyligen dejta en tjej, o hon...e från en annan kultur, men kan knappt kontrollera sig själv pga min lukt. Lukter har fantastiska förmågor, särksilt ner de e naturlaiga. Inte att min lukt e fantasitiskt för er andra, inte d minsta, men...
Osäker men knappast mer än en vecka i alla fall.
Den tidigare proffscyklisten Isidro Nozal ska enligt uppgift vägrat duscha under pågående Grand tours, alltså drygt tre veckor med stenhård cykling. Anledningarna om jag förstått det rätt var att vattnet skulle "mjuka upp" musklerna och även göra honom förkyld. Hade nog inte velat dela rum med honom under tourerna.
Som sagt: i början, första perioden på ca 2 mån, luktade jag apa. Det var hemskt. Jag kände det själv. Men infon jag läste var att det tar ett tag innan kroppen "vant sig". Efter den perioden så stabiliseras bakteriefloran o den dåliga lukten försvinner. Det är inte jag som tycker så - tjejer jag dejtat tycker att jag luktar underbart. Shit u not. De blir skogstokiga av lukten, som katter med kattmynta :-D. Det räcker som betyg för mig. Jag luktar inte ens "svett" om jag vart ute o motionerat.Hur vet du om det bara är du som tycker att du inte luktar (din näsa kan ha vant sig) vs hur din deo-fria livsstil upplevs av andra?
Själv upplevde jag att jag inte behövde deo under min covid-period. Men när lukten kom tillbaka insåg jag att deo kanske är en bra grej ändå ?
Lukter e rätt mäktiga, o den naturliga lukten har, för mig som singelkille, riktigt bra effekter.
Ligga på hjul?Osäker men knappast mer än en vecka i alla fall.
Den tidigare proffscyklisten Isidro Nozal ska enligt uppgift vägrat duscha under pågående Grand tours, alltså drygt tre veckor med stenhård cykling. Anledningarna om jag förstått det rätt var att vattnet skulle "mjuka upp" musklerna och även göra honom förkyld. Hade nog inte velat dela rum med honom under tourerna.
Vad jobbar hon med? Nunna?Fniss, hahaha. Senaste tjejen får inte ens träffa mig, men hon kunde inte hålla sig. Att hon inte får beror på hennes yrke, inget annat. Hon berättade att hon kände min lukt o frågade "hur?" - jag har inte avslöjat Kavorka-hemligheten för henne än.
Doftexpert?Vad jobbar hon med? Nunna?
Bara nyfiken vilket jobb i sverige 2021 som förbjuder en att träffa vissa mänHahaha. Nej, d e på riktigt. Jag e inte sarkastisk eller nåt. Så ingen anledning att va d mot mig :-). Så här: det finns olika situationer i livet som gör att man kommer i kontakt med människor man annars inte skulle ha att göra med.
I min situation är det inget "negativt" som hänt. Fan, jag e ju här o skriver om cykling så jag e iaf ingen hemlös snubbe som sitter o sniffar lim hela dagarna.
Men mer än så kan jag inte berätta. If I tell u, I'd have to kill u.
Lortig med mobil får mig att tänka på något helt annat.Hahaha. Nej, d e på riktigt. Jag e inte sarkastisk eller nåt. Så ingen anledning att va d mot mig :-). Så här: det finns olika situationer i livet som gör att man kommer i kontakt med människor man annars inte skulle ha att göra med.
I min situation är det inget "negativt" som hänt. Fan, jag e ju här o skriver om cykling så jag e iaf ingen hemlös snubbe som sitter o sniffar lim hela dagarna.
Men mer än så kan jag inte berätta. If I tell u, I'd have to kill u.
aah, hon är vårdare ;)Har inte att göra med att jag är man. Har att göra med förhållandet hon vs mig i sitt yrke.