Alternativa användningsområden för cykelslangar
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kan det vara en Nordic?Jag kapar den här tråden och överväger att strypa eller piska mig med cykelslang. Morsans toa slutade spola. Jag har lokaliserat felet men inte modell och om delarna går att köpa löst. Det är en Gustavsberg med ganska fyrkantigt plastlock och två spolknappar i rund infattning. Plastaxeln i bild som hävarmarna roterar runt är helt av och viker undan när man trycker på knapparna. Antingen köpa smådelar eller hel spolmekanism/ventil. Har ingen lust att byta hela stolen.
Jag har googlat en timme utan att bli klokare. Gissade själv på Duo utan att vara säker. Känns helt omöjligt att gissa vilken komplett spolventil jag behöver. Hittar inte en enda bild som visar det som är på min bild. Vet inte om jag är blind, om det är den enda nånsin som gått sönder, eller om man raderat alla spår för att den var usel?Kan det vara en Nordic?
Är det sånt här cisternlock? Länken kanske kan ge lite fler ledtrådar isf.Jag har googlat en timme utan att bli klokare. Gissade själv på Duo utan att vara säker. Känns helt omöjligt att gissa vilken komplett spolventil jag behöver. Hittar inte en enda bild som visar det som är på min bild. Vet inte om jag är blind, om det är den enda nånsin som gått sönder, eller om man raderat alla spår för att den var usel?
rorfokus.se
Tack för försök. Spolventilen har pyttelite grönt på ett ställe och ett platt lock högst upp med en grön och en vit tryckplatta uppepå samt en höjdjusteringsbygel runt detta.Nåt sånt här kanske?
edit: nej, duo har du ju redan kollat själv...![]()
Utbytesventil U2 Nordic Duo - Reservdel till Toalettstol Gustavsberg Nordic | Rörfokus
Köp Utbytesventil U2 Nordic Duo - Reservdel till Toalettstol Gustavsberg Nordic billigt online hos Rörfokus. Vi erbjuder marknadens största utbud! Fri frakt, billigt & snabba leveranser.rorfokus.se
Gav bort ett tjog gamla slangar till en kollega som använde dem vid styrketräning för ett lag med fotbollsspelande tjejer.
Har funderat mycket på vad man mer kan använda gammal slang till och kommit på 2 bra grejer som jag vill bolla er.
Först ut gummiband får att hålla barnens överdragsbyxor på plats. Kör med landsvägsslang för den verkar va mer flexig än mtb-slang. Funkar sjukt bra, mycket bättre än original!
Sen det här med baksidan med springcykel, sliter ut skor enormt fort?. Tänker mig nått sådant här. Även här slang från landsvägshojen som jag snittat ut och trär på framsidan skon. Har inte hittat något bra spänne eller hur jag nu ska kunna spänna fast slangändarna i varandra på baksidan. Påsklämman funkar ganska dåligt. Kom gärna med idéer!
Haha slang!
Muc Off smakar kanske bäst?tuggummi!
Ja knapparna sitter ju på barnbyxor så bara att klippa en tunn remsa och ett hål på varje sida.
Vi var ute och testade skoskyddet innan. Funkar inge vidare, trog åt så han fick ont i foten och ändå åkte det av när han började släpa skorna för att bromsa. Får fundera några varv till, kreativiteten är på topp efter en veckas vabbande.
Kör inte du bio-grease på körven?Muc Off smakar kanske bäst?
Samlar på gamla träningsböcker, och redan på 1920 - 1930-talen föreslogs cykelslangar till träningssugna.Gav bort ett tjog gamla slangar till en kollega som använde dem vid styrketräning för ett lag med fotbollsspelande tjejer.
bara virra flera varvÄr inte slanggummit litet tunt för det?