Det kunde ha varit mycket värre!-tråden

Tror det går att fixa, men behöver butikshjälp att få fast nylontråden som sitter löst. Det är mina tomt- och snickeribrillor, så en flisa mer eller mindre kan jag nog stå ut med.

Funderar på vad nästa sak att göra till den här tråden. Att testköra nya ugnen med inplastade delar kvar i gjorde jag förra månaden, så jag måste komma på något nytt. Motorsågen tror jag att jag ger bort innan något händer...

Tror det går att fixa, men behöver butikshjälp att få fast nylontråden som sitter löst. Det är mina tomt- och snickeribrillor, så en flisa mer eller mindre kan jag nog stå ut med.

Funderar på vad nästa sak att göra till den här tråden. Att testköra nya ugnen med inplastade delar kvar i gjorde jag förra månaden, så jag måste komma på något nytt. Motorsågen tror jag att jag ger bort innan något händer...
Ja, ge bort sågen. Trist om du kör den i micron eller nåt! ;-)

Äh, att köra saker i mikron är gammalt. Får väl berätta en episod från 80-talet.

Nyss flyttat hemifrån och fått en mikro. En polare på besök påstod att det går att använda den till att torka kläder om man har bråttom. Jag påstod att han pratade skit, men han stod på sig och menade att någon han kände brukade göra så.

När han gått hem lite senare visste vi två saker, både han och jag. Att han hade hittat på det hela var uppenbart för oss båda. Att jag trots det skulle testa visste vi båda precis lika säkert.

Torka inte strumpor i mikron. Vad som händer är att de värms ojämnt och delar av dem börjar glöda samtidigt som andra delar fortfarande är blöta. Vad som hände med glasbotten som den här mikron hade, var att det sprack i en miljon bitar av värmen från glödande strumpor.

Komplettering till mina inlägg 79 och 80. Axelhelvetet är i bästa fall marginellt bättre nu tre månader senare. Konstaterade idag att det bara var en ca 2 m lång sträcka där det kunde ha hänt, så otur med tanke på den låga sannolikheten. Vurpan hör nästan hemma i Visa din misär!-tråden istället.

Blir för övrigt lite fundersam när jag läser om folk som ska rulla runt och mildra vurpor. Jag kan inte minnas en enda på rak arm där jag tror att det hade gjort skillnad, men jag kanske bara förtränger...

Tycker inte riktigt den passar i misär tråden. Jag kunde skadat mig mer när jag flög över styret på grund av islag... Bara lite skrap, svullen och öm hand.

20210501_110248.jpg
20210501_110125.jpg
20210501_102800.jpg

Hehe, en fot på vänster pedal. Höger hand drar i en park tools insex, som sitter i vänster pedal, från höger sida av ramen. Pedalen sitter hårt, men släpper med ett litet "snäpp". Klingan bromsar hastigt upp handens framfart. ?
Har själv ett ärr på knät efter det att kedjan gick av och snärtade hela vägen dit. Vad är oddsen för det?

Jag drog in högerhandens knogar en gång, sen dess ligger alltid kedjan på stora vid mek. Stora klingan är tamejtusan värre än dom små kaststjärnor som man ser i gamla karate-filmer.

Ja, tänkte inte på att växla upp på stora. Hojen sitter för tillfället på trainern, där rekommenderar ju TR att den ska ligga på lilla ?

Pepp och för stort självförtroende resulterade i att jag fortsatte framåt och nedåt med en skön otb när stigen svängde. Stukad hand och självförtroende, skrapsår och hjälm som fick närkontakt med en stock men inget brutet?

Dock tycker jag att mips-”skalet” ser skevt ut. Vad säger ni?

Nästa gång åker ff på

Bilagor

• 931D2B77-3947-45BB-A296-47EFEFF55335.jpeg
    931D2B77-3947-45BB-A296-47EFEFF55335.jpeg
    868.5 KB · Besök: 177
Pepp och för stort självförtroende resulterade i att jag fortsatte framåt och nedåt med en skön otb när stigen svängde. Stukad hand och självförtroende, skrapsår och hjälm som fick närkontakt med en stock men inget brutet?

Nästa gång åker ff på
Vänta va? Du frågar om du kan använda den hjälmen? Jag förstår ingenting. Ja här kommer du säkert få rådet att du kan använda den om inte att du ska använda den...

Nästa gång åker ff på
Skönt att det så bra. Ny hjälm efter krash. Har du rätt försäkringsbolag står de för ny hjälm.

Alltså dagens träning... (aldrig får man vara fin). Tur att jag jobbar på midsommar och därmed inte behöver ha klänning.
[/QUOTE]
Du får se ärren som en meritförteckning, ju fler desto bättre.

Inga mjukdelsskador och 2 veckor skena, så det känns ju rätt mycket bättre än att bryta valfritt annat ben i bilden. Inte för det särskiöt ont heller nu efter 4 dagar.
20210724_132809.jpg

01C6C3E9-F129-477A-BA2E-C72E3B3CB309.jpeg

Marken under framhjulet släppte, sen tog det stopp och jag flög i marken. Oklart hur mycket hjälmen slog i, tror jag fick mesta smällen på sidan, men fick knappt ett blåmärke.

För mycket offer-kofta över hela tråden. Det kan alltid ha gått värre men det är fel tänk, tänk om tänk rätt istället.

Tillbaka
Topp