Renovering av Miyata 100 Mixte

Justerat växlar, riktat lite hjul och dragit åt diverse skruvar. Därefter blev det provcykling. Sadeln var väl inte på rätt höjd och cykeln är något liten, men ett trevligt åk är det, och bra bett i cantibromsarna – måste ha lyckats justera in dem korrekt på ren tur.
0D58BB90-0616-441D-AEBB-0604CCD1C746.jpeg

Tack för inspirationen i den här tråden!
Jag har äntligen hittat en fin mixte till min dotter. Den behöver egentligen inte särskilt mycket nytt men jag vill ändå fråga var du hittade nya Dia-Compe grejer?

Tack för inspirationen i den här tråden!
Jag har äntligen hittat en fin mixte till min dotter. Den behöver egentligen inte särskilt mycket nytt men jag vill ändå fråga var du hittade nya Dia-Compe grejer?
Jag passade på att beställa från Velovitality och Planet-x innan UK sköt ut sig från den europeiska marknaden. Är nog bara bromshandtag och främre bromskabelhängaren som är nytt Dia Compe på den cykeln.

Jättesnygg!
Har själv köpt en Miyata Mixte till min sambo och funderar på att byta styret från ett svart MTB-liknande till ett silvrigt. Har inte pilat särskilt mycket med cyklar tidigare så jag tar gärna emot lite hjälp i form av modell på styret som du använde samt vad det är för styrlager man ska använda ifall man vill byta det med (röd cykel + svart styrlager + silvrigt styre) blir inte någon eye-candy direkt.
Tack!

Tillbaka
Topp