NotReallyGunde
Aktiv medlem
[Kalender] 100 mil "Över trädgränsen"
Vad är minimitiden?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Varför fick vi ingen bild till detta inlägg?
200*(1/34+1/32+1/30+2/28) timmar vilket blir drygt 33 timmar (givet att jag fått nuffrorna rätt).Vad är minimitiden?
Så i kväll kl 21 är gränsen?200*(1/34+1/32+1/30+2/28) timmar vilket blir drygt 33 timmar (givet att jag fått nuffrorna rätt).
När gick starten?Så i kväll kl 21 är gränsen?
Peter Lundgren lämnade Malung 18.15 efter en liten paus. Han har liksom förra året en liggcykel. Det är inte bara en fördel i de rätt långa motlut denna sträcka är utrustad med. Undrar hur mycket tid han kommer att behöva på Sverigetempot om en månad.Per är i Malung 24h tidigare än min passering i fjol.
27 mil.Hur långt är det från Malung till målet?
Välkomna! Mycket bra!Jag och Sven i mål 06:55. Visa bilaga 493621
Såg ju lovande ut ett tag där med god bonkkänsla på bilden från Sälen. Nu ser ni ju dock betydligt fräschare ut igen. Jag tror jag får kontakta banläggaren och se till att han ”snäpper upp” avslutningen på banan så att man slipper se så oberörda cyklister vid målgångenJag och Sven i mål 06:55. Visa bilaga 493621
Nästa gång blir det en ny avslutning som kapar distansen någon kilometer men verkar ökar klättringen något i alla fall. Svårt att avgöra från köksbordet då rwgps menar att den samlade höjden är i storleksordningen 23 000 m. Tyvärr kan jag inte göra mer :-(.Såg ju lovande ut ett tag där med god bonkkänsla på bilden från Sälen. Nu ser ni ju dock betydligt fräschare ut igen. Jag tror jag får kontakta banläggaren och se till att han ”snäpper upp” avslutningen på banan så att man slipper se så oberörda cyklister vid målgången
Skämt åsido, bra jobbat. När ni återhämtat er och samlat intrycken vore det som vanligt kul med en RR.
Va bra! Ser fram emot det!Jodå vi njöt av både naturen och de hundratals backarna du hade letat upp. Det här kommer ta ett tag att smälta. Jag ska blogga och sätta ihop en liten film om det under veckan.
Ja helt sjukt va med backar han lyckats hitta.Jodå vi njöt av både naturen och de hundratals backarna du hade letat upp. Det här kommer ta ett tag att smälta. Jag ska blogga och sätta ihop en liten film om det under veckan.
Jo förresten så bör farten gå ner eftersom den nya sträckan är smal och krokig.Nästa gång blir det en ny avslutning som kapar distansen någon kilometer men verkar ökar klättringen något i alla fall. Svårt att avgöra från köksbordet då rwgps menar att den samlade höjden är i storleksordningen 23 000 m. Tyvärr kan jag inte göra mer :-(.
låter som att det är något fel på din bil, kanske ACn för jag luktar som en blomsteräng!Det finns en lite nedvärderande myt om pissluktande randonneurer. När jag kom i mål satte jag mig i bilen och sov några timmar, sen åkte jag till startplatsen för att leverera mitt och Mollos stämpelkort. När jag kommer tillbaka och öppnar bildörren så luktar det som en sur barnblöja. Myten är bekräftad, men var kommer det ifrån? Svettas man ammoniak?
Är det inte att när man går tom på kolhydrat och börjar bränna fett (vilket man garanterat gör under ett långt randolopp) så kommer man in i ketos, vilket gör att både andedräkt och svett luktar ammoniak? Samma sker vid LCHF-diet.Det finns en lite nedvärderande myt om pissluktande randonneurer. När jag kom i mål satte jag mig i bilen och sov några timmar, sen åkte jag till startplatsen för att leverera mitt och Mollos stämpelkort. När jag kommer tillbaka och öppnar bildörren så luktar det som en sur barnblöja. Myten är bekräftad, men var kommer det ifrån? Svettas man ammoniak?
Fint, randopropaganda! Skönt att se att inte bara jag har lätt "måste prata med djur"-lust när man rullar förbi en hage.Om ni har 20 minuter över så har jag klippt ihop en film från helgen.
Om man ska fortsätta 100 mil till tror jag ert upplägg är mer framgångsrikt. Efter jag sovit några timmar i bilen så kände jag mig ganska fräsch och skulle nog kunna fortsätta några mil till om det inte hade varit för ganska svåra skavsår i rumpan, som måste åtgärdas till Sverigetempot. Är det någon som har någon bra lösning. Både sadel och byxor är väl utprovade och inskavda så där finns inte mycket att göra, Ormsalva? Vaselin? Eller något annat hopkok?
Som jag har skrivit här tidigare:ganska svåra skavsår i rumpan, som måste åtgärdas till Sverigetempot. Är det någon som har någon bra lösning. Både sadel och byxor är väl utprovade och inskavda så där finns inte mycket att göra, Ormsalva? Vaselin? Eller något annat hopkok?