[OT] Vad grillar du?

[OT] Vad grillar du?
C3BFB8B0-91F5-4320-9772-FE3A2D324896.jpeg

Flankstek, moderne mannens flintastek?

[OT] Vad grillar du?
Alltså... vad är detta ?
Egen pizzaugn??
Vedeldad? Jag vill HA !! ❤
Var köper man en sån ?
Jag köpte min direkt från Oonis EU-webshop, fri frakt över 100 EUR. https://eu.ooni.com/products/ooni-karu

Första testet var riktigt lyckat, busenkelt att hantera den och kul också. Om du ska slå till så se till att köpa en pizzaspade (behöver inte vara Oonis egna), annars blir det svårt. Jag köpte även deras "turning peel" för att kunna rotera pizzan inne i ugnen (den blir som varmast längst in, så man behöver rotera pizzan under de c. 60 sekunderna den gräddar för att få en jämn gräddning), men det går ju annars att ta ut den på spaden, rotera med fingrarna och kasta in igen.

[OT] Vad grillar du?
Joojeh! (Och google*-bokeh.)

* Förtydligande: Jag har inte googlat fram bilderna alltså, de är mina.. däremot är bokeh-effejkten ren mjukvara i Google Pixels kamera-funktion. :-)

PXL_20210603_153715526.PORTRAIT.jpg
PXL_20210603_153017344.PORTRAIT.jpg

Senast ändrad:
[OT] Vad grillar du?
426B45EC-7A8D-49A4-8E0C-B1679F00F9DA.jpeg

Fläsk i röken. Årtiondets oväder kom tydligen. Det är hagel man ser på trallen. Skymningsrelät tände ytterbelysningen. Solstolen hittade jag ute på gräsmattan några minuter efter bilden var tagen
Day after tomorrow känsla.

[OT] Vad grillar du?
Blev helgrillad ekologisk lammentrecôte, med grillad tomat och rödlök. Salsa verde på sallad, färska örtkryddor från trädgården och kapris samt bakad potatis. Till det ett glas Rioja. Och ja, jag äter slamsor så att barnen får de fina bitarna…

A33B3CC4-30C8-4220-A5D2-C2B69D2B8D7A.jpeg

Tillbaka
Topp