Sverigetempot 2021

Sverigetempot 2021
Man skulle känna sig ännu mer rånad om GoranS själv skulle köra :-)
För att det skulle vara aktuellt skulle krävas att Petert ser till att

a) det är max fem mil mellan backarna [*],
b) det finns bra boenden med säg 15 mils avstånd,
c) maxtiden utökas till åtminstone två veckor, samt
d) garantier för att temperaturen håller sig över 15 grader så länge solen är uppe.

Även om jag uppfattar Petert som serviceminded undrar jag om han kommer att tillgodose dessa önskemål. Därmed är det nog lugnt vad gäller risken att internetcyklandet skulle ersättas av riktigt cyklande för min del när det kommer till denna typ av evenemang.

[*] = Med backar menar jag stigningar med minst 700 höjdmeters klättring om snittlutningen är under 10%. För stigningar med över 10% snittlutning kan klättring på ner till 500 höjdmeter godtas. Stigningar som inte faller inom dessa ramar benämns f.ö. med fördel knäppor alt. betraktas som plattmark. Distinktionen däremellan är mer subjektiv.

Sverigetempot 2021
[*] = Med backar menar jag stigningar med minst 700 höjdmeters klättring om snittlutningen är under 10%. För stigningar med över 10% snittlutning kan klättring på ner till 500 höjdmeter godtas. Stigningar som inte faller inom dessa ramar benämns f.ö. med fördel knäppor alt. betraktas som plattmark. Distinktionen däremellan är mer subjektiv.
[/QUOTE]

Jag trodde att de kallas farthinder.

Sverigetempot 2021
Man skulle kunna kolla med filmteamet som gjorde Paradise Hotel. De lär ju inte ha något för sig den här veckan. Skulle kunna bli magisk tv. 130 timmar trött randonnégubbe. :D
Jamen då måste det finnas en massa stiliga & solbrända Herrar och Damer i strandkläder och med solglasögon & paraplydrinkar. Visste inte att det funkar så på Sverigetempot...

Sverigetempot 2021
vem fixar tatueringar, silikon och botox?
Samt bankar bort all antydan till hjärnceller ur skallen på deltagarna?

Sen sägs ju för övrigt skönhet ligga i betraktarens öga så kanske gäller detsamma stilighet?! Personligen är dock inte ordet stilig det som dyker upp i mitt huvud när ngn nämner PH-deltagare. Men jag har i och för sig bara sett ngn löpsedel så jag har kanske missat ngt …

Sverigetempot 2021
Samt bankar bort all antydan till hjärnceller ur skallen på deltagarna?

Sen sägs ju för övrigt skönhet ligga i betraktarens öga så kanske gäller detsamma stilighet?! Personligen är dock inte ordet stilig det som dyker upp i mitt huvud när ngn nämner PH-deltagare. Men jag har i och för sig bara sett ngn löpsedel så jag har kanske missat ngt …
Antydningar till hjärnceller försvinner väl efter 50 mil utan sömn? Tatueringar ordnas lätt mha kedjeolja ?

Sverigetempot 2021
Om man kikar på flaggorna får jag det till att 11 nationer är representerade i startlistan. Misstänker att covid-eländet kan ha inverkat negativt på detta tal.

Sverigetempot 2021
Någon som är i Katterjokk under torsdagen och händelsevis har en laddare till Assiomapedaler att låna ut någon minut?
Behöver den för att ta pedalerna ur Travel Mode.

Sverigetempot 2021
Hans-Udo var mest orolig att behöva vänta så länge i Östersund på att det skulle öppna. Härlig spridning på orosmomenten :)

Ryktet gick om lite nya plötsliga vägbyggen.

Sverigetempot 2021
Nu är jag besviken på väderprognoserna, ser ju ut att vara finväder med upp mot drygt 25 grader i hela Norrland åtminstone fram till måndag (så långt prognosen i Aktuellt sträckte sig).
Brukar inte du hävda att det är halvt olidligt när det blir så varmt? I så fall, och om det finns några i loppet som delar din uppfattning, så borde det ju finnas misärpotential, om än åt ett något oväntat håll.

Sverigetempot 2021
Bara en hård inbromsning ifrån 10 DNF

Bilagor

• 118B6383-D127-4466-82A8-A24AA410E30E.jpeg
    118B6383-D127-4466-82A8-A24AA410E30E.jpeg
    654.4 KB · Besök: 148
  • 502AD078-A363-4584-BABE-1D8FBDABC751.jpeg
    502AD078-A363-4584-BABE-1D8FBDABC751.jpeg
    559.7 KB · Besök: 167
Tillbaka
Topp