Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Är det cykel (Cube) så återkallade jag mitt barncykelköp efter 5 månader då leveransdatum sköts upp ideligen utan leverans.Någon som har beställt från dem nyligen och kan dela med sig av sina erfarenheter?
Var ju en ganska kraftigt skyfall i Tyskland igår…Hoppsan!
Nedanstående står idag på deras hemsida. Antagligen kopplat till översvämningarna.
"Due to the extreme weather conditions, there may be delays in deliveries at the moment, as many colleagues are directly affected. Our locations have been spared and we are available to a limited extent. Thank you for your understanding!"
Beställde en stel gaffel och lite småkrafs i söndags och fick precis ett pling i PostNord-appen att det finns att hämta,Någon som har beställt nyligen?
Gjorde en beställning för 1.5 vecka sedan, halva ordern kom igår, andra halvan har inte skickats än, allt fanns i lager enligt hemsidan. Första paketet kom med postnord hemleverans som jag styrde om till ombudet (via appen) eftersom jag inte kunde vara hemma när leveransen skulle komma.
Det finns ett mönster, jag har ingen anledning att vara orolig just nu iaf.Att de inte har skickat hela leveransen trots att allt skulle finnas i lager låter illavarslande och inte likt mina tidigare erfarenheter av dem. Kan du se något mönster i vad som har skickats respektive inte?
Deras lagersaldo uppdateras långsamt har jag märkt… men då har dom bara skickat mail som lyder typ ”sorry product out of stock”.
Beställde hjul därifrån för 2-4 veckor sedan och dom kom på en vecka knappt.
Det finns ett mönster, jag har ingen anledning att vara orolig just nu iaf.
Beställde en massa olika pryttlar igår eftermiddag, fick nu ett trackingnummer på en försändelse som ska ha allt med i samma. Kanske hade tur eller så hade personen ovan otur :)
Tydligen beror detta på att PostNord har för få transporter bokade för att hämta upp paketen. Om dom gör det i Danmark eller Tyskland var lite oklart. Men det sker bara någon gång per vecka då dom hämtar allt som ligger och väntar. Beställer man med typ DHL eller DSV så kör dom egna transporter. Förr i tiden var det alltid DHL från tysken när jag beställde och då kunde det nästan vara dagen efter-leverans, snabbare än inrikes.Fortfarande inte fått min beställning, den skickades rappt från bike-discount men DPD verkar vara ett helt bedrövligt logistikföretag.
Lustigt att jag lyckats få alla mina beställningar på 5 arbetsdagar trots detta. Så sent som igår senast. Beställer iofs oftast söndag kväll så kanske matchar deras schema då.Tydligen beror detta på att PostNord har för få transporter bokade för att hämta upp paketen. Om dom gör det i Danmark eller Tyskland var lite oklart. Men det sker bara någon gång per vecka då dom hämtar allt som ligger och väntar. Beställer man med typ DHL eller DSV så kör dom egna transporter. Förr i tiden var det alltid DHL från tysken när jag beställde och då kunde det nästan vara dagen efter-leverans, snabbare än inrikes.
5 arbetsdagar är väl inte jättesnabbt iofs. Rimligt utifrån att det skickas från ett annat land såklart. Men som sagt är jag lite bortskämd från hur det var förr när det var snabbare än inrikes beställningar. Dock brukar jag själv ha otur och missa fredagen så man får vänta hela helgen också.Lustigt att jag lyckats få alla mina beställningar på 5 arbetsdagar trots detta. Så sent som igår senast. Beställer iofs oftast söndag kväll så kanske matchar deras schema då.
Mina brukar komma hem till mig på fredagen, då måste de körts till Sverige innan dess.5 arbetsdagar är väl inte jättesnabbt iofs. Rimligt utifrån att det skickas från ett annat land såklart. Men som sagt är jag lite bortskämd från hur det var förr när det var snabbare än inrikes beställningar. Dock brukar jag själv ha otur och missa fredagen så man får vänta hela helgen också.
Ska förtydliga att jag menar att det tar längre tid när det är DPD som ska hantera transporten till gränsen och då är det PostNord som hämtar hem det till Sverige som jag har förstått det iallafall. Dom tillhör samma koncern/grupp. Annat när DHL eller DSV hanterar hela resan från Tyskland in i Sverige, även om PostNord får paketet sen.Mina brukar komma hem till mig på fredagen, då måste de körts till Sverige innan dess.
Och mycket fortare har det aldrig gått vad jag minns, möjligen någon dag ibland.
Och mycket fortare har det aldrig gått vad jag minns, möjligen någon dag ibland.
Det var ju intressant, vet inte om det är förmildrande eller ej. Nu har jag fått mina hjul i alla fall så får fokusera på skrivandet istället.Tydligen beror detta på att PostNord har för få transporter bokade för att hämta upp paketen. Om dom gör det i Danmark eller Tyskland var lite oklart. Men det sker bara någon gång per vecka då dom hämtar allt som ligger och väntar. Beställer man med typ DHL eller DSV så kör dom egna transporter. Förr i tiden var det alltid DHL från tysken när jag beställde och då kunde det nästan vara dagen efter-leverans, snabbare än inrikes.
Mina har gått med DPD, det är standardvalet och jag har inte ändrat på det. Det märks iaf inte som kund att det skulle vara något udda.Ska förtydliga att jag menar att det tar längre tid när det är DPD som ska hantera transporten till gränsen och då är det PostNord som hämtar hem det till Sverige som jag har förstått det iallafall. Dom tillhör samma koncern/grupp. Annat när DHL eller DSV hanterar hela resan från Tyskland in i Sverige, även om PostNord får paketet sen.