D
Deleted member 74442
Guest
OS i Tokyo 2021
Absolut, finns mycket som är fel, varför ska kvinnor tex åka 22km tempo och herrarna 44km, samma på linjelopp och skidåkning mm.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Just linjelopp kan kanske förklaras av färre cyklister i startfältet?Absolut, finns mycket som är fel, varför ska kvinnor tex åka 22km tempo och herrarna 44km, samma på linjelopp och skidåkning mm.
Här i Tylösand under Beachvolleybollveckorna är det för tillfället en minoritet av tjejerna som har hotpants. Antar att det kan ändras till nästa vecka när SM spelas.Apropå kvinnor? är det bara på mästerskap i beachvolleyboll kravet på bikini för kvinnor lever kvar, togs det inte bort 2012 annars? Norge tog ju böter på EM senast.
Valet att damerna skulle köra ett varv på tempobanan var lite lustigt. Om skillnaden i tid är ca 10% hade damerna behövt strax över timmen, det känns mer "rätt" längd på loppet än en halvtimme. 22 km är ju knappt värt det för att svetta ned sig och behöva duscha ?Absolut, finns mycket som är fel, varför ska kvinnor tex åka 22km tempo och herrarna 44km, samma på linjelopp och skidåkning mm.
Men det är ju helt sjukt att sådana regler lever kvar... Eller ja, att de ens kom till för den delen med.
Och Roos kopierar den insatsen (fast med stöt istället för kast)!Stabilt kval av Ståhl - ett kast och över gränsen för att gå till final.
Svenskan som åkte ut va uppe i 170..
Men så sköt hon en 5:a också
Edit
Hitta det två sekunder efter jag skrivit. Var bara att det var så tidigt i tablån...Eurosport 2.
Simningen iaf, vet inte hur mycket av det som återstår.Hur mkt ska Vacchi kommentera under resten av OS? Hans röst låter minst sagt sliten.
Fast kommentatorernas försök att göra henne till en medaljkandidat känns lite överoptimistiskt i mina ögon. Tror det krävs svenskt rekord med åtminstone 2-3 dm i finalen för det. Och mitt intryck är att hon mer är väldigt stabil med bra teknik snarare än har jättekapacitet men har svårt att få ut den.Och Roos kopierar den insatsen (fast med stöt istället för kast)!
Hon har ju förbättrat sig rejält hela tiden genom åren, får hon bara en riktig träff vet man aldrig?Fast kommentatorernas försök att göra henne till en medaljkandidat känns lite överoptimistiskt i mina ögon. Tror det krävs svenskt rekord med åtminstone 2-3 dm i finalen för det. Och mitt intryck är att hon mer är väldigt stabil med bra teknik snarare än har jättekapacitet men har svårt att få ut den.
Vore kul, men jag ser henne som jag skrev inte riktigt som en "träff-stötare". På söndag vet vi dock!Hon har ju förbättrat sig rejält hela tiden genom åren, får hon bara en riktig träff vet man aldrig?
Streamat verkar alltid ligga efter, som du märkt ca 0.5-1 minut. Var samma sak under fotbolls-em, jag som har Boxer via marksända nätet märkte att grannarna med streamat jublade 0.5-1 minut för sent.Hm, Discovery+ ligger någonstans 0,5-1 min efter verkligheten. Om man kikar på resultatrapporteringen dyker diskusresultaten upp innan kastaren gått in i ringen i bild.
Börjar se bra ut. Och det fanns ju fortfarande någon dm att ta på i ringen om han vill ladda på ytterligare i kommande omgångar.Strax dags för diskusfinalen. Kan det ge Sveriges första medalj i dessa OS?
Ok, kan ha hört fel. Det var iaf 370 kg i marklyft…Tyckte de sa 140 kg. Har tidigare hört uppgifter om 150 kg.
Men varför springer hon s.a. en annan löpare skulle kunna springa om på insidan även i kurvan?Jäklar va snyggt hon Mu sprang