Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
I går körde tom trafikskoleläraren i Fruängen vänstertrafik på moppe med sina elever. Men bara 15 meter så det räknas kanske inte? :/Efter cyklat till och från Sundbyberg genom centrala Stockholm igår behövdes det närmast nervlugnande. Vad är det för fel på folk, kan de inte en skilja på höger och vänster längre.
Mötte både gående, cyklande, elscoteråkare och bilister på fel sida av vägen i bägge riktningarna? ?![]()
Du skulle dragit tidigare ?Drog tidigt från kontoret för att hinna hem innan regnet. Fail!
Mera öl! Kissnödighet har historiskt sett varit ett vinnande koncept, hemlängtan fungerar bara åt ena hållet.Inte riktigt nöjd, två snubbar på racer var lite starkare än mig vid/mot/över Tranebergsbron, min hjärna bearbetar ex antal ursäkter just i detta nu.
- För många öl igår
- Inte riktigt vad med cykeln och spd pedalerna
- Haft lite träningsvärk större delen av veckan
- Blev störd av en fiskmås
- Elcyklister överallt
- För varmt klädd
;-)
Övervarma knän skall vara jetedåligt, så måste varit det. Antar att rejsersnubbarna hade koll på det.Inte riktigt nöjd, två snubbar på racer var lite starkare än mig vid/mot/över Tranebergsbron, min hjärna bearbetar ex antal ursäkter just i detta nu.
- För varmt klädd
För kallt klädd?Inte riktigt nöjd, två snubbar på racer var lite starkare än mig vid/mot/över Tranebergsbron, min hjärna bearbetar ex antal ursäkter just i detta nu.
- För många öl igår
- Inte riktigt van med cykeln och spd pedalerna
- Haft lite träningsvärk större delen av veckan
- Blev störd av en fiskmås
- Elcyklister överallt
- För varmt klädd
;-)
Aldrig hört talas om. När det blåser på ön (det blåser alltid på Öland, solen lyser dock inte alltid...) har man i bästa fall motvind på tre av streckorna. Många gånger på fyra.Blåst satan nu i slutet på veckan. Men min pendlingsväg går som ett U så oftast får man ju hjälp halva vägen.
Kul att du är tillbaka på kontoret igen! Pendlartråden har inte riktigt varit sig själv under uppehållet ;-)
Så länge det inte är en late hit ellerTråkkollektivpendling. Folk har inte blivit slugare på 18 månaders frånvaro från pendling utan försöker fortfarande gå in i pendeltåg innan alla gått av. Jag skulle antagligen blivit utvisad för den tacklingen på en hockeyplan om mottagarein inte varit puckförare, jag hävdar open ice i en pendeltågsdörr.
Hmm vore najs med en vuÄlta. Kan man ta den från Enskede till älvsjö? ;)Pendlade några håglösa intervaller in mot stan. Massor med folk trots att kl bara var 07:45. Planerar en VuÄlta hem.
Härlig inställning till trafikregler.Jag har egentligen inga synpunkter på vare sig eu-moppar i cykelboxen eller rödljuskörning på cykel.
Hur menar du?Härlig inställning till trafikregler.
Att förminska det potentiellt farliga trafikbrottet som rödljuskörningen ändå är. Men jag kanske misstolkar dig?Hur menar du?
Det är ofta lika farligt att vänta in grönt. Trafikljus finns inte för att underlätta för cyklister. De ska reglera biltrafik.Att förminska det potentiellt farliga trafikbrottet som rödljuskörningen ändå är. Men jag kanske misstolkar dig?
Jag själv stannar alltid vid rödljus och EU-moppe kör jag inte, men jag har svårt att tro att jag skulle köra in i cykelboxar med den om jag körde en. Det jag menar är att jag inte känner något generellt ansvar för att uppfostra mina medtrafikanter i regelefterlevnad annat än i de fall de utsätter mig eller andra trafikanter i närheten för uppenbar fara. Ingen av trafikanterna i historien ovan gjorde det.Att förminska det potentiellt farliga trafikbrottet som rödljuskörningen ändå är. Men jag kanske misstolkar dig?