Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

federico

Aktiv medlem
7okt1.jpg

7okt2.jpg

7 Oktober

Maglia Nera

Aktiv medlem
Första gången jag stötte på de nya rödljusen vid Slussbrogatan-Götgatan. Antar att de har diskuterats en del här tidigare.

Vad är det för stolpskott/cyklisthatare som har programmerat dom? Bara några få sekunder grönt för vänstersväng in på Götgatan och 100 meter (mätte i Google Earth nyss) kö som följd.

Mediokern

Aktiv medlem
Första gången jag stötte på de nya rödljusen vid Slussbrogatan-Götgatan. Antar att de har diskuterats en del här tidigare.

Vad är det för stolpskott/cyklisthatare som har programmerat dom? Bara några få sekunder grönt för vänstersväng in på Götgatan och 100 meter (mätte i Google Earth nyss) kö som följd.
Håller med om att intervallerna är rätt kassa på trafikljusen för vänstersvängande som ska från Slussen södergående upp på Götgatsbacken.
Fick byta slanghelvete innan hemfärden då den jag bytte till i morse var gammal och dålig så den hade spruckit vid ventilen med tokpunka som resultat. Efter en kortare promenad och en hundring fattigare hos lokala cykelhökaren, så kunde jag cykla hem utan problem.

Maakus

Aktiv medlem
Tänkte ta det lugnt, skulle till det andra kontoret, där vi inte har dusch.
Cyklade därmed i jeans och t-shirt. Försökte ta det lugnt, men nog fan var man tvungen att ösa på.

På färjan stod jag i fören på barbordssida. Sitter en liten Gul varningsskylt. "Risk för stänk och överspolning".
Skrattade lite åt den, det var ju helt stilla på älven.
30 sek senare uppstår något vågfenomen och framför mig skjuter en vertikal stråle av vatten uppåt.
Hinner tänka. "Vafan, coolt" innan vattenmassan vänder riktning och siktar in sig på mig.
:|

Fänkålsulven

Aktiv medlem
Det var mumma för självförtroendet att pendla på fincykeln. Materialdoping ftw. Synd bara att jag punkade halvvägs och inte hade nån slang med tillräckligt lång ventil med mig. Som tur var funkade det med en självhäftande lagningslapp på latexslangen. Hade fått för mig att det inte skulle gå?

DarkMatter

Aktiv medlem
Cyklade inte vanliga vägen hem idag utan tog min alternativväg som borde passera här ovan men pga ombyggnationen och rivningen så känns ju nu Götgatan som rena drömmen å då är den kass🤪.
Mange
Har alltid avskytt hela passagen förbi Årstaberg men råkade ta den vägen förra Onsdagen. Öppet på vägen till jobbet, stängt på vägen hem 😡
Egentligen ogillar jag hela sträckan från Gröndalsbron till Årsta men det är fortfarande bättre än Ringvägen...

Kashedian

Medlem
Körde bakom en snabb cyklist med vad som såg ut att vara jacka med pälskrage (?) ovanpå cykelkläderna från Gullmarsplan till Kungsträdgården ca kl 13.

Senast ändrad:

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Rullade poå bra med lite fukt i förjan men det upphörde rätt fort.
Fick en Svart/grön Cube med mig från Tranebergsbron, vart lite trafik framför oss utefter Playa del a Kungsholmen så lite in och ut svängningar. Hoppas du inte blev åksjuk :)

MrSthlm

Aktiv medlem
jag kan tänka mig en skön räv eller så. saknar dock lurvet.. men det man fixa

0mwqud-i.jpg

Haha, ja, bättre så, kör man med riktig djurpäls lär man bli jagad av folk. *LoL* I och för sig mycket svårt för folk att se skillnad. I samband med när vi sålde föräldrarnas hus hittade vi en mink, brorsan fick behålla den men den kanske skulle kunna funkat? Tydligen var det mode förr i tiden (länge sedan gissar jag).

1633961287035.png

Rätt så bekväm pendling idag ändå med tanke på något kallare väder i Sthlm. Dock blir man frustrerad över alla söndagscyklister som lyssnar på podcast och inte fattar att man ska hålla höger på cykelvägen, det här är liksom ingen lek! Det ska gå undan när man cyklar till jobbet. Inför böter för söndagscyklister på vardagar nu!

johan44

Aktiv medlem
Rätt så bekväm pendling idag ändå med tanke på något kallare väder i Sthlm. Dock blir man frustrerad över alla söndagscyklister som lyssnar på podcast och inte fattar att man ska hålla höger på cykelvägen, det här är liksom ingen lek! Det ska gå undan när man cyklar till jobbet. Inför böter för söndagscyklister på vardagar nu!
Längst norr mälarstrand fanns det en mittenmarkering i varje fil ett tag, funkade perfekt. Plötsligt höll svensson till höger i filen.

Jocke1970

Aktiv medlem
Idag fick jag lära mig vad som är snäppet värre än att få punka på vägen till jobbet...det är att även få det på vägen hem :poop:🤬

Bytta bara slang på jobbet, så förmodligen skit i däcket. Nu har jag bytt hela hjulet...blir det punka imorgon åker skiten ner i Årstaviken...

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer