Yonna
Aktiv medlem
Söker en galen fatbiker och bikerafter :)
Tack! Och jo, ordet självisk kändes lite negativ i mina öron :)@Yonna "Självisk" var ett lite dumt ord som ofta har en negativ laddning, du förklarade det bättre själv, hur som helst, det är kul att läsa om dina äventyr och upplevelser. :-)
Men egentligen har jag hört för många gånger "men du är ju tjej så då kan du inte cykla själv till Portugal, segla från Turkiet till Holland, försvinna i vildmarken med fatbike och raft, fixa din bil och sådana mangrejer".
Det är också helt sjuk hur många gånger jag får höra "men du, cyklar du själv, har du ingen kille?!". Som om det inte går att vara kvinna utan man. Eller när jag handlar mat och kom ut och ser helt förvirrade män för att de förväntar se en tuff muskulös kille med skägg, tattoos och kamouflagekläder som skulle hoppa på den tungloadade fatbiken och inte en blond mager tjej. Helt idiot att det fortfarande finns mycket folk som tror att kvinnor kan inte cykla, framförallt inte i skogen och framförallt INTE på en fatbike. Att jag ser ut som en tjej, är inte lesbisk, har barn och jobb är då desto mer förvirrade.
Det är därför jag berättar sällan nåt om mitt privat liv. Man dömer så lätt och jag har ingen lust att försvara mig själv, dessutom hjälper det ofta inte. Kvinnor får vara hem, med man och barn. Punkt slut. Om dem gör annorlunda är det nåt fel på dem och är de själviska. Så ofta går det inte att diskutera. Att berätta att jag visst kan cykla i fjäll och paddla i forsar är då helt slöseri med ord och energi. Bäst att le sött och visa långfingret genom att hoppa på cykeln. ?
Men därför var jag lite irriterat och kanske lite skarp/bister i mina senaste inlägg :)