Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag låter det gå. Mest nyfiken, om den inte gillar skippade pass spelar det nog inte för mig. Low volume har varit för mycket för mig så bara bra om den skruvar ner.AT tar inte hänsyn till ostrukturerade utomhuspass.
Varför den ändrade får du nog fråga supporten, eller bara låta det få gå en stund så det har en chans.
Jag deletade första ramptestet efter jag lade in plan och kom med i AT betan och den gjorde inget då. Sänker inte heller om man skippar nått pass under en vecka. Men kan väl föreslå att ändra kommande pass till att vara samma PL som det man skippade kanske om det är samma typ av pass.
Kör med en Wahoo Roam som jag laddar upp till Strava bl.a så det tar TR in.Man får lägga in utbytet i inställningarna.Också kört low volume och haft fullt sjå efter semestern. Tanken var low volume som minimum och lägga till efter humör.
Min trainer gick sönder i måndags efter ett pass, drivremmen gick av när grabben körde. Så missade andra sweetspot passet för veckan, nu rekommenderar AT en sänkning av nästa veckas andra pass. Så kanske tar den in det ändå. Som lite erfarenhetsdelning.
Cyklade ostrukturerat ute och med Wahoo istället, så det tar inte TR in.
Vad betyder lägga in utbytet?Kör med en Wahoo Roam som jag laddar upp till Strava bl.a så det tar TR in.Man får lägga in utbytet i inställningarna.
Menar överföring, transfer på engelska .På TR får man gå in på Account-Ride sync. Samma på STRAVA. Settings o Partner Integration.Vad betyder lägga in utbytet?
Ah. Ja, det har jag gjort och igår så slog jag på att den ska approximera , vad det nu heter, utifrån puls när jag cyklar ute utan effektmätare.Menar överföring, transfer på engelska .På TR får man gå in på Account-Ride sync. Samma på STRAVA. Settings o Partner Integration.
Kör med en Wahoo Roam som jag laddar upp till Strava bl.a så det tar TR in.Man får lägga in utbytet i inställningarna.
Sant, jag gör så med.Menar överföring, transfer på engelska .På TR får man gå in på Account-Ride sync. Samma på STRAVA. Settings o Partner Integration.
Antingen tar den hänsyn till detta eller överhoppade pass.Sant, jag gör så med.
Men TRs Adaptive Training tar inte hänsyn till det. Ska funka om man kör outdoor TR pass synkat med Wahoon men jag var bara ute och körde mig trött.
Det TR gör baserat på puls är att automatiskt approximera TSS. Istället för att man efteråt väljer intensitet. AT tar inte hänsyn till det.
Jag kör med effektmätare ute, idag IF 0.98 i 100minuter. Gav några effekt PR men inget för AT.
Så slutade det för oss också. Gick också på Bibeln men sen blev det en v5 på bikester eftersom det var mer rabatt än på core.Plötsligt behöver jag komplettera med ytterligare en trainer, ungarna har börjat Swifta!
Har idag en Kickr Snap som fungerar bra, men vill ha en direktdriven variant härnäst. Inga direkta andra krav förutom tillförlitlighet. Kommer knappast börja tävla seröst, troligen inte ens oseriöst, så känner att jag inte behöver högsta noggrannhet på effekten. Klen i benen. Troligtvis kommer jag missköta en träningsplan från Trainerroad några månader i vinter.
Utifrån min kravspec landar det i en Kickr Core, iaf som jag läser bibeln (DCR). Har jag missat något som gör att jag självklart borde gå på en av de dyrare varianterna. Hittar Saris H3 till liknande pris som Core, vore det nåt?
Jag brukar oftast köpa det senaste när jag köper prylar, inte av fåfänga, utan pga att jag byter så prylar så sällan att de tillslut blir för gamla/omoderna/osupportade. Tanken med lite extra svikt i v5 är tilltalande eftersom jag tar stryk av trainernötandet, men enligt DCR är inte skillnaden märkbar. Jag klurar på en rockerplate. Tycker du @jonte987 att gummifötterna gör någon märkbar skillnad?Så slutade det för oss också. Gick också på Bibeln men sen blev det en v5 på bikester eftersom det var mer rabatt än på core.
Det enda är väl att den har lite flex i fötterna och att den självkalibrerar. Det frestade eftersom jag aldrig kalibrerar Snap.
Saris ska väl också vara bra.
Man kan förresten trixa med Zwift baseline med core och v5
Jsg tror det sviktar tillräckligt för mig men rocker plate är nog bättre.Jag brukar oftast köpa det senaste när jag köper prylar, inte av fåfänga, utan pga att jag byter så prylar så sällan att de tillslut blir för gamla/omoderna/osupportade. Tanken med lite extra svikt i v5 är tilltalande eftersom jag tar stryk av trainernötandet, men enligt DCR är inte skillnaden märkbar. Jag klurar på en rockerplate. Tycker du @jonte987 att gummifötterna gör någon märkbar skillnad?
Både Core och v5 skulle fungera, ska börja kolla lite priser och tillgänglighet.
Kampanj på cykelkraft. Höga % på några men lite lägre på kickr. Har inte koll på alla priser och allt under 40% kan ju vara dyrt på cykelkraft.Jag brukar oftast köpa det senaste när jag köper prylar, inte av fåfänga, utan pga att jag byter så prylar så sällan att de tillslut blir för gamla/omoderna/osupportade. Tanken med lite extra svikt i v5 är tilltalande eftersom jag tar stryk av trainernötandet, men enligt DCR är inte skillnaden märkbar. Jag klurar på en rockerplate. Tycker du @jonte987 att gummifötterna gör någon märkbar skillnad?
Både Core och v5 skulle fungera, ska börja kolla lite priser och tillgänglighet.
Tackar! Men jag var inne idag på lokala XXL och plockade upp en Core, nedsatt för att matcha lägsta svenska priset. Det fick duga!Kampanj på cykelkraft. Höga % på några men lite lägre på kickr. Har inte koll på alla priser och allt under 40% kan ju vara dyrt på cykelkraft.
Kan vara värt att kolla.
När du hamnar någonstans rut 9-10 på PL för tröskel och sweetspot ska du nog försöka köra ett nytt test.
Om du inte vill/kan testa om, kanske dö pröva att öka FTP-värdet en smula (tex 2-5%) eller pröva att under vecka köra alla workouts med +2-5% och se hur det känns.
Ökar du manuellt din FTP med lagom lite så skalas PL för träningszonerna ner. Ändrar du för mycket återställs de till 1.0.
En fråga till er som har lite tränings vana.
Just nu kan jag bara få ihop max 1-2 träningspass per vecka och med TRs Low volym-träningsplan är det 3 pass per vecka som är planerat.
Förstår att inget av alternativen är optimala, men vilket är bäst? Ska jag sprida ut de tre passen och förlänga antalet veckor för Base phase, Build phase osv så att jag tillslut kör alla pass? Eller är det bättre att helt enkelt skippa de pass jag inte hinner med för att inte varje fas ska bli för utdragen? Hur skulle ni gjort?
You can still try TrainerRoad completely risk-free for 30 days. If you're not satisfied we're making you a faster cyclist, we'll issue you a refund no questions asked.Någon som vill prova TrainerRoad gratis för en månad? Har fyra stycken. Sista chansen då jag fick detta i brevlådan:
Referral Codes are Going Away
TrainerRoad’s referral code program is coming to a close. Existing codes can be redeemed for a free month of TrainerRoad until December 29, 2021; unredeemed codes will become invalid after this date.

Fast jag orkar inte ;-) Ramptestet ger jag inte mycket för, och 20 minuter kommer visa samma sak som sist är jag tämligen säker på. Ska ge mig på några levels 6-7 trösklar så får vi se om det går eller blir fiasko.Ett ftp-test kan nog inte skada?
Samma här. Har låtit TR bygga en grundplan fram till sommaren och låter därefter Adaptive Training ändra vad de anser är bäst för mig. Skönt att slippa fundera så mycket. :DJag har inga ambitioner annat än att bli lite bättre.
Jag låter AI:t styra min plan (3 ggr per vecka) jag har inte satt något mål-datum för något lopp eller så.
Progression levels har byggt på, men minskade lite efter senaste ramptestet trots att jag ökade ftp.
@glitch , vad är det med ramptest som du inte ger så mycket för?
Visa bilaga 529730