Vi som gillar elsparkcyklar mest av allt

Positiva människor ser framåt och ser möjligheter och lösningar. Lösnings orienterade.

Negativa människor tittar bakåt, det var bättre förr, ser hinder och problem.

Kul tråd, får en att tänka…..
Jag vet inte riktigt hur du menar men det går att läsa det där som ett utmålande av alla som ifrågasätter nyheter som tråkiga bakåtsträvare. Om så är fallet tycker jag inte den inställningen är så mkt bättre än de som på allvar tycker allt var bättre förr.

Jag tror på att försöka se nyheter för vad de är, både vad som är bra och vad det kan finnas för problem med dem. Att ryggradsmässigt hylla allt nytt som bra gör att man med jämna mellanrum kommer att bränna pengar på dumheter.

Med detta inget sagt om det specifika fallet i tråden utan bara ett försök att nyansera hyllande av allt nytt såsom varandes bra mer eller mindre per definition. Om någon fick för sig att ge ut en encyklopedi över misslyckade idéer och uppfinningar som människor haft och tagit fram skulle det bli ett mycket omfattande verk.

den lär hamna där, eller troligare stängas?

det har varit intressant med alla känslor elcyklarna rört upp. svart eller vitt, onyanserat som tusan.

äger ingen själv och har inga planer, men en för mig positiv effekt har varit att de har fått klart fler att ta steget att mer konsekvent cykelpendla sträckor säg kring 20 km och däröver. de är också en ganska bra lätt sporrande benchmark för oss som pendlar på vanlig cykel. åtminstone om det är backigt.

de där trimmade exemplaren har jag inte sett till på ett tag.

Jag ställer mig mest frågande till om det är ett stort problem med elcyklar i sitt ide? Men jag förstår om björnarna tycker det är obekvämt.

de där trimmade exemplaren har jag inte sett till på ett tag.
Beror på vad du menar med trimmade. Det är mer regel än undantag att såna där som går i 45 körs på cykel- och GC-banor snarare än i vägbanan, trots att det är förbjudet. Håller de rimlig hastighet har jag inget emot det dock. Det verkar om något som att elcyklister som inte behöver trampa håller bättre koll än de som behöver, då de sistnämnda ofta verkar helt inställda på att hålla maxhastighet oavsett omständigheterna.

Jag tycker nog att kriminalisera innehav, bruk och förmedling vore rimligt. Gärna 20 år fängelse som vi för att spara pengar på lägger ut på entrepenad i Kirgizistan.

Det känns rimligt.

Jag är positivt inställd numera (tror jag) men upplever det som "spännande" när det är personer med en (sannolikt) i det närmaste total cykelovana som bränner runt på elcyklar i högsta hastighet, sist men inte minst så här under vintern. Får intrycket av att de ganska ofta missar i uppmärksamhet. Sedan är det så sjukt tröttsamt att ofta bli omkörd av en elcykel uppför bara för att behöva köra om dem nerför, alltid samma grej på broarna men det är ett separat ämne. ;-)

Jag är positivt inställd numera (tror jag) men upplever det som "spännande" när det är personer med en (sannolikt) i det närmaste total cykelovana som bränner runt på elcyklar i högsta hastighet, sist men inte minst så här under vintern. Får intrycket av att de ganska ofta missar i uppmärksamhet. Sedan är det så sjukt tröttsamt att ofta bli omkörd av en elcykel uppför bara för att behöva köra om dem nerför, alltid samma grej på broarna men det är ett separat ämne. ;-)
Du har inte fattat att du också ska utnyttja elen genom att ligga på rulle. ?

Inte ligger man på rulle bakom en person som uppvisar total brist på cykelvana. Om man inte söker mer spänning i tillvaron än vad som är hälsosamt förstås.
Aha, det beror på feghet! Det är klart, 25 km/h uppför kan förstås upplevas som skrämmande. ?

Absolut. Men hellre feg och hel.
25 uppför är väl inte så farligt, hur ser det ut på nedsidan med samma vehikel?
Ibland ligger jag bakom upphunnen cyklist i uppförsbacke, åtminstone om det går i närmare 20 än 15. Samtidigt inbillar jag mig att vissa tänker "Men kör om då, elcykeljävel."
Att bli omcyklad uppför av någon som så uppenbart ska visa att han kan cykla fortare än en elcykel är festligt, särskilt om han krokar efter halva backen. Som om jag skulle bli kränkt av en cyklist.
Nä, vi elcyklister blir bara kränkta då trimmade elsparkar kör om.

Lite otrevligt språk av trådstartaren kan jag tycka!
ligger väl i tiden..

6 år sen, nästan på dagen. I tiden? Mja, då var han ju före sin tid!
Är väl snarare standard på happy när något med el och cykel befinner sig närmare än fem meter.

Förstår verkligen inte vad folk har för problem med elcyklar. Ja, en av mina cyklar har ett Bosch-system , jag pendlar med den och kommer nog alltid ha en elcykel för det syftet. För skogen troligen aldrig däremot.

Utan att ha läst tråden, bara rubriken: vilka djur är det som brukar hålla sig med elcyklar hemmavid? Och vad finns det att ogilla med det?

Fredag!!
C3CFF36A-0910-471C-89D6-B87FBA1487D5.jpeg

Har inte hatet mot elcyklar stagnerat en del här på Happy, eller kanske mer korrekt att det numera mestadels riktas mot elsparkcyklar? Tycker det är en tråkig utveckling. Det är t.o.m. så att etablerade Happyiter helt ostraffat kan komma ut med att dom har en elcykel.

Skärpning!

Tillbaka
Topp