Tror jag flyttar till en beskrivning som bättre överensstämmer med vad jag känner.
1. "Blir "spännande", när snålheten pressat ner kvaliteten i nivå med julens hooverboards och allt vad de exploderande vingelbrädorna heter?
Batterier under rumpan och framför familjelyckan, verkar kunna sanera den framtida marknaden i så fall. Hur många är beredda att ge 2.5k för nytt batteri efteråt?
För mig blir slöhet aldrig miljövänlig. Industrin har skapat ännu ett ickebehov som ingen ids serva."
2. "Skiter fullständigt i om alla vill bli amerikan-feta och försoffade. Det belastar visserligen vården och försvårar operationer, men löser samtidigt bristen på äldreboenden. Det jag vänder mig emot, är det växande sopberget! Varenda pryl skall nu drivas med el eller annan köpt energi? Det saknas standardisering på batteripackarnas utformning, varför man alltid kommer att stå utan batteri, när det blivit dags att byta.
Ta en pedaltrampad mormorshoj, och den funkar på de flesta som har kvar två ben! Finns ingen anledning att skrota det hittills mest energieffektiva transportmedlet(?). Så länge man bara sköter det på en normal nivå.
Som ersättning för bil, jo visst. Det låter bra. Om man som prylnerd inte klarar av att trampa runt ändå i stadskvarteren.
Som jämförelse kan jag passa på att hata mobiltelefonhysterin. Varje lur ger femtio kilo skrot. Plus påverkan på djurlivet, medan man söker effektivare mineral. Det är inte nödvändigt! Sedan sitter alla överbetalda korrupta politiker och säger nej till begränsade utsläpp och tycker att naturen skall låta bli att höja temperaturen sin ändå? Så stolta, för att man inte bråkade om saken i år!"
3. "Vet inte om termen idiot använts inom statistiken, men man kan ju använda rörelseenergi och viktskillnader som utgångspunkt. Para det med reaktionstiden hos den äldre grupp som hävdats så väl behöva en extra knuff i ryggen. Det blir olyckligt.
I Nordmaling räckte det gott med att Permobiltanterna hade demolition-derby vid affär´n. Otrimmat eller ej, så blev det extra krafter inblandade."
4. -För moped infördes simpelt körkortskrav. Nu smiter man istället undan med elkonverterad "cykel på köpet"-kvalitet! Samtidigt som oredan växt på gågatorna, där många cyklister identifierar sig som gående med cykel mellan benen? En elmotor där placerad, lär inte göra dem mera uppmärksamma på omgivningen.