Helkama raisu
Aktiv medlem
Mobilladdare på cykeln - uppfinning?
Koppla den till solcellernaDe skulle gjort något man kunde koppla till trainern och få ut användbar elenergi det hade varit kul att ha. 150-200 W ger en hel del ljus.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Koppla den till solcellernaDe skulle gjort något man kunde koppla till trainern och få ut användbar elenergi det hade varit kul att ha. 150-200 W ger en hel del ljus.
Det var iallafall tanken, säger du att jag har fel?Lyser de då?
Hmm. Aldrig rättat några elever ang. nationsbeteckning. Kände i detta fall att det var så många självpåtagna experter som kände sig tvingade att ”rätta” flickorna och journalisten i fråga att jag ville smälla dem (”experterna”, inte flickorna och journalisten) lite på fingrarna. Och jag lyckades, inte minst med tanke på den något uttjatade bilden som postades ovan.mejla och be om ursäkt till alla elever du "rättat" istället för att förklara för oss :)
Haha! Inte helt dumt.Hur säger man bestämd form plural om en man ifrån Uzbekistan?
Nej nej nej, inte referenser till nazismen! Kom ihåg Godwins lag.Ja, det var ju verkligen träffsäkert*. Om du har lyckats med något så är det då inte att framställa belackarna i dålig dager, snarare dig själv. Men visst, om du känner att dödgräveri på forum i form av språknazi är ett bra sätt att ge upprättelse så kan du väl fortsätta med det om det ger dig glädje.
* Läs gärna mina inlägg i tråden och fundera ett varv till om ett språkligt påhopp på mig är att smälla självpåtagna exper på fingrarna.
Mycket möjligt att jag snurrade till det! Jag läste samtidigt en helt hopplös tråd som hette typ ”Vi som avskyr elcyklar” eller något liknande. Ber ödmjukast om ursäkt om jag blandat ihop personerna.Ja, det var ju verkligen träffsäkert*. Om du har lyckats med något så är det då inte att framställa belackarna i dålig dager, snarare dig själv. Men visst, om du känner att dödgräveri på forum i form av språknazi är ett bra sätt att ge upprättelse så kan du väl fortsätta med det om det ger dig glädje.
* Läs gärna mina inlägg i tråden och fundera ett varv till om ett språkligt påhopp på mig är att smälla självpåtagna exper på fingrarna.
Edit: Du citerade även två andra användare, som heller inte på något sätt agerar som självpåtagna experter för att rätta flickorna, tvärtom försvarar de dem fullt ut i tråden.
På förekommen anledning; VAR FÖRSIKTIG NÄR DU VÄLJER DE ORD DU SKRIVER I DEN HÄR TRÅDENMan blir tårögd och nästintill relichiös på en och samma gång.
Frågan är hur många cyklister som skulle behövas för att driva det där? Det är också kul att räkna på verkningsgraden, har för mig att en cyklist kan omvandla ungefär 25 % av energin till rörelseenergi och en bra generator har en verkningsgrad på säkert över 90 % så det är faktiskt en energieffektiv lösning och eftersom ingen fossil energi behövs är den också klimatsmart, åtminstone om man ser till sista ledet .
Äsch då, det är ingen fara. Jag hade tydligen blandat ihop personerna som skrev.På förekommen anledning; VAR FÖRSIKTIG NÄR DU VÄLJER DE ORD DU SKRIVER I DEN HÄR TRÅDEN
Det är iofs fredag, men vare sig det eller >6 månader verkar fungera som tillräckligt lugnande på Forumets svensklärare och självutnämnda(?) språkpolis.
På förekommen anledning; VAR FÖRSIKTIG NÄR DU VÄLJER DE ORD DU SKRIVER I DEN HÄR TRÅDEN
Det är iofs fredag, men vare sig det eller >6 månader verkar fungera som tillräckligt lugnande på Forumets svensklärare och självutnämnda(?) språkpolis.
Nej, nu ska vi sannerligen inte vara sådana.
Det heter i alla fall skämskuddet!Heter det inte svenskläraret? ?
Du börjar förstå.Note to self:
- Dissa tonårstjejer: OK
- Dissa gubbar: inte OK
En alternativ tanke är att jag menade solcellsanläggningen och därmed sälja energin men det kändes som en tråkig lösning (Dock en aning mer trolig och närmre i tanken)Skulle aldrig falla mig in. Häftigt med lysande tak såhär i juletid.
Visa bilaga 527902
Man blir tårögd och nästintill relichiös på en och samma gång.
Rollers och dynamoframnav?De skulle gjort något man kunde koppla till trainern och få ut användbar elenergi det hade varit kul att ha. 150-200 W ger en hel del ljus.
En alternativ tanke är att jag menade solcellsanläggningen och därmed sälja energin men det kändes som en tråkig lösning (Dock en aning mer trolig och närmre i tanken)
Misstänkte det ?Jahaaaa.. Skulle jag aldrig gissat ?
Kör man sen ett race i Zwift en solig dag kan man ju koppla på andra hållet och ha en elmotor i trainern, win-win.En alternativ tanke är att jag menade solcellsanläggningen och därmed sälja energin men det kändes som en tråkig lösning (Dock en aning mer trolig och närmre i tanken)